پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار خانواده‏هاى معظم شاهد، جانبازان، آزادگان و ايثارگران استان آذربايجان غربى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى عصر امروز در جمع خانواده هاى معظم شاهد، جانبازان، آزادگان و ايثارگران استان آذربايجان غربى، شهادت را بالاترين مرحله رشد و تعالى در راه خدا خواندند و بر لزوم توجه كامل و قدردانى هميشگى از خانواده هاى شاهد و ايثارگران تأكيد كردند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كه آميخته با عطر ايثار و شهادت بود فداكارى و ايثار قشرهاى مختلف ملت بويژه شهيدان سرافراز و خانواده هاى آنها و ديگر ايثارگران را جوهره پيشرفتها و موفقيتهاى نظام اسلامى توصيف كردند و افزودند: عزت اين ملت، سرافرازى كشور و پيروزى در برابر آمريكا و هم پيمانانش، در حال و آينده در گرو تداوم فداكارى ملت است و اين را با تحليلهاى مادى نمى توان تبيين و درك كرد. حضرت آيةاللَّه خامنه اى با اشاره به اين كه استان آذربايجان غربى، كردستان و برخى ديگر از مناطق غربى كشور از ابتداى پيروزى انقلاب اسلامى درگير جنگ با دشمنان و توطئه گران شدند تصريح كردند:حاصل فداكاريهاى مستمر مردم اين مناطق به اين نتيجه ختم شده است كه امروز در حالى كه در مناطق همجوار، آمريكا، كردهاى مسلح عراقى و رژيم صدام حضور دارند و مرگ و نا امنى و ويرانى بيداد مى كند، به فضل الهى مردم اين مناطق كشور در كمال امنيت و آرامش زندگى مى كنند.
مقام معظم رهبرى با تجليل از صبر و استقامت مادران، پدران، همسران و ديگر بازماندگان شهدا و نيز با ستايش از ايثار و تحمل جانبازان و فداكارى خانواده و همسران آنها و قدردانى از استقامت و صلابت آزادگان و خانواده هاى اين عزيزان افزودند در پرتو اين همه فداكارى و پايدارى و ايثار، ملت ايران عزيز و با عزت شد و پرچم اسلام در جهان به اهتزاز درآمد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به تلاش دشمن براى تجديد منافع نامشروع خود در اين كشور، تهاجم فرهنگى را، پديده اى حقيقى و خطرناكتر از تهاجم نظامى خواندند و گفتند دشمن مى خواهد با به فساد كشيدن جوانان و از بين بردن مرزهاى الهى و اخلاقى در محيط زندگى زن و مرد، روحيه نشاط و فعاليت و تلاش در راه خدا را از ملت ايران بگيرد و در برابر اين توطئه بسيار خطرناك، همه قشرهاى ملت بويژه جوانان و بخصوص خانواده هاى شهدا، جانبازان، آزادگان و ايثارگران بايد، هوشيارتر و مصمم تر از جبهه جنگ به مقابله بپردازند.
حضرت آيت الله خامنه اى ايران اسلامى را كشورى عزيز و مقتدر خواندند كه كشورى مانند آمريكا را با همه قدرت ظاهريش براى بى نتيجه گذاشتن سفر رئيس جمهورى اسلامى ايران به آفريقا، به دست و پا مى اندازد كه اين خود نشانه عظمت ملت مسلمان ايران است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به لزوم ارائه الگوهاى درخشان براى جوانان، آنها را اميدهاى آينده كشور توصيف كردند و افزودند: شهيدان سرافراز انقلاب اسلامى و سردارانى چون شهيد باكرى، الگوى مناسبى براى جوانان ميهن اسلامى به شمار مى روند و در راه معرفى آنها به جامعه بايد تلاش بيشترى صورت گيرد.
قبل از اين ديدار، يكى از جانبازان و ورزشكار بنام رضا كرمانج، مدال طلا و نقره مسابقات بين المللى سال 1374 جانبازان در انگليس را به مقام معظم رهبرى هديه كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /