پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسئولان كميته امداد امام خمينى (رض)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار مسئولان كميته امداد امام خمينى (رض) با ايشان طى سخنانى ضرورت يافتن اولويتهاى امدادى در كشور را مورد تأكيد قرار دادند و از مسئولان كميته امداد امام خمينى (رض) خواستند كه با جديّت، برنامه ريزى و انجام كار علمى براى ريشه كن كردن فقر و گرسنگى از كشور تلاش كنند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت سالگرد تأسيس كميته امداد امام خمينى (رض) و هفته احسان و نيكوكارى انجام شد، مسئوليت اين كميته را محدود به امداد رسانى و انجام كارهاى امدادى دانستند و فرمودند: براساس مبانى فكرى ما تا روش، قوانين و نظام كلى كشور اصلاح نشود، اصلاح به معناى حقيقى كلمه پيش نخواهد آمد اما از آنجا كه كارهاى بلندمدت مربوط به اصلاح نظام، افت و خيزهايى دارد ممكن است انجام برخى كارهاى فورى به تأخير بيفتد، برخى افراد شب را گرسنه بخوابند و خانواده هايى نيز حقيقتا دچار غم محروميت باشند و اصلاح اين وضعيت مستلزم وجود مجموعه امداد رسان است و كميته امداد امام خمينى (رض) عهده دار همين مسئوليت است.
حضرت آيت الله خامنه اى توجه مسئولان كميته امداد امام خمينى (رض) را به جديّت و دقّت در انجام كارهاى علمى، استفاده از پيشرفتهاى صنعتى دقيق و بكارگيرى دانش آمارگيرى جلب كردند و فرمودند: از خداوند متعال خواستار فرارسيدن روزى هستيم كه به وجود كميته امداد هيچ نيازى نداشته باشيم اما تا آن روز اين تشكيلات امداد رسانى بايد هر چه بتواند پوشش خود را وسيع تر كند و به كار خود كيفيت بهترى بدهد.
مقام معظم رهبرى با ابر از خرسندى از مطرح بودن مسئله فقرزدايى در كشور فرمودند: آنچه كه سازمان برنامه و بودجه در جهت فقرزدايى انجام مى دهد بسيار مغتنم و با ارزش است اما اين مسئله اساس مستحكمترى دارد و كارهاى انجام شده مقدمات ضعيفى براى فقر زدايى از كشور محسوب مى شود و كميته امداد با انجام كارهاى علمى و آمارى مى تواند در اين زمينه نقش بسيار مفيدى را عهده دار گردد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى امداد رسانى به فقرا و گرسنگان را وظيفه اصلى و مهم كميته امداد امام خمينى (رض) توصيف كردند و فرمودند: اينجانب به طور مستمر و دستكم از ده منبع مستقل از هم و از همه نقاط كشور اطلاع و خبر كسب مى كنم و از مسائل مختلف مطلع مى شوم. هدف اصلى ما اين است كه در كشور هيچ فردى از گرسنگى رنج نبرد. اكنون دوره سازندگى است و عده اى در حال انباشتن ثروت هستند اما در كنار آن نمى توان تحمل كرد كه عده اى فقير نتوانند سدّ جوع و رفع گرسنگى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى هنر بزرگ كميته امداد امام خمينى (رض) را در پيدا كردن اولويتهاى امدادى دانستند و در پايان سخنانشان اظهار اميدوارى كردند كه دست اندركاران مؤمن و با اخلاص كميته امداد بتوانند وظايف مهمى را كه عهده دار آن هستند با دقّت، جديّت و تلاش هر چه بيشتر انجام دهند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى حبيب اللَّه عسگراولادى نماينده ولى فقيه در كميته امداد امام خمينى (رض) گزارشى از فعاليتهاى اين كميته را به استحضار رساند.
اين گزارش همچنين حاكيست حضرت آيت الله خامنه اى به مناسبت هفته احسان و نيكوكارى، مبلغ 50 ميليون ريال به اين امر خداپسندانه اختصاص دادند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /