پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جانبازان نمونه و برگزيده كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار جانبازان نمونه و برگزيده كشور با ايشان، طى سخنانى وجود جانبازان را در زمره بدايع و آثار و بركات انقلاب اسلامى دانستند و ضرورت گراميداشت مقام و مرتبه جانبازان را به عنوان يادگاران يكى از بزرگترين آزمايشهاى ملت ايران مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه به مناسبت سالروز ولادت بزرگ جانباز اسلام حضرت اباالفضل العباس (ع) و روز جانباز انجام شد، فرمودند: جانبازان بر دشوارترين و سخت ترين ضعفهاى جسمانى فايق آمده اند و اين ضعفها را مقهور اراده خود كرده اند، آنان همچنين با استفاده از سعه وجودى خود و بكارگيرى قدرت ابتكار و خلاقيت و قدرت فراگيرى و سير مراحل دشوار زندگى، وجود يك بارقه حقيقت برتر را به ديگران نشان داده اند .
حضرت آيت الله خامنه اى، جانبازان را الگوى شايسته عرصه هاى مختلف براى مردم و بويژه جوانان دانستند و فرمودند: جانبازان قدرتهاى بسيارى را كه خداوند متعال در روح و جسم انسان به وديعه نهاده است بكار گرفتند و در ميدان علم، مديريت و ورزش و نيز در بسيارى از مسائل دين و دنيا شگفتى آفريدند. بنا بر اين جوانان ايران در هر عرصه و رشته اى كه وارد مى شوند بايد از جانبازان درس بگيرند و آنان را الگو و سرمشق خود قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى جانبازان را يادگاران دوران پرافتخار انقلاب و حادثه بزرگ جنگ تحميلى توصيف كردند و فرمودند: جانبازان، يادگار آزمايشهاى بزرگ ملى محسوب مى شوند و ملت ايران بايد براى هميشه به آنان به عنوان الگوهاى مقاومت ارج بنهند و آنان را گرامى بدارند.
مقام معظم رهبرى از تاريخ پرشكوه جنگ تحميلى به عنوان ثروت عظيمى براى جانبازان ياد كردند و فرمودند: جانبازان، سوابق درخشان خود در ميدان جنگ و نيز مهر و نشانى را كه از جنگ تحميلى بر جسم خود به يادگار دارند هرگز نبايد از تاريخ پرشكوه دفاع مقدس ملت ايران منقطع كنند، بلكه آن را به مانند ثروتى عظيم براى خود نگهدارند.
حضرت آيت الله خامنه اى، جانبازان را در مقام شهدا دانستند و فرمودند: جانباز، شهيد زنده است و اگر بتواند جان بر كف و با همان روحيه ايثارگرى به حركت خود ادامه دهد اجر و مقامى بالاتر را نيز به دست خواهد آورد و اگر در حفظ آنچه به دست آورده است دچار غفلت شود در زمره زيانكاران خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان از همسران جانبازان به سبب شريك شدن در رنجهاى آنان ستايش كردند و داستان زندگى همسران جانبازان را بسيار با عظمت و پرشكوه خواندند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى محسن رفيق دوست رئيس بنياد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامى به معرفى حاضران پرداخت و موفقيتهاى چشمگير آنان را در عرصه هاى علمى، قرآنى، دينى، هنرى و ورزشى برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /