پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم ويژه نيروهاى مسلح استان آذربايجان غربى

مراسم ويژه نيروهاى مسلح استان آذربايجان غربى، عصر امروزبا حضور حضرت آيت الله خامنه اى، فرمانده كل قوا و رهبر معظم انقلاب اسلامى در قرارگاه حمزه سيدالشهداء در منطقه اروميه برگزار شد. در آغاز حضور فرمانده كل قوا، سرود جمهورى اسلامى ايران نواخته شد و مقام معظم رهبرى در برابر يادمان شهيدان، با قرائت فاتحه به مقام والاى آنان اداى احترام كردند. رهبر معظم انقلاب اسلامى سپس از نيروهاى حاضر در ميدان شامل واحدهاى نمونه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، ارتش جمهورى اسلامى، نيروى انتظامى، نيروى مقاومت بسيج و پيشمرگان كرد مسلمان سان ديدند. در ادامه مراسم، سردار سرلشكر محسن رضايى فرمانده كل سپاه پاسداران در سخنان كوتاهى خير مقدم عرض كرد و سپس سردار سرتيپ كاظمى فرمانده قرارگاه حمزه در گزارشى از فعاليتهاى نظامى و امنيتى منطقه، آرامش و امنيت موجود در استان را حاصل حضور ايثارگرانه نيروهاى مسلح اعم از سپاهى، ارتشى، بسيجى و نيروهاى داوطلب مسلمان كرد در 8 سال دفاع مقدس و مبارزه بى امان با اشرار و توطئه گران توصيف كرد. پس از سخنان فرمانده قرارگاه حمزه سيدالشهدا، حضرت آيت الله خامنه اى فرمانده كل قوا در سخنانى با تجليل از فداكاريها و ايثار نيروهاى مسلح منطقه، تلاشهاى شجاعانه آنها را براى اداء مأموريت عظيم دفاع از "ميهن اسلامى، ملت مسلمان و ارزشها و معارف الهى "موجب رضايت پروردگار و برخوردارى از اجر الهى خواندند. رهبر معظم انقلاب اسلامى با قدردانى از زحمات فرمانده شجاع و مؤمن قرارگاه حمزه سيدالشهداء (سردار سرتيپ كاظمى) و بزرگداشت ياد سرداران شهيد منطقه غرب و شمالغرب كشور، امنيت موجود در اين منطقه را هديه ارزشمند نيروهاى مسلح بويژه نيروهاى قرارگاه حمزه به مردم، عنوان كردند وافزودند: در پرتو اخلاص عمل نيروهاى سپاه، ارتشى، بسيجى، نيروهاى انتظامى و پيشمرگان كرد مسلمان، اكنون همه اقوام اعم از كرد و ترك و فارس، در امنيت و آرامش بسر مى برند و با الهام از اسلام روز به روز جلوتر مى روند. فرمانده كل قوا، با اشاره به فتنه هايى كه دشمنان از ابتداى پيروزى انقلاب تحت عناوينى همچون خلق كرد و دفاع از قوم كرد به راه انداختند، اوضاع آشفته كردستان عراق را خاطر نشان كردند و گفتند: به نام خود مختارى خلق كرد آمريكا را به منطقه كشاندند، با تانكهاى رژيم بعثى خلق كرد را كشتار كردند و بر روى هم سلاح كشيدند و از مردم كرد حتى در خانه هايشان سلب امنيت كرده اند و اين همان خوابى است كه دشمن براى آذربايجان و كردستان ايران هم ديده بود اما دست قدرتمند سپاهيان پاسدار و ديگر نيروهاى مسلح و مردمى و اقتدار و عظمت ملت ايران آنها را ناكام گذاشت و در آينده نيز ناكام خواهد گذاشت.
مقام معظم رهبرى افزودند: كسانى كه به دروغ به نام مردم كرد حرف مى زنند خوب بود اين روزها در اروميه و مهاباد و بوكان و ديگر شهرهاى منطقه بودند تا حقايق را مى ديدند و مى فهميدند كه خلق كرد كيست و كجاست، خلق كرد جز و اين ملت است و همچون ديگر اقوام ملت بزرگ ايران، ضمن حمايت از مسؤولان، براى سربلندى و پيشرفت ايران اسلامى مبارزه و تلاش مى كند. فرمانده كل قوا، روحيه و اقتدار و عزت نيروهاى مسلح را ناشى از وحدت و شجاعت آنان خواندند و با تأكيد بر لزوم توجه بيشتر به "معنويات، ارتباط با خداوند و پيوند با مردم" افزودند نيروهاى مسلح بايد همواره مظهر نظم شجاعانه و متعهدانه باشند.
در اين مراسم، رئيس ستاد كل نيروهاى مسلح، فرمانده كل سپاه پاسداران، رؤساى ستاد مشترك ارتش و سپاه، فرماندهان نيروهاى زمينى و هوايى ارتش و سپاه، فرمانده نيروى انتظامى كل كشور و همچنين "نماينده ولى فقيه در استان و امام جمعه اروميه" و استاندار استان آذربايجان غربى حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /