پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار رئيس، مديران و اعضاى هيأت مديره دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيش از ظهر امروز در ديدار رئيس، مديران و اعضاى هيأت مديره دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم با ايشان طى سخنانى بر اهميت هوشمندانه بودن و انتظام كار فرهنگى در كشور تأكيد كردند وان را لازمه بقاء امور مربوط به يك نظام، تمدن و يك مجموعه سازمانى دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار از اقدامات و تلاشهاى فرهنگى مسؤولان و دست اندركاران دفتر تبليغات حوزه علميه قم قدردانى كردند و با بيان ضرورت انجام كار عميق، صحيح و جدى در زمينه مسائل فرهنگى فرمودند: اهميت كار فرهنگى در آن است كه بايد هوشمندانه، گزيده شده و داراى انتظام باشد. نشانه يك كار فرهنگى صحيح در رعايت دقيق هدفى است كه براى آن انتخاب شده است و براى انجام كار فرهنگى مفيد و مؤثر بايد به كيفيت، عمق، تنوع، شيوايى و زيبايى آن توجه شود زيرا كار فرهنگى انبوه مهم نيست و اهميت اين كار در شامل شدن انواع كيفيتهاست.
حضرت آيت الله خامنه اى تبليغ را هدف اصلى كار دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم برشمردند و فرمودند: مسأله تبليغ تفكر اسلامى و حقيقت اسلام ناب بايد جدى گرفته شود و ابعاد كمى و كيفى آن به دقت مورد توجه و رعايت قرار گيرد. براى اين منظور بايد ترتيبى اتخاذ شود كه مبلغين و پويندگان راه منبر، خود را موظف به شركت در دوره هاى ويژه تبليغ بدانند و اين مهم تنها با بهره گرفتن از امكانات اعتبارى حوزه علميه امكان پذير خواهد بود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى شناسايى و تربيت استعدادها در درون حوزه هاى علميه را بسيار حايز اهميت دانستند و فرمودند: ذخاير عظيمى از استعدادهاى بالقوه در درون حوزه هاى علميه وجود دارد كه بايد آنها را شناسايى كرد و تحت تربيت و آموزش صحيح قرار داد تا به استعدادهاى بالفعل تبديل شوند. رشد و تربيت استعدادهاى موجود در زمينه نويسندگى، تحقيق، هنر و گويندگى در واقع كار بسيار عظيمى است كه بايد جدى گرفته شود.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان، وجود جوانان خوش استعداد و برخوردار از ذهنيات روشن و پاك را به مثابه آب گوارا در اختيار حوزه هاى علميه، روحانيت و دين مبين اسلام توصيف كردند و ضرورت برنامه ريزى در جهت فراهم آوردن زمينه هاى بروز و شكوفايى اين استعدادها را مورد تأكيد قرار دادند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى حجت الاسلام والمسلمين فاضل هرندى رئيس هيأت مديره و حجت الاسلام جعفرى گيلانى رئيس دفتر تبليغات اسلامى حوزه علميه قم به طور جداگانه گزارشى از فعاليتها و اقدامات فرهنگى انجام شده را به استحضار رساندند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /