پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي از خانواده هاي شهداء، مفقودين و اسراء

بسمه تعالي
دولت آمريكا پس از رژيم اشغالگر قدس، منفورترين دستگاه حكومتي نزد ملت ايران است و تا هنگامي كه آمريكا سياست خود را بر دروغ و فريب و خباثت استواركرده و حمايت از رژيم پليد صهيونيستي و ظلم به ملل مستضعف جهان را ادامه مي دهد امكان مذاكره و برقراري روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و آمريكا وجود ندارد و ما آنرا شديداً رد مي كنيم.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي حضرت آيةا... خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي ايران اين مطلب را صبح امروز در جمع كثيري از خانواده هاي معظم اسراء و مفقودين جنگ تحميلي اظهار داشتند و افزودند: ملت ما ملتي بيدار، زنده و قوي است و ما براي ساختن كشورمان به دولتي همانند رژيم آمريكا محتاج نيستيم و مي توانيم امكانات بسيار خوب بالفعل و بالقوه ي خود را در راه سعادت ملت و پيشبرد انقلاب اسلامي بكار گيريم و اگر كساني در دنيا تصور مي كنند كه مسؤولين كشورمان دست ذلت به سوي آمريكا دراز خواهند كرد بدانند كه سخت در اشتباهند و هرگز چنين چيزي پيش نخواهد آمد.
رهبركشورمان به بيان توطئه ها و دسايس آمريكا در لبنان پرداختند و با اشاره به آدم ربائي اخير از سوي رژيم صهيونيستي فرمودند: آمريكا در لبنان بزرگترين خباثت ها را انجام مي دهد و دست نشانده خود يعني اسرائيل را به آدم ربائي و گروگانگيري تشويق مي كند. رژيم اشغالگر قدس با خاطرجمعي از طرف آمريكا مي خواهد بوسيله گروگانگيري از مجاهدين و مسلمانان لبنان باج بگيرد و ما همانطور كه بارها اعلام كرده ايم از گروگانگيري حمايت نمي كنيم و آدم رباياني مانند فالانژها، اسرائيل و آمريكا را محكوم مي كنيم.
ايشان دزديدن مردم لبنان از داخل كشورشان را عمل بسيار زشتي خواندند و با بيان اينكه شرط و شروط آمريكا براي مذاكره با ايران چيز بسيار مسخره اي است خطاب به سردمداران آمريكا فرمودند: شما امروز پس از رژيم غاصب حاكم بر فلسطين اشغالي منفورتين دولت در برابر چشم ملت ايران هستيد. هيچ كس در نظام جمهوري اسلامي با شما مذاكره نكرده و نخواهد كرد. مابا استفاده از همين تريبون ها به آمريكا نهيب مي زنيم و اعلام مي كنيم كه شما نخواهيد توانست مسؤولين و ملت ايران را تحت تأثير قرار دهيد. تا هنگامي كه سياست آمريكا بر دروغ و فريب و خباثت استوار است و از رژيم پليدي مثل اسرائيل حمايت كرده و به ظلم و ستم عليه ملت هاي مستضعف ادامه مي دهد و نيز تا هنگامي كه خاطره جنايات و تعرضات سردمداران آمريكا نظير سرنگون كردن هواپيماي مسافربري و مسدود كردن اموال ايران در اذهان ملت ما باقي است امكان ندارد كه ما با دولت آمريكا مذاكره و يا ارتباط برقرار كنيم و ما آنرا شديداً رد مي كنيم.
رهبر و ولي امر مسلمين مردم را به حفظ استحكام هميشگي خود و توكل بر خدا توصيه كردند و اظهار داشتند: ملت ايران يكي از قوي ترين و با اقتدارترين ملت هاست و با تكيه بر اين ملت كارآمد، با هوش، فعال و داراي امكانات كار و سازندگي و نيز قوت مديريت و فعاليت همه جانبه مسؤولين مشكلات حل خواهند شد و دشمن بداند كه اين مشكلات ملت ما را خسته نخواهد كرد.
حضرت آيةا... خامنه اي در بخش ديگري از سخنانشان با اشارهبه نامگذاري روز يازدهم محرم به عنوان روز اسراء و مفقودين فرمودند:‌ در يازدهم ماه محرم يكي از عظيم ترين فاجعه هاي تاريخ اسلام به وقوع پيوست و اسارتي اتفاق افتاد كه نظير آن براي ملت هاي مسلمان روي نداده و نخواهد داد. كساني از خاندان وحي و نبوت اسير شدند كه عزيزترين و شريف ترين انسان هاي تاريخ اسلام بودند. زناني در جمع هيأت اسراء وجود داشتند كه شأن شرف آنها در جامعه اسلامي آن روز نظير نداشت و كساني اين عزيزان را به اسارت گرفتند كه از اسلام بوئي نبرده و با آن رابطه اين داشتند و از خبيث ترين و پليدترين انسان هاي زمان خودشان بودند و اين فاجعه براي ما به عنوان يكي از تلخ ترين خاطره ها براي هميشه باقي مانده و خواهد ماند.
رهبر انقلاب اسلامي در همين بخش از بياناتشان نقش مهم خانواده هاي شهداء، اسراء، مفقودين و جانبازان را در حفظ آبروي انقلاب مورد تأكيد قرار دادند و خطاب به آنان اظهار داشتند: شما جزء قشرهاي خدمتگزار انقلاب و مايه آبرو و حيثيت كشورتان هستيد و درصورت صبوري و بردباري اجر و پاداش الهي شامل حالتان خواهد شد و اين خود افتخار بزرگي براي شماست.
ايشان با بيان اينكه اسراي ما نامشان در تاريخ انقلاب و ايران جاودانه خواهد ماند فرمودند: اسراي ما در بدترين شرايط، عزت اسلام، كشور و انقلاب را حفظ كردند و دچار اضمحلال دروني و فرود آوردن سرتسليم در برابر دشمن نشدند. آنها توانسته اند با حفظ عزت، استحكام دروني و شخصيت ايماني خويش دشمن را عاجز سازند و اين خود گوياي آن است كه رزمندگان عزيز اسلام نه تنها در ميادين نبرد، بلكه در اسارت هم شجاع و قوي هستند.
رهبر كشورمان لجاجت دشمن و سوء نيت سردمداران رژيم عراق را مانع از برقراري صلح دائمي خواندند و افزودند: دشمن نخواهد توانست از اسراي عزيز ما وسيله اي براي زورگوئي و وادار كردن ملت ايران به دادن امتياز استفاده كند، اگر ملت ما مي خواست امتياز بدهد و قلدري كسي را بپذيرد انقلاب نمي كرد و هشت سال نمي جنگيد. امروز عراق كشور همسايه اي نيست كه بر ما هشت سال جنگ را تحميل كرد بلكه همان آمريكا و غرب است و امروز همان جهانخواراني كه با قيام ملت ايران دستشان كوتاه شده است با جلو انداختن عراق در پي تسليم كردن ما هستند اما ملت ايران تسليم زورگويي نخواهد شد و ما در برابر آمريكا و همه ابرقدرتها خواهيم ايستاد.
حضرت آيةا... خامنه اي با بيان تداوم تلاش هاي جمهوري اسلامي ايران براي به نتيجه رساندن مسئله اجراي كامل قطعنامه 598 و مذاكرات صلح فرمودند: عقب نشيني به مرزهاي شناخته شده بين المللي، مقدمه هر گونه حركت ديگري است و اگر عقب نشيني صورت پذيرد ما حاضر به انجام مذاكره مستقيم هم هستيم، امارژيم عراق نشان داده است كه يك رژيم غير منطقي و غير معقولي است. آنها مي خواهند حق حاكميت ملت ايران در داخل مرزهايش را از او سلب كنند ولي ما حاضر نيستيم درباره حقوق ملتمان با ديگران معامله كنيم.
رهبر جمهوري اسلامي ايران در پايان سخنانشان براي استخلاص هر چه سريعتر اسراء و مفقودين و صبر و مقاومت خانواده هاي معظم آنان دعا كردند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين ديدار كه خانواده هاي اسراء و مفقودين از شهرهاي تهران، كرج، ورامين، قم، كاشان، زنجان واهواز و نيز شماري از اسيران آزاد شده حضور داشتند آقاي ميري رئيس كميسيون اسراء و مفقودين طي سخنان كوتاهي ضمن تمجيد از خانواده هاي معظم اسراء و مفقودين گفت: اين عزيزان همواره خواهان ايستادگي مسؤولين كشور در مقابل خواسته هاي ناحق و نامشروع دشمن و نيز اجراي كامل قطعنامه 598 بوده اند. و اسراي آزاد شده نيز از طرف دوستان دربند خود پيام آورده اند كه جمهوري اسلامي ايران نبايد در برابر نيات نامشروع دشمن تسليم شوند.
بنا بر همين گزارش پيش از اين ديدار به مناسبت شهادت سالار شهيدان و سرور آزادگان جهان حضرت ابا عبدا... الحسين(ع) مراسم نوحه خواني و مرثيه سرائي برگزار شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /