پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان و مسؤولان سپاه

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى و فرمانده كل قوا امروز در ديدار فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى با ايشان، از نيروهاى مسلح به عنوان عضوى فعال و آگاه در مجموعه نظام اسلامى ياد كردند و مهمترين وظيفه آنها را حفظ كشور در برابر توطئه و افساد دشمن و اعلاى كلمه حق و برافراشته نگهداشتن پرچم حق خواهى دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را مجموعه اى از جوانان مؤمن و با اخلاص توصيف و خاطر نشان كردند: شما يادآور دوران پرتلاش، پرقيمت و پردرخشش حماسه دفاع مقدس هستيد و از آن دوران يادگارهايى را در دل، ذهن و جسم خود به همراه داريد.
فرمانده كل قوا، با ارائه تحليلى از مسأله نظامى گرى فرمودند: در منطق معمول دنيا، نظامى گرى به عنوان مظهر قدرت طلبى و تلاش بى مهار براى حفظ و توسعه قدرت مادى محسوب مى شود و از نظر اغلب قدرتمندان، نيروهاى مسلح براى قبضه كردن اركان قدرت در دست قدرت طلبان بكار گرفته مى شوند. ايشان افزودند: اين درست بر خلاف منطق اسلام و معارف اسلامى است كه بر اساس آن، قدرت طلبى مادى، امرى نكوهيده و مايه. سقوط انسان از قله هاى ارزشهاى انسانى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به فرمايش حضرت اميرالمؤمنين على (عليه السلام) كه در آن كسب قدرت براى قدرت مذمت شده، فرمودند: على (عليه السلام) ارزش قدرت عظيم و حكومت بر سرزمين پهناور اسلامى را با ارزش بند كفش وصله دار مقايسه مى كند و مى فرمايد: ارزش حكومت در پيش من بيش از اين نيست، مگر اين كه به وسيله آن حقى را احقاق و باطلى را ابطال كنم.
فرمانده كل قوا با بيان اين كه از گامهاى بزرگ انقلاب اسلامى، تغيير كلى معادله و فلسفه نظامى گرى بود، فرمودند: قدرت در نظام اسلامى به جاى اين كه وسيله اى در دست قدرت طلبان باشد، وسيله اى عليه قدرت طلبى است و نيروهاى مسلح به طور كامل در جبهه مقابل قدرت طلبان قرار دارند.
مقام معظم رهبرى با اشاره به اين كه ارزش هر كار به قصد قربت است و قصد قربت به فهم و آگاهى نياز دارد فرمودند: در نظام و فرهنگ اسلامى نيروهاى مسلح ابزار نيستند، بلكه عضو آگاه و داراى حق انتخابند كه با قصد قربت و براى استقرار حق و عدل، اعمال قدرت مى كنند و از خود برندگى نشان مى دهند.
ايشان با تأكيد بر اين كه جهتگيرى نيروهاى مسلح نظام اسلامى حفظ و تحكيم ارزشهاست، خاطر نشان كردند: منطق جمهورى اسلامى ايران بر خلاف روش قدرتمندان دنيا در ارتباط با كشورهاى ديگر است كه بى اعتنا به منافع و مصالح ديگران، تنها در صدد منافع خود هستند.
فرمانده كل قوا افزودند: اين كه آمريكا از هزاران فرسنگ راه و با ادعاى حفظ منافع خود، در منطقه خليج فارس دخالت و به كشور عراق امر و نهى مى كند، عمل به قانون جنگل و پيروى از منطق دوران وحشى گرى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تبيين اهداف استكبار جهانى در مقابله با سياست عدالت خواهى جمهورى اسلامى فرمودند: دشمنان ما امروز مى خواهند شعار و پرچم عدالت خواهى را از ما بگيرند. آنها مى خواهند از ما اعتراف بگيرند كه خواهان توسعه عدالت در دنيا نيستيم و ادعا كنند كه تلاش ملت مسلمان ايران براى اعلاى ارزشهاى اسلامى و كلمه حق، بى مورد بوده است. ايشان افزودند: كسانى كه در نظام جمهورى اسلامى حرف مى زنند بايد مراقب باشند كه چه مى گويند و بدانند دشمن مى خواهد حرفى از زبان آنها بيرون بيايد كه بگويد جمهورى اسلامى ايران، شعارهاى خود را كنار گذاشته است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به تأثير عميق انقلاب اسلامى در بين ملتها فرمودند: اگر امروز ملتها جرات مى كنند به استكبار بگويند نه، به اعتماد اين است كه ملت ايران آماده است تا بينى هر قدرت طلب افزون خواهى را به خاك بمالد و اين فروغ اميد را نبايد در دل ملتها خاموش كرد و جوانانى را كه در اقصى نقاط عالم شعار مى دهند، نبايد خلع سلاح كرد.
ايشان تصريح كردند: وظيفه داخلى نيروهاى مسلح حفظ كشور در برابر توطئه، فتنه گرى و افساد دشمن است و رسالت جهانى آنها اعلاى كلمه حق و برافراشته نگهداشتن پرچم عدالت خواهى است.
مقام معظم رهبرى با اشاره به نفوذ معنوى انقلاب اسلامى در ميان ملتها فرمودند: اين كه ملتها از نمايندگان جمهورى اسلامى ايران و رئيس جمهورى كشورمان آنچنان استقبال پرشور مى كنند، در واقع نثار شوق به انقلاب اسلامى و احترام به شعار و پرچم عدالت خواهى است كه با قدرت و اخلاص امام راحل (رضوان الله تعالى عليه) سرداده شده است.
مقام معظم رهبرى از قاره آفريقا به عنوان نمونه اى از صحنه هاى تاخت و تاز نيروهاى قدرت طلب و استعمار ياد كردند و فرمودند: براى جمهورى اسلامى ايران در زمينه هاى ديپلماسى، فقط حفظ منافع كشور ايران مطرح نيست، بلكه توجه به مصالح كشورهاى ديگر ، حفظ ارزشها، عدالت اجتماعى و خارج كردن ملتها از فقر و جلوگيرى از ظلم و ستم نيز جزو اهداف دولت و دستگاه حكومتى به شمار مى رود و در اين نظام وظيفه نيروهاى مسلح نيز گسترش عدل، جلوگيرى از طغيان و كوتاه كردن دست قدرت طلبان بى منطق و حفظ قدرت الهى است.
فرمانده كل قوا با تأكيد بر اين كه بايد شعارها قوى و پررنگ داده شود فرمودند: شعارها جهتگيرى ملتها را معين و آنها را از منحرف شدن حفظ مى كنند. ايشان با بيان اين كه شعار با كار منافات ندارد، افزودند: ملت ايران تا كنون هم شعارهاى انقلابى داده و هم كارهاى بزرگى كرده است و بزرگترين كار او دفاع از مرزها، كوتاه كردن دست و قطع پاى متجاوز بود كه در دوران هشت سال حماسه دفاع مقدس به ثبت رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اى نيروهاى مسلح را به اخلاص، ايمان، وفادارى به ارزشها و عمل صالح توصيه كردند و خطاب به فرماندهان و مسؤولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى فرمودند: كارى كنيد كه در مجموعه اين نهاد مقدس و مبارك، حفظ ارزشها كار و دغدغه اصلى باشد و عمل صالح در اين مجموعه، غريب و منزوى نشود.
پيش از سخنان فرمانده كل قوا، سردار سرلشكر محسن رضايى فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، آمادگى سپاه پاسداران انقلاب اسلامى را در پيروى از فرامين رهبر معظم انقلاب اسلامى اعلام كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /