پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانواده‏هاى معظم شهدا و مفقودان، جانبازان و آزادگان استان خوزستان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در ديدار جمع زيادى از خانواده هاى معظم شهدا و مفقودان، جانبازان و آزادگان استان خوزستان با ايشان طى سخنانى بر ضرورت زنده نگهداشتن ياد شهدا در جامعه تأكيد كردند و اهميت نقش نويسندگان و هنرمندان را در برجسته كردن حقيقت شگفت آور فداكارى و ايثار در يادها يادآور شدند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار فداكاران ملت ايران را به سبب زهد، پارسايى، پاكدامنى، نجابت، مظلوميت، غربت و بى اعتنايى آنان به جلوه هاى دنيا شايسته تجليل مضاعف دانستند و فرمودند: خانواده هاى مكرم شهدا با فداكارى، صبر و هوشيارى خود، بخصوص در دوران جنگ تحميلى، كار بزرگى را به انجام رساندند و اكنون تمامى كسانى كه با شهدا پيوند و ارتباطى داشته اند، بايد خود را صاحب انقلاب و نگهبان و پاسدار ارزشهاى آن بدانند، زيرا آنان با سرمايه گذارى عظيم خود توانسته اند اين انقلاب را به برگ و بار برسانند.
حضرت آيت الله خامنه اى شهدا و ارزش آفرينيهاى شگفت آور آنان را فراموش ناشدنى خواندند و فرمودند: اعضاء و بستگان معظم شهدا بايد بدانند كه دغدغه داشتن، حساسيت نشان دادن و خود را پاسدار راه شهادت و خون شهدا دانستن مربوط به آنان است. حرمت شهيدان ما با گذشت زمان تمام نمى شود ياد شهدا بايد هميشه در جامعه زنده بماند و خاطره ها و ماجراهاى افتخارآميز زندگى آنان دهان به دهان به نسلهاى بعد منتقل شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى استمرار و افزايش دشمنيها عليه نظام اسلامى و پرچم برافراشته اسلام در ايران را خاطرنشان كردند و فرمودند: دشمنان ايران اسلامى به تجربه دريافته اند كه با حمله نظامى، قادر به خارج كردن اين ملت شجاع و بزرگ از صحنه انقلاب نيستند و نمى توانند ميان آنان و پرچم اسلام و قرآن فاصله بيندازند. دشمن از تجاوز نظامى خود به ايران بيش از ما متحمل رنج و زحمت شد و دولت بعثى امروز در نتيجه اعمال و رفتار خود در نهايت نكبت، فلاكت، فضاحت و بى آبرويى قرار دارد و كارى از او ساخته نيست.
حضرت آيت الله خامنه اى اخبار جنگ تحميلى را موجب گرايش و جذب بسيارى از انسانها به مكتب اهل بيت (ع) دانستند و فرمودند: ملت ايران در دوران جنگ تحميلى در برابر يك توطئه خبرى قرار داشت اما در عين حال خبرهاى محدودى كه از جنگ منتشر شد، عده اى را منقلب كرد، برخى به اسلام و اهل بيت جذب شدند و برخى نيز به حقانيت سياسى جمهورى اسلامى ايران پى بردند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى گراميداشت ياد شهدا، مفقودان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران را به مفهوم تكريم و تجليل از ارزشهاى اسلام و انقلاب دانستند و در پايان سخنانشان تصريح كردند كه حركت ملت ايران به سمت اهداف انقلاب، شتاب گيرنده است و دشمن قادر به مهار آن نيست.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، حجت الاسلام والمسلمين موسوى جزايرى نماينده ولى فقيه و امام جمعه اهواز از وضعيت خانواده هاى معظم شهدا، جانبازان و آزادگان استان خوزستان گزارش داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /