پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار هزاران نفر از كارمندان دستگاههاى مختلف كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار هزاران نفر از كارمندان دستگاههاى مختلف كشور با ايشان، ضمن تبيين جايگاه اين قشر خدوم و زحمتكش، مخالفت جامعه جهانى را با طرح آمريكا در تحريم نفتى ايران به عنوان اقدامى در تعيين تكليف ملتها، خاطرنشان و تأكيد كردند: دولت و ملت مسلمان ايران اين بار نيز با استقامت، شجاعت و كار سازنده، توطئه دشمن را خنثى خواهد كرد.
مقام معظم رهبرى، كارمندان را بدنه عظيم، فعال و پركار قوه مجريه خواندند و با قدردانى از زحمات و تلاشهاى آنان، تعيين روز كارمند را فرصتى مناسب براى تبيين قدر و شان كارمندى در نظام اسلامى توصيف كردند و افزودند: كارمندى در حكومت اسلامى كه اعلاى كلمه اسلام، ايجاد و گسترش «عدالت، معنويت، امنيت و رفاه» را دنبال مى كند، افتخار و سربلندى است. حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به آثار و دستاوردهاى فراوان و تحول آفرين حركت فراگير و همه جانبه سازندگى دولت خدمتگزار بويژه در زمينه مسائل زيربنايى تأكيد كردند: همه سطوح مختلف دستگاههاى اجرائى از رئيس جمهور تا وزيران و يكايك كارمندان دولت در اين افتخارات سهيمند. مقام معظم رهبرى، محيط كارمندى را در نظام اسلامى، محيط شرافت، پاكدامنى و كار براى اسلام برشمردند و افزودند: كارمند كسى است كه همه زندگيش را در حيطه وظايف و توانائيهايش، صرف مشاركت در اداره امور كشور كرده است و بايد با هر عامل با فردى كه در محيطهاى كارمندى، چهره فعال، قانع، و فداكار كارمندان را مخدوش و مردم را از كارمندان دلسرد مى كند، برخورد شود و رسانه ها نيز بايد در اين مورد دقت كافى نمايند.
حضرت آيت الله خامنه اى مسلمان بودن و ايرانى بودن را دو امتياز برجسته ملت بزرگ ايران توصيف كردند و با اشاره به تحقير مردم فهيم ايران در رژيمهاى گذشته افزودند: دولت جمهورى اسلامى ايران حركت عظيمى را براى رساندن ملت ايران به جايگاه شايسته، آبرومند و با عزت و كرامت خود آغاز كرده است و كارمندان نيز بايد از بالاترين تا پائين ترين سطوح، با استفاده از توان فكرى و عملى، استعداد، ابتكار و اخلاص خود و بكارگيرى صحيح امكانات و زمان، اين حركت گسترده را شتاب بخشند.
مقام معظم رهبرى با اشاره به تبليغات سوء رسانه هاى بيگانه بر ضد ملت مسلمان ايران و نظام اسلامى، از جمله دستگاههاى ادارى و قشر كارمند گفتند: در رژيم شاهنشاهى كه عفونت فساد همه دستگاه را فراگرفته بود هيچ يك از مستبدين بين المللى سخنى نمى گفتند. اما امروز كه ملت مسلمان ايران هفده سال است براى ايجاد جامعه اى براساس تفكر اسلامى و تعاليم عادلانه قرآن و بالا بردن سطح زندگى مردم حركتى عظيم را آغاز كرده، استكبار جهانى در پوشش تبليغات بر ضد نظام اسلامى در واقع به دشمنى با اين ملت مسلمان برخاسته و براى ريشه كن كردن ملت بزرگ ايران تلاش مى كند. اما اين خيال خامى بيش نيست چرا كه به يارى پروردگار، ملت و دولت ايران با متانت و قدرت به راه خود ادامه خواهد داد و در پرتو نتايج اين حركت با متزلزل شدن بناى امپراطورى استكبار، نظام سلطه نيز ريشه كن خواهد شد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به ايستادگى كشورهاى مختلف جهان از جمله كشورهاى اروپايى و آسيائى در مقابل تلاشهاى آمريكا براى تحريم نفتى ايران و ليبى و تعيين تكليف براى ديگر كشورها و ملتها گفتند: مضمون و محتواى پيام انقلاب اسلامى در سطح بين المللى يعنى ضديت با استكبار نيز همين است كه هيچ دولتى حق ندارد براى ملتها و دولتهاى ديگر تعيين تكليف كند و دولت و ملت مسلمان ايران اين بار نيز با استقامت و شجاعت و كار سازنده، مشت انقلابى و سياسى خود را محكم بر دهان استكبار خواهد كوبيد.
مقام معظم رهبرى همچنين با گراميداشت ياد امام راحل و شهيدان گرانقدر انقلاب اسلامى از جمله شهيدان بزرگوار رجايى و باهنر براى آنها از درگاه پروردگار، علو درجات مسألت كردند.
پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى ميرمحمدى معاون رئيس جمهورى و دبيركل سازمان امور ادارى و استخدامى كشور با تبريك روز كارمند و بيان گزارشى درباره تركيب جمعيتى، تحصيلى و جنسى كارمندان و حضور گسترده ايثارگران در مجموعه دستگاههاى دولتى، گفت: كارمندان آماده اند همچون گذشته، دوشادوش ساير قشرهاى ملت ايران در تمام صحنه ها، وظيفه خود را ادا كنند.
در اين ديدار علاوه بر كارمندان سطوح مختلف دستگاههاى دولتى و نهادهاى انقلاب اسلامى، مسؤولان دفاتر نمايندگى سازمان تبليغات اسلامى در وزارتخانه ها و دستگاههاى مختلف حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /