پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى ستاد يادواره شهيد فهميده و شهداى دانش‏آموزان كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار اعضاى ستاد يادواره شهيد فهميده و شهداى دانش آموزان كشور با ايشان، طى سخنانى از شهيد حسين فهميده به عنوان يكى از اسطوره هاى به ياد ماندنى در تاريخ ملت ايران نام بردند و جوانان و نوجوانان بسيجى را گنجينه اى از استعدادهاى بى پايان توصيف كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار اهميت پرداختن به مسأله بسيج دانش آموزى را خاطر نشان كردند و فرمودند: نوجوانى دوره اى است كه براى رقم زدن آينده هر فرد، نقش حساس و تعيين كننده اى دارد و كسانى كه در اين مرحله به رشد معنوى، علمى و فكرى و كارايى و قوت جسمى برسند، آينده درخشانى را براى خود تضمين خواهند كرد، بنا بر اين پرداختن به كار تعليم و تربيت اين قشر از جامعه و بويژه مسأله بسيج كه يك امر همه جانبه مادى و معنوى محسوب مى شود حائز اهميت بسيار است.
حضرت آيت الله خامنه اى در بيان معنا و مفهوم بسيج و بسيجى فرمودند: بسيج يك عمل نهادين و رمزى است و بسيجى به كسانى اطلاق مى شود كه از متن جامعه برخاسته اند و آماده شده اند تا براى شخصيت، عزت و اعتلاى كشور و ملت خويش اهتمام كنند. بسيجى كسى است كه در برابر يك تجاوز خارجى در نقش مدافع و در خط اول جبهه ظهور مى كند، در عرصه سازندگى به ايفاى نقشى كه از او انتظار مى رود مى پردازد، در صحنه علم و تحصيل به فراگيرى و آموزش روى مى آورد و در هنگام تعليم دادن، سواد و علم و تخصص و فن و صنعت و هنر را به ديگران مى آموزد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تأكيد بر اهميت نقش اسطوره ها در زندگى ملتها و جوامع انسانى فرمودند: هر كشور و ملتى با آرمانها، اسطوره ها و نمادهاى خود، زندگى مى كند.
امام خمينى (رض) با ابعاد وجودى عظيم خود براى ملت ايران نمونه و اسطوره اى بر طبق واقعيتها بود. و شهيد حسين فهميده نيز در سطح خود و براى نوجوانان، يكى ديگر از اسطوره هاى ملت ايران است كه براى هميشه در يادها زنده خواهد ماند.
مقام معظم رهبرى به تأثير تربيت الحادى بر قشر جوان و نوجوانان در بسيارى از كشورهاى دنيا اشاره كردند و فرمودند: كشورهاى اروپايى در وضعيت كنونى، بدون اختيار، امكان بروز شكوفايى استعدادها را در ميان نوجوانان خود از بين مى برند و آنان را به سوى فساد و آلودگيهاى اخلاقى و هرزگى سوق مى دهند اما جوانان و نوجوانان ما در لباس بسيج از ارزشها و شخصيت و جوهره وجودى خويش مردانه و باقوت دفاع مى كنند .
حضرت آيت الله خامنه اى زنده نگهداشتن ياد نوجوانان بسيجى را حائز اهميت بسيار دانستند و در پايان سخنانشان ضرورت تجليل از نوجوانان دانش آموز كه در جبهه هاى نبرد حق عليه باطل حماسه هاى بزرگ را به وجود آوردند مورد تأكيد قرار دادند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، سردار عليرضا افشار فرمانده نيروى مقاومت بسيج گزارشى را در مورد فعاليتهاى انجام شده از سوى ستاد يادواره شهيد فهميده و شهداى دانش آموز كشور ارائه كرد.
در اين ديدار مقام معظم رهبرى ضمن تشكر از زحمات اعضاى ستاد يادواره شهيد فهميده و ديگر شهداى دانش آموز، از پدر و مادر محترم دو شهيد معظم خانواده فهميده، شهيد حسين فهميده و برادرش تجليل كردند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، سردار سرتيپ افشار، فرمانده نيروى مقاومت بسيج از اهداف و برنامه هاى يادواره شهيد فهميده و ديگر شهداى دانش آموز گزارشى به استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /