پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت سالروز ولادت بنيان‏گذار جمهوري اسلامي

به مناسبت خجسته سالروز ولادت كوثر رحمت، زينت بخش بنيان عصمت و طهارت، سرچشمه انوار امامت و شكوفاساز شجره نبوت و رسالت، حضرت صديقه كبرى فاطمه زهرا( سلام الله عليها) و نيز ميلاد سلاله پاك فاطمى، بنيان گذار دولت كريمه ايران اسلامى حضرت امام خمينى (قدس سره الشريف) و به مناسبت برگزارى جشن فارغ التحصيلى مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمينى و بهره بردارى از ساختمان جديد آن، پيامى از سوى مقام معظم رهبرى حضرت آيت الله خامنه اى صادر شد. متن اين پيام كه توسط حجت الاسلام والمسلمين محمدى گلپايگانى قرائت شد. بدين شرح است.
بسم الله الرحمن الرحيم
خداوند حكيم و عليم را سپاس كه اين مؤسسه ى مبارك، با فراهم آمدن شرايط لازم، اكنون رسما افتتاح مى شود و بدين گونه حوزه ى عظيم الشأن قم از ثروت معنوى و ابزار كارامد ديگرى در عرصه ى متنوع و پيچيده ى مسؤوليت بزرگ و تاريخى خود، بهره مند مى گردد.
ژرف نگرى در اين عرصه ى منحصر به فرد و توجه به هدف متعالى اين مسؤوليت ما را به لزوم اهتمام روزافزون بر انتخاب روشها و ابزارهاى نو و كارامد و مبتكرانه، متقاعد مى سازد و جاى ترديد نمى گذارد كه بى اعتنايى به اين مهم، مخصوصا در اين برهه ى بى سابقه و بى نظير، موجب وارد آمدن زيانهاى جبران ناپذير بر گسترش معرفت دينى و رواج و همه گيرى ايمان اسلامى خواهد بود.
حوزه ى مقدسه ى قم كه علوم اسلامى را در سطح راقى و ممتاز تعليم و تحقيق مى كند در كنار مراكز درسى به شيوه ى معمول و معهود كه از امتيازات فراوان برخوردار است، بايد از مراكزى كه شيوه هاى جديد پژوهش و آموزش را تجربه مى كنند،نيز برخوردار باشد و بر ذخيره ى كهن و غنى و تمام نشدنى خود، فراورده هاى تازه ى بشرى را نيز بيفزايد.
اين حركت، بيگمان بر نشاط و طراوت و تحرك اين حوزه ى سرافراز، خواهد افزود و در آينده ى نه چندان دور، ملت مسلمان ايران بلكه امت اسلامى از بركات آن بهره مند خواهد شد.
اكنون يكى از اولين گامها در اين راه برداشته شده و اميد است اين روند هرگز متوقف نشود.
اينجانب ضمن سپاسگزارى از رئيس عالى قدر و عالم و حكيم اين مؤسسه و ديگر اعلام و افاضل بزرگوارى كه در اين كار سهيم بوده اند مزيد توفيقات آنان را از خداوند مسألت مى كنم و اميدوارم اين خدمت آنان مقبول خاطر مبارك حضرت بقيه الله اعظم ارواحنا له الفداء بوده باشد.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
سيد على خامنه اى
11/8/75
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /