پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و نيروهاى سپاه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در ديدار هزاران تن از فرماندهان و نيروهاى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با ايشان ضمن سخنان هشدار دهنده اى به قدرتهاى فرامنطقه اى فرمودند: امنيت منطقه خليج فارس از امنيت جمهورى اسلامى ايران تفكيك ناپذير است و هرگونه تعرض و ايجاد ناامنى عليه ايران اسلامى، منطقه خليج فارس را بر دشمنان ملت ايران و بويژه بر كسانى كه در خانه هاى شيشه اى نشسته اند به مراتب ناامن تر خواهد كرد.
فرمانده كل قوا ملت ايران را حافظ امنيت منطقه خليج فارس دانستند و فرمودند: ملت و دولت ايران حتى براى يكبار موجب ناامنى در منطقه خليج فارس نبوده است اما برخى از قدرتهاى داخل منطقه و قدرتهاى فرامنطقه اى براى ما و ديگران ناامنيهاى بسيار ايجاد كرده اند . قدرتهاى فرامنطقه اى و متابعت كنندگان از آنها بايد بدانند كه امنيت ايران اسلامى را نمى توان از امنيت منطقه تفكيك كرد. ملت ايران ضربه هيچ كس را بى پاسخ نمى گذارد و به هر اقدام ناامن كننده شياطين قاطعانه پاسخ خواهد داد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در اين ديدار كه به مناسبت ميلاد پربركت سرور آزادگان جهان حسين بن على(ع) و روز پاسدار انجام شد، سياست خارجى دولت كنونى آمريكا را عليل و ناتوان توصيف كردند و با بى ارزش خواندن بهانه جوييهاى دولت آمريكا فرمودند: بيشترين قوام منطقه حساس خليج فارس به ايران اسلامى و ملت مسلمان اين كشور است و آن روزى كه ايران امنيت و آرامش داشته باشد، منطقه نيز روى آرامش خواهد ديد.
مقام معظم رهبرى با تأكيد بر شجاعت و توكل ملت ايران به خداوند متعال فرمودند: فراهم آوردن يك نظام انسانى سالم، مرفه، آباد و امن براى آحاد مردم اين كشور، راه روشنى است كه ملت ايران در آن گام نهاده است و اين راهى است كه همانند دفاع مقدس و سازندگى ايران اسلامى براى ملتهاى مسلمان الگو و اسوه خواهد شد. اعتماد ملتها به دولت و ملت ايران يك تفضل الهى است و حضور ملت ايران در هر نقطه اى از جهان آرامش بخش و ضد تشنج بوده است.
حضرت آيت الله خامنه اى حضرت اباعبدالله الحسين(ع) را در زمره شاخصترين اولياء و فرشتگان مقرب الهى برشمردند و فرمودند: زيرك ترين انسانها كسانى هستند كه بزرگان و انسانهاى شجاع و مقتدر را الگو و اسوه خود قرار مى دهند و از اين طريق در باطن و معنا براى خود كسب اقتدار و عظمت مى كنند و بر همين اساس پاسداران انقلاب اسلامى در زمره كسانى هستند كه اين زيركى را به خرج دادند و به انسان بزرگى تشبه جستند كه نور مبارك او در همه عالم وجود به مانند خورشيد مى درخشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، پاسداران انقلاب اسلامى را به جديت در الگو قرار دادن سالار شهيدان حسين بن على(ع) توصيه كردند و فرمودند: كتاب قطور و پربار انقلاب، گواه روشنى است بر ارزشهاى بسيارى كه پاسداران به بركت الگوپذيرى از رفتار حسين بن على(ع) آفريدند و برادران پاسدار بايد اين نعمت بزرگ را قدر بدانند، آن را حفظ كنند و افزايش بدهند.
مقام معظم رهبرى عبادت، تضرع و توسل اباعبدالله الحسين (ع) و نيز تلاش آن حضرت را براى نشر علم و معارف و نيز مبارزه با تحريف خاطرنشان كردند و فرمودند: امام حسين(ع) در تلاش براى تهذيب نفس، يك حركت عظيم را انجام داد، در عرصه فرهنگى و مبارزه با تحريف كه بزرگترين بلاى معنوى براى اسلام است، همچون كوه ايستاد، همانند فولاد پرده هاى تحريف را بريد و به اشاعه احكام الهى و تربيت شاگرد و انسانهاى بزرگ پرداخت و در عرصه سياست نيز آن مجاهدت عظيم را براى امر به معروف و نهى از منكر انجام داد.
فرمانده كل قوا پيشرفت مستمر در عرصه معنوى، فرهنگى و سياسى را موجب برهم خوردن آرايش دشمن و متوقف كردن او دانستند و فرمودند: دشمنان اسلام پيوسته در حال پنجه انداختن بر روى نظام مقدس اسلامى هستند تا بلكه بتوانند اين سد عظيم را متزلزل و نفوذپذير كنند. استكبار غربى و فرهنگ منحط جاهلى و طاغوتى، در طول قرنها بر همه منابع اقتصادى، فرهنگى، انسانى و سياسى عالم چنگ انداخته است و در چنين شرايطى آنها، اسلام واقعى و متكى بر قرآن را مانع و سد مهمى در برابر عظمت ظاهرى و پوشالى خود مى دانند، بنا بر اين براى مقابله با پنجه افكنيها و حيله گريهاى مستمر دشمن، بايد مقدم بر همه، در جبهه خودسازى و سپس در جبهه فرهنگى و سياسى حركت و تلاش كرد و در اين راه امام حسين (ع) را الگو و سرمشق قرار داد.
حضرت آيت الله خامنه اى به مواجهه اباعبدالله الحسين(ع) با دنيايى از انحراف، ظلمت، كج روى و ظلم اشاره كردند و فرمودند: عظمت مسأله كربلا و تأثير و نفوذ آن در اعماق وجود بشر به دليل معنا و روح آن است، زيرا امام حسين (ع) يك تنه با دنيايى از ظلم مواجه شد كه پول، زور، زر، شعر، كتاب، مروج و مبلغ نيز در اختيار داشت. آن حضرت در مقابل فشار و سنگينى يك دنياى متعرض و مدعى، لحظه اى احساس ترديد نكرد و از اين جهت حركت امام بزرگوار ما نيز يك حركت حسينى بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى به فاجعه آفرينيهاى دولت و سازمان سياى آمريكا در نقاط مختلف جهان اشاره كردند و با بيان بى توجهى آمريكا و ديگر قدرتهاى استكبارى به قتل عام مسلمانان در بوسنى و هرزگوين، فلسطين و عراق فرمودند: مدعيان حقوق بشر نشان داده اند كه براى خونهاى به ناحق ريخته شده مردم فلسطين و كشتار هزاران نفر از مردم حلبچه به دست رژيم بعثى عراق هيچ ارزشى قائل نيستند و در عين حال جمهورى اسلامى ايران را به عدم رعايت حقوق انسان متهم مى كنند، و با صدور قطعنامه و استفاده از شوراى امنيت و سازمان ملل، به معارضه سياسى و فرهنگى خود با جمهورى اسلامى ايران ادامه مى دهند.
حضرت آيت الله خامنه اى معارضه فرهنگى غرب را با ملت مسلمان ايران، يك معارضه عميق و بلندمدت توصيف كردند و فرمودند: ايستادگى در برابر تهاجم و توطئه آفرينيهاى دشمنان اسلام نيازمند قدرتى است كه از اخلاص در عمل و انجام وظيفه براساس تكليف الهى حاصل مى شود و تنها با اين قدرت است كه مى توان پارسايانه و شجاعانه در مقابل دشمن ايستادگى كرد.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان نام مبارك امام حسين(ع)، زندگى و تاريخ حيات آن بزرگوار را درس بزرگى براى ملت ايران و بويژه پاسداران انقلاب اسلامى دانستند و ضرورت درك صحيح و پياده كردن آن را در زندگى ملتها مورد تأكيد قرار دادند.
پيش از سخنان فرمانده كل قوا، حجت الاسلام والمسلمين موحدى كرمانى نماينده ولى فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و سردار سرلشكر محسن رضايى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى هر يك طى سخنان كوتاهى ميلاد مبارك حسين بن على(ع) را به مقام معظم رهبرى تبريك گفتند و بر اطاعت و تبعيت كامل سپاه پاسداران از اوامر فرمانده كل قوا تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /