پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت روز تجليل از شهداء و ايثارگران

متن پيام رهبر معظم انقلاب اسلامى به مناسبت روز تجليل از شهداءو ايثارگران در هفته ى دفاع مقدس
بسم الله الرحمن الرحيم
بار ديگر هفته ى دفاع مقدس، مناسبت شايسته يى است. براى سلامى از اعماق جان، بر ارواح نورانى و ياد مبارك شهيدان، به خون خفته گانى كه در راه خدا به جهادى بزرگ توفيق يافتند، و خداوند كريم و رحيم، شهادت را كه بالاترين دستاورد اين نشئه است پاداش آنان ساخت و اين ستاره ى گرانبها را بر ناصيه ى آنان به درخشش آورد.
ياد شهيدان، يادبود ارزشهاى انسانى است، و گراميداشت آنان، تجليل از برترين خصال بشرى است. ياد شهيدان بايد با تدبر و عبرت گيرى همراه باشد. آنان همان فرزانگانى هستند كه جان عاريت را كه كالايى تمام شدنى و رو به زوال است، با نعيم پايدار الهى سودا كردند و خود را از خسرانى كه هر انسانى خواه ناخواه دچار آن است يعنى اضمحلال تدريجى سرمايه ى زندگى، به نيكوترين وجه رها ساختند. عمل صالح آنان كه از ايمانى پايدار ريشه مى گرفته است، برترين عملهاى صالح است.
اين درس بزرگ را شهيد، با حضور خود، با كرامت خود، با اجر عظيمى كه بدو وعده داده شده است به طور پيوسته به ما كه هنوز در پشت حصارهاى ماديت و خود پرستى زندانى مى باشيم، مى دهد و ما را به جهاد، به هجرت الى الله، به تلاش مخلصانه در راه خدا كه همان انجام تكليف هر زمان و پاسخ به نياز هر لحظه است، فرامى خواند. رحمت خدا بر آنان و تفضل و اجر الهى شامل حال خانواده هاى صبور و سرافراز آنان باد. و سلام الله الزاكيات على وليه الاعظم و محبوب جميع الامم روحى فداه.
والسلام عليكم و رحمه الله و بركاته
سيد على خامنه اى
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /