پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار علما و روحانيون استان آذربايجان غربى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، شب گذشته در ديدار علما و روحانيون استان آذربايجان غربى با ايشان تصريح كردند، وحدت و همدلى و همگامى موجود در اينگونه مناطق، امرى ارزشمند و مسبّب خشم دشمنان اسلام است و نشاندهنده تلاش هوشمندانه و خردمندانه علماى اهل تشيع و تسنن مى باشد.
مقام معظم رهبرى علما را وارثان انبياء خواندند و افزودند: تحقق اين مسؤوليت بسيار سنگين، نيازمند ابزارهايى است كه دارا بودن علم دين، مهمترين آنها به شمار مى رود و علم و معرفتى كه از انبياء به ارث مى رسد، در واقع براى ايفاء مسؤوليت سنگين روحانيون و علماست.
حضرت آيت الله خامنه اى حضور علمى، عاطفى و معنوى روحانيون در جوامع انسانى و در ميان مردم را شرط لازم تحقق رسالت علما خواندند و فرمودند: روحانيت بايد با تفهيم و تبيين دين، مردم را به آرامش روحى، امنيت روانى و قلبى، و عدالت اجتماعى و تأمين سعادت دنيا و آخرت بشارت دهد و آنها را از پيامدهاى عمل نكردن به دين خدا انذار كند. رهبر معظم انقلاب اسلامى مسؤوليت روحانيان را در پاسخ دادن به سؤالات، ابهامات و اقتضاهاى گوناگون دنياى امروز، خطير ارزيابى كردند و افزودند: عمل به اين وظايف، در گرو تأمين نيازهاى جديد و آگاهى به معارف گسترده اى است كه آشنايى به وضع امروز جهان و تبيين "فلسفه وجودى نظام اسلامى و نياز بشر به حكومت دينى" از جمله آنها به شمار مى آيد.
مقام معظم رهبرى، امنيت روانى را نياز جدى ملتها خواندند و با اشاره به برخى حركات خلاف عرف جوانان غربى در اعتراض به كمبود امنيت روحى و روانى در آن جوامع گفتند: اين ناامنى و تشويش را دين بر طرف مى كند و جوانان مسلمان بايد بدانند كه پيروى از حركات كسانى كه به دليل محروميت از داشتن دين و ناامنى روحى به اين رفتارها مبادرت مى كنند،خطاست و روحانيت بايد اين مهم را براى جوانان تبيين كند.
حضرت آيت الله خامنه اى، پيروى ملت و مسؤولان ايران را از اسلام، علت اصلى خصومت آمريكا و نظام سلطه با نظام اسلامى خواندند و فرمودند: جمهورى اسلامى ايران امروز تنها كشورى است كه بر خلاف عرف رايج دنيا به مقابله با زياده خواهيهاى استكبار برخاسته و تا آخر به اين وظيفه اسلامى عمل خواهد كرد. مقام معظم رهبرى با اشاره به استقبال پرشور ملتها از رئيس جمهور اسلامى ايران در آفريقا، الگوپذيرى ملتها از انقلاب اسلامى و نفوذ آرمانها و شعارهاى ملت مسلمان ايران در توده هاى ملتها را عمق استراتژيك نظام جمهورى اسلامى توصيف كردند و اين امر را يكى ديگر از دلايل دشمنى آمريكا با ملت ايران برشمردند. حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر لزوم حفظ و تعميق وحدت موجود در مناطق مختلف كشور به تلاش دشمنان اسلام براى ترويج افكار غلط، متحجر و دور از متن اسلام در مجامع اهل سنت اشاره كردند و افزودند: بحمدالله علماى اهل سنت ايران با هوشيارى تلاشهاى كسانى كه از آمريكا و فاسق و فاجر و ظالم حمايت مى كنند و در مقابل به شيعيان تهمت بدعت گذارى مى زنند، ناكام گذاشته و آنها را مأيوس كرده اند. مقام معظم رهبرى تصريح كردند: لازم است همكارى و تبادل نظر علماى شيعه و سنى بويژه در ابعاد علمى و فقهى نيز گسترده تر و عميق تر شود. در اين ديدار قبل از سخنان رهبر معظم انقلاب حجت الاسلام والمسلمين حسنى نماينده ولى فقيه در استان آذربايجان غربى و حجت الاسلام والمسلمين موسوى نماينده ولى فقيه در مركز بزرگ اسلامى غرب كشور در سخنان كوتاهى بر وحدت و همدلى علما و روحانيون اهل تشيع و تسنن در پاسدارى از ارزشهاى اسلامى و انقلابى تأكيد كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /