پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مردم اروميه و مناطق اطراف از ايشان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز پس از مراسم وصف ناپذير استقبال مردم اروميه و مناطق اطراف از ايشان، به ورزشگاه تختى اين شهر رفتند تا با دهها هزار نفر از ديگر مشتاقان سرافرازى و عزت اسلام و ايران كه از ساعتها قبل در اين محل اجتماع كرده بودند ديدار كنند.
مقام معظم رهبرى در اين اجتماع پرشكوه با تشكر از استقبال پرشور و صميمانه مردم اروميه و مناطق اطراف، آذربايجان را منطقه اى تاريخى و پرافتخار، سربلند، خوش سابقه و فداكار خواندند و افزودند: مردم مؤمن و صميمى اين منطقه در تاريخ معاصر ايران از مشروطه تا امروز، از امتحانهاى دشوارى سرافراز بيرون آمده اند كه ناكام گذاشتن توطئه هاى "ضد انقلاب و فتنه جويان و تحريك شدگان" و ايثار و حماسه آفرينى در دوران دفاع مقدس، دو جلوه بارز آن به شمار مى رود. رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به تلاش كشورهاى اروپايى و آمريكا براى ايجاد يك پايگاه استعمارى در منطقه اروميه در طول جنگ اول جهانى گفتند: در آن فتنه عجيب كه با تحريكات مذهبى و فرقه اى و تحت نامهاى زيبا و موجه صورت مى گرفت، مردم اروميه، سلماس، خوى، ماكو و ديگر شهرهاى اين منطقه، اعم از ترك و كرد و فارس و شيعه و سنى و مسيحى با شجاعت و ايستادگى، دشمنان را ناكام گذاشتند و برادرى ديرينه خود را حفظ كردند و اين نشان دهنده رشد ستايش برانگيز مردم اين منطقه است، رشد و عظمتى كه پس از پيروزى انقلاب اسلامى نيز در ايستادگى قشرهاى مختلف مردم بويژه جوانان مؤمن و سلحشور آذربايجان غربى در برابر توطئه هاى تفرقه افكنانه عناصر "فتنه انگيز، تحريك شده و يا خائن" متبلور شد و دشمن را به شكست كشانيد. رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به امكانات خداداد و استعدادهاى طبيعى استان افزودند: با توجه به منابع طبيعى و امكانات گسترده اين منطقه و وجود مردمى رشيد و با فرهنگ و همچنين قشر وسيع نوجوان و جوان، روند حل مشكلات و مسائل موجود بايد شتاب بيشترى گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اى كارهاى انجام شده در استان آذربايجان غربى را در سالهاى پس از انقلاب، ارزشمند و گسترده خواندند و افزودند: امروز آثار سازندگى در همه جاى كشور از جمله اين استان مشهود است و مردم اين منطقه بايد با كمك مسؤولان دولتى با تلاش بيشتر اين استان را كاملا آباد و نمونه سازند. مقام معظم رهبرى با اشاره به برخى معضلات موجود در اين استان از قبيل بيكارى و اقدام برخى افراد در قاچاق كالا، تلاش دشمنان را براى ترويج فساد در ميان جوانان و نوجوانان منطقه خاطرنشان كردند و فرمودند: دشمن مى خواهد با امواج مسموم و خطرناكى كه از آنسوى مرزها مى فرستد، روح و فكر جوانان ما را تسخير كند و با اين مسأله بايد با هوشيارى برخورد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تقبيح برخى عادات مذموم در برخورد با زنان در منطقه تأكيد كردند: بى اعتنايى، اهانت، ناديده گرفتن خواست دختران در مسأله ازدواج و هرگونه ظلم و ستم به آنها، خلاف خواست اسلام است و در نظام اسلامى در محيط خانه ها نيز بايد مانند همه جاى ديگر عدالت برقرار باشد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى برادرى و وحدت اقوام مختلف منطقه آذربايجان اعم از ترك و كرد و فارس، شيعه و سنى را بسيار تحسين برانگيز خواندند و فرمودند: اقوام مختلف سرزمين بزرگ ايران بيش از هر چيز ديگر، ايرانى اند و مفتخرند كه فرزند ايران اسلامى هستند و اين از دلايل اصلى ناكامى دشمن در توطئه هاى تجزيه طلبانه و تفرقه افكن است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به درگيريهاى كردستان عراق گفتند: امروز هم خائنين و فريب خورده ها، در آن طرف مرزها، جيره خوار دشمنان بدخواه اين مردمند و در كردستان عراق، گروههاى كرد به تحريك صدام با چراغ سبز آمريكا بجان هم افتاده اند و خون يكديگر را مى ريزند و دشمنان اسلام براى اين استان و ديگر مناطق كشور ما نيز چنين نقشه اى داشتند.
مقام معظم رهبرى ملت مسلمان ايران را ملتى با شخصيتى عظيم توصيف كردند و افزودند: امروز بر خلاف گذشته، در دنيا نام ايران را نام اسلام و به عنوان سمبل شجاعت و عدالتخواهى و ظلم ستيزى و مركزى براى مقابله با افزون طلبى و زياده خواهى استكبار مى شناسند و هر كس با مستكبران دنيا به مبارزه بر مى خيزد از شما الهام مى گيرد.
حضرت آيت الله خامنه اى با تأكيد بر تداوم استقامت و پيروزى ملت مسلمان ايران در برابر آمريكا و نظام سلطه جهانى تصريح كردند: ايران اسلامى به يمن استمرار وحدت و يكدلى مردم و مسؤولان، آينده اى روشن، آباد و داراى پيشرفتهاى حيرت آور و خيره كننده خواهد داشت.
در اين مراسم قبل از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام حسنى نماينده ولى فقيه در استان آذربايجان غربى و امام جمعه اروميه، ضمن عرض خيرمقدم، آمادگى مردم اين منطقه را براى تداوم اطاعت از رهبرى و شركت فعال در پيشرفت و سازندگى كشور اعلام كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /