پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع مسؤولان دستگاههاى اجرايى استان آذربايجان غربي

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در آخرين روز سفر به استان آذربايجان غربى، در جمع مسؤولان دستگاههاى اجرايى استان، با اشاره به الطاف مستمر الهى نسبت به نظام اسلامى، خدمت بيدريغ به مردم عزيز ايران و دورى مسؤولان از دنياطلبى را عوامل اصلى و شرط لازم تداوم لطف و عنايت پروردگار دانستند.
مقام معظم رهبرى با قدردانى از تلاشهاى مسؤولان استان آذربايجان غربى و گراميداشت ياد مرحوم عطايى استاندار سابق اين استان به ابراز ارادت مردم اين منطقه نسبت به اسلام و انقلاب و نظام اسلامى در روزهاى اخير اشاره كردند و فرمودند: براى مردمى چنين مخلص و داراى انگيزه هاى اسلامى هر قدر كار شود كافى نيست. حضرت آيت الله خامنه اى تشكر عملى و صميمانه از مردم استان آذربايجان غربى را از جمله اهداف سفر به اين منطقه خواندند و با اشاره به آثار مثبت روند منظم و گسترده بازسازى و سازندگى در كشور گفتند: در بازسازى به طور طبيعى قشرهاى محروم در درجه اول اهتمام قرار نمى گيرند به همين دليل هدف دوم از سفر به استان آذربايجان غربى شتاب بخشيدن به روند كمك به قشرها و مناطق محروم بوده است. رهبر معظم انقلاب اسلامى برخى مشكلات استان را يادآور شدند و ابراز اميدوارى كردند به موازات اقدامات دولت با برنامه ريزيهاى انجام شده در اين سفر و اجراء صحيح و به موقع آنها، گامى اساسى در حل اين مشكلات برداشته شود.
حضرت آيت الله خامنه اى لطف و عنايت بيدريغ الهى را زمينه ساز و عامل اساسى پيشرفتهاى 17ساله نظام اسلامى خواندند و با اشاره به لزوم يارى جستن از خداوند به موازات توجه كامل به قوانين طبيعى و سنتهاى آفرينش افزودند: استمرار هدايت، توفيق و اعانت الهى، مستلزم فراهم آوردن موجباتى است كه خدمتگزارى به مردم با ايمان ،مخلص ،فداكار، هوشيار،پراستقامت و غرتمند ايران اسلامى از جمله آنها به شمار مى آيد كه مسؤولان كشور در هر رده، بايد به آن اهتمام كامل ورزند.
مقام معظم رهبرى با تبيين چگونگى شكل گيرى نظام اسلامى و بى اعتنايى عمده مسؤولان گذشته و حال نظام، به دنيا و دنياطلبى فرمودند: بى رغبتى به دنيا، اسير دام ماديات نشدن، پرهيز از تجمل و تشريفات، و قناعت و كم توقعى مسؤولان كشور، از بالاترين رده تا پائين ترين، آن از ديگر عواملى است كه لطف و عنايت پروردگار را همچنان شامل حال نظام اسلامى خواهد كرد و اين سنت الهى است. البته هر قدر مسؤوليتها سنگين تر باشد، توجه به اين مسائل نيز ضرورى تر است.
حضرت آيت الله خامنه اى ورع ،پرهيزكارى، تلاش بى وقفه و انجام دادن صحيح و محكم كارها را زمينه ساز توفيقات بيشتر نظام خواندند و افزودند: اگر كارها بر اين منوال به پيش رود، بلاشك قدرتهاى بزرگتر از "مجموعه آمريكا و هم پيمانانش "نيز نمى توانند كمترين آسيبى به ايران اسلامى وارد كنند. مقام معظم رهبرى توجه به برخى قواعد طبيعى را عوامل افزايش ثروت و علم در بعضى از كشورهاى غربى توصيف كردند و گفتند: با وجود اين، مسائلى مانند فقر برخى قشرها، سركوب عواطف انسانى و فقدان امنيت روانى همچون موريانه اين كاخهاى ظاهرى قدرت را از درون تهى مى كند و بى ترديد روزى آنها را فروخواهد ريخت. حضرت آيت الله خامنه اى با قدردانى از تلاش مسؤولان دستگاههاى اجرايى ،قانون گذارى و قضايى كشور، آقاى هاشمى رفسنجانى را عنصرى بسيار برجسته و غنيمتى براى انقلاب و نظام خواندند و افزودند: رئيس جمهور محترم حقا و انصافا عمر و زندگى خود را چه پيش از انقلاب و چه پس از آن، وقف اسلام كرده و در تمامى مسؤوليتهاى سنگينى كه تا كنون بر عهده داشته اند، منشأ خدمات بزرگ و ارزنده اى بوده اند و بى ترديد بعد از پايان دوره رياست جمهورى نيز در مسؤوليتهاى بزرگ ديگرى كه بر عهده مى گيرند، وجود ايشان براى نظام اسلامى و انقلاب و كشور بسيار نافع و ارزشمند خواهد بود. رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين با مهم و حساس خواندن استان آذربايجان غربى،"ايمان، شور و اشتياق ،اخلاص، فعاليت،استقامت، هوشمندى و درك و فهم مردم اين استان را تحسين برانگيز و موجب افتخار توصيف كردند.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى استاندار آذربايجان غربى با تشريح برخى دستاوردهاى و تلاش دستگاههاى اجرايى استان بر تداوم وحدت قشرهاى مختلف استان در پاسدارى از ارزشهاى اسلامى - انقلابى تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /