پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

انتصاب آيةالله محمد يزدي به سمت رياست قوه قضائيه

بسم الله الرحمن الرحيم
آيةالله آقاي حاج شيخ محمد يزدي دامت تأئيداته
با توجه به اصل يكصد و پنجاه و هفتم قانون اساسي و با معرفت و اعتقاد به شايستگي هاي علمي و عملي جنابعالي ، مسؤوليت خطير و حساس و افتخار آميز رياست قوه قضائيه را به جنابعالي تفويض مي كنم. براي جنابعالي روشن است كه قوه قضائيه نبض دستگاه اداري و وضعيت عمومي كشور است. سلامت و استحكام، قاطعيت و انصاف، دلسوزي و پشتكار و بالاخره آمادگي و انتظام اين دستگاه نشان دهنده و مستلزم وجود سلامت و امنيت وعدل و داد و حسن جريان امور در كشور و در دستگاه هاي اجرائي آن است و بعكس، ضعف و فساد و اختلال و كم كاري و بي نظمي در اين دستگاه خبر دهنده از وجود فساد و ناامني و بي عدالتي در جامعه است.
و اين بدان جهت است كه سلامت دستگاه قضاء ، همه ي دستگاه هاي دولتي و مردمي را به سلامت سوق مي دهد و بيماري ناتواني آن، راه را بر فساد عمومي باز مي گذارد. قاطعيت و انصاف و سرعت عمل و رعايت ضوابط اسلامي، شرايط لازمي است كه هر گاه وجود داشته باشد، دستگاه قضائي كشور را مأمن و ملجاء مظلومين و ضعفاء مي سازد و در آنان اميد بوجود مي آورد. انتظار و اميد اينجانب آن است كه جنابعالي در ادامه ي ده سال تلاش و مجاهدتي كه عناصر دلسوز و متعهد در قوه ي قضائيه مبذول داشته اند با توكل به خداوند و استمداد از فضل و مدد الهي و با اعمال قاطعيت و ابتكار، دستگاه قضائي را به شكل كاملا اسلامي و برخوردار از عدالت و انصاف كامل سازماندهي كرده و از عناصر مؤمن و عالم و متعهد در داخل يا خارج آن دستگاه استفاده بفرمائيد و از همه ي علماي محترم و قضات شريف و عناصر مؤمن و غيور كه به حفظ حقوق ضعفاء و مظلومين اهتمام مي ورزند درخواست مي كنم كه دستگاه بسيارحساس قضاء را ياري داده و هر گونه كمكي كه براي آنان مقدور است به كمال و كارائي روزافزون آن بنمايند.
اينجانب بر خود لازم مي دانم كه از خدمات و زحمات طاقت فرساي عالم جليل القدر آيةالله آقاي موسوي اردبيلي كه در سال هائي دشوار و ممتد، رياست شوراي عالي قضائي را بر عهده داشته و با كوشش فراوان اقدامات اساسي و مهمي را پايه گذاري كرده اند صميمانه تشكر كنم و همچنين از ديگر اعضاي محترم شوراي عالي قضائي كه هر يك بنحوي به اين دستگاه عظيم خدمت كرده اند سپاسگزاري نمايم.
توفيقات و تأييدات الهي را براي جنابعالي مسئلت مي كنم.

سيدعلي خامنه اي
24/5/68
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /