پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مقامات و مسؤولان عاليرتبه و كارگزاران دستگاههاى مختلف نظام

همزمان با عيد سعيد فطر مقامات و مسؤولان عاليرتبه و كارگزاران دستگاههاى مختلف نظام امروز در حسينيه امام خمينى (رض) با حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى ديدار كردند و حجت الاسلام والمسلمين هاشمى رفسنجانى رئيس جمهور اين عيد خجسته را به نمايندگى از سوى ملت ايران به معظم له تبريك گفت.
رئيس جمهور در سخنان كوتاه خود شعله انقلاب اسلامى را خاموش نشدنى و رو به رشد خواند و گفت: حضور دلگرم كننده مردم در صحنه، سرمايه هميشگى انقلاب و نظام اسلامى بوده است و حمايتهاى پايان ناپذير مردمى، دشمنان اسلام را هر بار نااميدتر از گذشته مى كند و آنچه كه مردم در راهپيمايى روز قدس به نمايش گذاشتند يقينا روح امام را از ملت ايران راضى و خشنود خواهد كرد.
وى حمايتهاى مردم از نظام اسلامى را موجب تحكيم پايه هاى قدرت اسلام در ايران دانست و تصريح كرد كه به پشتوانه همين حمايتها، مستضعفين جهان به آينده اميدوارتر مى شوند و مسؤولان كشور نيز گامهاى بلندترى را در جهت سازندگى ايران اسلامى به پيش بر مى دارند.
حضرت آيت الله خامنه اى در اين ديدار عيد ممتاز و برجسته فطر را به ملت بزرگ ايران و امت اسلام تبريك و تهنيت گفتند و با تأكيد بر اهميت نقش اعياد اسلامى براى مسلمانان فرمودند: جهتگيرى اعياد اسلامى متوجه به خدا و معنويت و نيز تجمع همه مسلمين حول يك محور واحد است و نماز جماعت در عيد سعيد فطر را بايد مظهر توجه به معنويت و وحدت دانست و اين دو جهت در واقع مسأله روز امت اسلام محسوب مى شود.
مقام معظم رهبرى قرائن، شواهد و وقايع را براى ملت ايران اميد بخش خواندند و فرمودند: امسال توجه دينى مردم از سالهاى گذشته بيشتر بود و جوانان توجه ويژه يى نسبت به احكام دينى از خود نشان دادند. روح دينى در بين مردم رو به گسترش است و ملت ايران در سايه توجه به خدا، دنياى خود را آباد و عزت خويش را عينيت مى بخشد و آنچه را كه براى خود لازم بداند تأمين مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى بر وحدت و يكپارچگى اقوام مختلف ملت ايران تأكيد كردند و فرمودند: در راهپيمايى روز قدس و در تمامى صحنه هايى كه نيازمند ابراز عقيده ملت، نسبت به يك مسأله سياسى است، فارس، ترك، عرب، بلوچ و تركمن در صفوف به هم پيوسته شعار واحدى را سر مى دهند بنا بر اين در ايران اسلامى به بركت حاكميت اسلام و وجود محورهاى اساسى وحدت آفرين، معنويت و وحدت عمومى تأمين شده است.
حضرت آيت الله خامنه اى به تلاش مستمر دشمنان اسلام براى از بين بردن وحدت و يكپارچگى امت مسلمان اشاره كردند و فرمودند: دشمن از طرق مختلف، سرمايه گذارى مادى ويژه يى را براى بروز جنبه هاى افراطى قوم گرايى در سراسر جهان اسلام به انجام رسانده است و با تابش خورشيد وحدت آفرين انقلاب اسلامى بر ملتهاى مسلمان، سرمايه گذارى و تلاش قدرتهاى استكبارى براى ايجاد تفرقه و ربودن شعارهاى وحدت آفرين از دست مسلمانان مضاعف شده است.
مقام معظم رهبرى مقابله با صهيونيسم را يك عامل وحدت آفرين ميان ملتهاى مسلمان خواندند و با استناد به آيات الهى بر ضرورت حفظ وحدت اسلامى تأكيد كردند و فرمودند: ملتهاى مسلمان در مقابل تجاوز صريح و روشن صهيونيستها به يك كشور اسلامى احساس خويشاوندى و همدردى مى كردند، اما دشمنان اسلام اين شعار وحدت بخش را از بين بردند و تلاش كردند دولتها و ملتهاى مسلمان را نسبت به يكديگر دچار سوءظن كنند و اكنون نيز براى بى اعتمادكردن دولتهاى اسلامى وسوسه مى كنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى فعاليت دستگاههاى سياسى و اطلاعاتى آمريكا و اسرائيل را براى زدودن تفاهم و دوستى ميان دولتهاى مسلمان خاطرنشان كردند و فرمودند: فروش اسلحه، حضور نظامى و ايجاد رقابت ميان كشورها براى ايجاد رابطه با رژيم غاصب صهيونيستى از جمله فوايدى است كه استكبار از بى اعتمادكردن دولتهاى اسلامى نسبت به يكديگر مى برد و اين مسأله خسارت بزرگى براى دنياى اسلام محسوب مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى، دين مبين اسلام را ذخيره اى گرانبها براى دولتها و كشورهاى اسلامى دانستند و فرمودند: كشورهاى اسلامى نيازمند كمكهاى يكديگر و برخوردار شدن از وزنه عظيم احساسات امت اسلامى است و بى توجهى دولتهاى اسلامى به استفاده از اين سرمايه و گنج ارزشمند، به سود دشمنان اسلام تمام خواهد شد و متأسفانه عيد اسلامى كه فرصتى براى زنده كردن احساسات اسلامى در ميان ملتهاى مسلمان است مورد توجه قرار نمى گيرد.
مقام معظم رهبرى ملت ايران را به قدرشناسى از فرصت پديد آمده براى ذكر، خشوع و تضرع و تحكيم بنيه هاى معنوى سفارش كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: اتحاد و همبستگى ملت ايران عامل ارزشمندى است كه مى تواند گره هاى بزرگ و گوناگون را با سرانگشتى معجز آسا باز كند و انتظار مى رود كه با فضل الهى، روحيه وحدت طلبى و توجه به خدا روز به روز در ملت ما بيشتر شود.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /