پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم تحليف و فارغ‏التحصيلى دانشگاه افسرى نيروى زمينى ارتش

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا عصر امروز در مراسم تحليف و فارغ التحصيلى دانشگاه افسرى نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران شركت كردند و طى سخنانى اهميت برداشتن گامهاى بلند از سوى اين دانشگاه، در جهت پيشرفت هر چه بيشتر و مطلوبتر را مورد تأكيد قرار دادند و مسؤوليت حساس دانشگاه افسرى رادر تربيت و آموزش افسران مؤمن، كاردان، حزب اللهى، با شرف و شجاع براى ارتش جمهورى اسلامى ايران خاطرنشان كردند.
در اين مراسم كه فرماندهان عالى رتبه نيروهاى نظامى و انتظامى و وابستگان نظامى سى كشور جهان حضور داشتند، فرمانده كل قوا فرمودند: به بركت نظام الهى، اسلامى و مردمى ايران استعدادها در درون جامعه اسلامى به تدريج شكوفا مى شوند و انسانهاى بالنده سرزمينهاى ناشناخته و ناپيموده اى از تكامل بشرى را طى مى كنند و جامعه را به سمت كمال پيش مى برند و اين در حالى است كه ايران اسلامى به عنوان يك كشور آزاد و مستقل، بالندگى و شكوفايى انسانهاى تربيت يافته در مكتب اسلام و قرآن را به بشريت نشان مى دهد.
حضرت آيت الله خامنه اى ضعف و ناتوانى دشمنان شيطان صفت را در برابر اراده انسانهاى بيدار، هوشمند و برنامه ريز مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: ملت بزرگ ايران راه خود را پيدا كرده است و هيچ جنگ نظامى، تبليغاتى، سياسى و يا محاصره اقتصادى قادر نيست ملت ايران را از پيشرفت، تحرك و تكامل باز بدارد. بنا بر اين جوانان عزيز اين مرز و بوم بايد خود را براى فردايى بهتر كه عزت و سربلندى آن افزون تر است آماده كنند تا بتوانند وظايف خطير خود را در چنان فضا و جامعه اى انجام دهند.
فرمانده كل قوا، توجه مسؤولان دانشگاه افسرى نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران را به ضرورت برنامه ريزى در تمامى زمينه ها جلب كردند و فرمودند: براى رشته هاى درسى در اين دانشگاه بايد بگونه اى برنامه ريزى شود كه تمامى آنها براى آينده ارتش لازم و مفيد باشند. نيروهاى مسلح جمهورى اسلامى ايران حصار ملت محسوب مى شوند بنا بر اين حصار ملت بايد مستحكم، مقاوم و نفوذناپذير باشد. امروز ارتش و سپاه دوش به دوش يكديگر به وظايف بزرگ و افتخارآميز خود عمل مى كنند، نيروى انتظامى در محدوده مسؤوليتهاى تعيين شده وظايف خود را انجام مى دهد و بسيج ميليونى نيز متشكل از آحاد نيروهاى مؤمن در صحنه حضورى فعال دارد و بر همين اساس كار در نيروهاى مسلح كه به دفاع از موجوديت، استقلال و تماميت ارضى كشور مربوط مى شود، داراى ارزشى مضاعف است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى پيشرفتهاى دانشگاه افسرى را از لحاظ معنوى، مواد درسى و نظم و انضباط خاطرنشان كردند و فرمودند: ما به اين حد از پيشرفتهاى دانشگاه افسرى قانع نيستيم و اداره كنندگان اين دانشگاه بايد هر چه بيشتر تلاش كنند تا نظم و انضباط اين مركز علمى و نظامى از انگيزه عميق معنوى و روحى در آن خبر دهد.
فرمانده كل قوا در پايان سخنانشان اهميت تقيد دانشجويان، استادان و مسؤولان دانشگاه افسرى نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران را به آداب اخلاقى و اسلامى و نيز تحكيم بنيه هاى معنوى مورد تأكيد قرار دادند.
بر پايه همين گزارش مراسم تحليف و فارغ التحصيلى دانشگاه افسرى نيروى زمينى با نواخته شدن سرود جمهورى اسلامى ايران آغاز شد و فرمانده كل قوا پس از قرائت فاتحه در برابر يادواره شهدا، از يگانهاى مستقر در ميدان بازديد كردند.
در اين مراسم فرمانده نيروى زمينى ارتش جمهورى اسلامى ايران، مقدم رهبر معظم انقلاب اسلامى را گرامى داشت و بر آمادگى نيروهاى تحت امر خود براى اجراى اوامر فرمانده كل قوا تأكيد كرد.
همچنين رئيس دانشگاه افسرى گزارشى را در مورد فعاليتهاى اين دانشگاه در ابعاد عقيدتى، علمى، نظامى به استحضار رساند و سپس دانشجويان دوره جديد اين دانشگاه مراسم تحليف را به جاى آوردند و پس از آن عمليات نمايشى ورزشهاى رزمى جنگ سرنيزه و اعتماد به نفس و عمليات سقوط آزاد اجرا شد.
در اين مراسم فرمانده كل قوا به هفده تن از اساتيد، دانشجويان و فارغ التحصيلان برتر اين دانشگاه جوايزى را اهدا كردند.
اين مراسم با رژه نيروهاى مستقر در ميدان از مقابل كلام الله مجيد و فرمانده كل قوا پايان يافت.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /