پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و پرسنل نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در ديدار هزاران تن از فرماندهان و پرسنل نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران طى سخنانى از نيروهاى مسلح به عنوان يك عنصر تعيين كننده در دفاع از ارزشهاى اسلامى و انقلابى ياد كردند و آن را يكى از علل خشم دستگاه استكبار از جمهورى اسلامى ايران دانستند.
فرمانده كل قوا در اين ديدار كه به مناسبت نوزدهم بهمن ماه روز نيروى هوايى انجام شد از نقش عناصر مؤمن و انقلابى در پديد آوردن وضعيتى مطلوب و رضايت بخش در ارتش تجليل كردند و فرمودند: در اين كشور مجموعه نيروهاى مسلح اركان و استوانه هاى نظام ارزشى جمهورى اسلامى محسوب مى شوند زيرا نيروهاى مسلح به شدت پايبند به سرنوشت كشور و ارزشهاى اخلاقى و انقلابى هستند و در حال آماده كردن خود براى دفاع از اين ارزشها بسر مى برند.
حضرت آيت الله خامنه اى تبليغات دروغين و بهتانهاى دشمنان اسلام عليه ايران را نشانه روشنى از خشم آنان نسبت به ملت ايران توصيف كردند و فرمودند: ايران بيشترين ساحل را در خليج فارس دارد و از امنيت آن نيز بيش از ديگران استفاده خواهد كرد و اگر خليج فارس محلى براى حضور بيگانگان نباشد بديهى است كه جمهورى اسلامى ايران بيش از هر كشور ديگرى براى امنيت آن تلاش خواهد كرد بنا بر اين تبليغات دشمنان اسلام مبنى بر تهديدآميز بودن ايران براى امنيت كشورهاى همسايه دروغ و بهتان است و ايران اسلامى به حفظ امنيت منطقه خليج فارس كاملا پايبند است.
فرمانده كل قوا در تبيين اهداف قدرتهاى استكبارى از ناامن جلوه دادن خليج فارس فرمودند: كسانى كه خليج فارس را ناامن وانمود مى كنند، در تلاش هستند تا از اين طريق سلاح بيشترى را بفروشند، در منطقه حضور نظامى پيدا كنند و در كشورهاى جنوبى خليج فارس نفوذ سياسى به دست بياورند.
حضرت آيت الله خامنه اى ضمن تمجيد از نقش نيروى هوايى در ارتقاء توانايى نيروهاى مسلح براى دفاع از حيثيت، ارزشها و موجوديت ايران اسلامى فرمودند: نيروى هوايى در طول سالهاى پس از پيروزى انقلاب فداكاريهاى زيادى كرده است و از عناصر مؤمن، خوب و كارامد در سطوح بالاى آن برخوردار بوده است و سابقه و پرونده آن مجموعه اى از افتخارات، فداكاريها، پروازهاى موفق، انجام كارهاى دقيق فنى، دفاع و حمله به هنگام، كاراييهاى برجسته و نوسازيهاى درخشان را شامل مى شود و اين اصالت و ارزش را هيچكس نمى تواند انكار كند.
فرمانده كل قوا نقش آينده نيروى هوايى را به احتمال قوى از نقش گذشته آن حائز اهميت بيشترى دانستند و فرمودند: نيروى هوايى نبايد به وضعيت امروز خود اكتفا كند زيرا در بسيارى از مواقع نقش آن تعيين كننده است. وظيفه اصلى نيروى هوايى حراست از آسمان كشور و فعاليتهاى پشتيبانى و نيز بر عهده گرفتن نقش دفاعى و تهاجمى است بنا بر اين براى پيشرفت بى نهايت نيروى هوايى بايد برنامه ريزى شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى نيروى هوايى ارتش جمهورى اسلامى ايران را در مقايسه با وضعيت آن در سالهاى گذشته، بهتر و پيشرفته تر خواندند و فرمودند: پيشرفت نيروى هوايى مرهون عناصر مؤمن، با شوق و انگيزه و با همت است و چنين عناصرى در هر جا كه باشند محيط خود را ماندگار و مستحكم و غير قابل تصرف مى سازند و براى ملت خود افتخار به ارمغان مى آورند.
فرمانده كل قوا، فرماندهى و مديريتهاى مختلف در نيروى هوايى را به تعميق احساس وظيفه در كار خود سفارش كردند و فرمودند: تمامى بخشهاى نيروى هوايى بايد در تربيت نيروى انسانى، به پرواز درآوردن وسايل پرنده، حفظ و حراست از آسمان كشور، انجام امور فنى و نيز در سازندگى، ابتكار و نوآورى، سازماندهى، آموزش، تربيت علمى و انضباط نظامى احساس مسؤوليت كنند و پيشرفت هر چه بيشتر را به وجود آورند.
مقام معظم رهبرى ضرورت تلاش مضاعف نيروى هوايى را براى استمرار روند مبارك ايجاد شده در ارتش جمهورى اسلامى ايران مورد تأكيد قرار دادند و در پايان سخنانشان اهميت پشتكار و هوشمندى و ابتكار و احساس مسؤوليت ملت ايران را براى ساختن آينده اى درخشان خاطرنشان كردند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سرتيپ بقايى فرمانده نيروى هوايى گزارشى از روند پيشرفتها و موفقيتهاى اين نيرو را ارائه كرد و طى آن ضمن تبريك ايام الله دهه مبارك فجر، آمادگى كامل پرسنل نيروى هوايى را براى مقابله با هرگونه تهديد دشمنان اسلام مورد تأكيد قرار داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /