پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس، معاونان و مسئولان سازمان بازرسى كل كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار رئيس، معاونان و مسئولان سازمان بازرسى كل كشور با ايشان، نظارت دقيق و كامل بر دستگاههاى مختلف كشور و انعكاس صحيح مشكلات و معايب را دو وظيفه اصلى سازمان بازرسى كل كشور خواندند و وجود اين سازمان را تضمين كننده سلامت و صحّت عمل دستگاههاى مختلف برشمردند.
مقام معظم رهبرى در تبيين ضرورت نظارت و بازرسى بر هر مجموعه انسانى تصريح كردند: هر انسانى بجز معصومين، در معرض لغزش و خطا قرار دارد كه البته هر قدر رتبه كارى و حساسيّت شغلى انسان بيشتر باشد، اين لغزش خطرناكتر و گاه هلاكت بار است. بنا بر اين بايد هميشه ناظرى بر كارها و فعاليتهاى انسان وجود داشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى در همين زمينه افزودند: نظارت درونى و احساس حضور در محضر حقّ، مانع از تخلّف انسانها مى شود. اما اين عامل در همه انسانها و به قدر كافى وجود ندارد. بنا بر اين نظارت بيرونى از اهمّ مسائل تمامى جوامع بشرى است.
مقام معظم رهبرى دقّت و جامعيّت در بازرسى و نظارت و صحّت و امانت دارى كامل در گزارش مشكلات را، از ويژگيهاى ضرورى كار سازمان بازرسى كل كشور خواندند و افزودند: اگر با تضمينهاى قانونى به اين گزارشها ترتيب اثر داده شود، سلامتى دستگاههاى كشور تضمين شده است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى روند كلى امور در كشور را داراى جهتگيرى صحيح خواندند و افزودند: به رغم اين مسأله، سازمان بازرسى كل كشور بايد بر اساس وظايف و اختيارات قانونى خود در هر جزء مجموعه ادارى كشور، حضور كافى داشته باشد و مانند چشمى سالم و دقيق، بر كارها نظارت كند و هيچ چيز نبايد مانع اين كار شود و هر كس در اين راه مانعى ايجاد كند، حقيقتاً با اصلاح مخالف است.
مقام معظم رهبرى امانت دارى كامل بازرسان را در انعكاس مسائل، امرى كاملاً ضرورى و زمينه ساز جلب اطمينان دستگاهها و مؤثر شدن گزارشهاى بازرسى توصيف كردند و فرمودند: در نظارت و بازرسى بايد مسائل مثبت و تشويق هم مورد توجه باشد. چرا كه احساس وجود ناظرى دقيق و امانت دار، روحيه مقاومت در برابر فساد و وسوسه آدمهاى ناباب را در انسانهاى سالم تقويت و روحيه متخلفان را تضعيف مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى تقويت جريان پايبندى به اصول و ارزشها را از ديگر آثار مثبت وجود دستگاه بازرسى برشمردند و تصريح كردند: بر خلاف دوران طاغوت كه فساد حاكميّت داشت، مبناى تشكيل نظام اسلامى بر صلاح و درستى است بنا بر اين هيچگونه فسادى در هيچ جا قابل قبول نيست و سازمان بازرسى بايد با گسترش نظارت بر همه دستگاهها در هر رده اى، بخصوص دستگاه اجرايى و قضايى، مراقبت كند كه مطلقاً در هيچ گوشه اى، فساد وجود نداشته باشد.
حضرت آيت الله خامنه اى همچنين از ايجاد بخش نظارت در دستگاه بازرسى كل كشور براى نظارت بر فعاليتهاى اين دستگاه، ابراز خوشنودى كردند و افزودند: كسانى كه در جايگاه نظارت بر مجموعه هاى انسانى و اصلاح امور هستند، بايد در عمل و رفتار خود بسيار مراقبت كنند.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى، رئيس سازمان بازرسى كل كشور از عملكرد و فعاليتهاى اين سازمان براى اداى بهتر وظايف قانونى خود گزارشى به استحضار رساند.
حجت الاسلام والمسلمين رئيسى، اصلاح قانون سازمان بازرسى كل كشور، نوسازى تشكيلاتى، جذب نيروهاى متعهد، روشمند كردن فعاليتهاى اين سازمان و تدوين آئين نامه بازرسى را از جمله اين فعاليتها برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /