پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاء و همكاران شوراى عالى جوانان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار اعضاء و همكاران شوراى عالى جوانان با ايشان طى سخنانى اقدامات اين شورا براى سامان دادن به مسائل نسل جوان در زمينه هاى مختلف را دلسوزانه، جهت دار و با ارزش توصيف كردند و اهميت پذيرش برنامه ها و طرحهاى تدوين شده را از سوى جوانان به عنوان يك مسأله ضرورى و قابل تأمل براى تأثيرگذارى صحيح بر نسل جوان كشور مورد تأكيد قرار دادند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار ضمن تأييد صحت و درستى فعاليتهاى انجام شده در شوراى عالى جوانان فرمودند: منشور تربيتى نسل جوان بسيار خوب، هوشمندانه، عميق و متين تنظيم شده است و حاكى از آن است كه يك ذهن لايق و توانمند اين كار را به روالى درست و منطقى پيش برده و سياستها، برنامه ها و وظايف دستگاهها را در آن مشخص كرده است و اينجانب از هر كارى كه از يك مبداء فكرى سرچشمه گرفته و بر يك روال منطقى جارى شود، طرفدارى مى كنم زيرا كارى كه يك مبناى صحيح داشته باشد و با نواخت مناسبى پيش برود، به نتيجه قابل انتظار و پيش بينى شده خواهد رسيد.
حضرت آيت الله خامنه اى مسأله جوانان را مسأله يك نسل و يك ملت دانستند و با تأكيد بر ضرورت پيشى گرفتن برنامه هاى تدوين شده از استعدادها، شتابها و فعليتهاى موجود در جوانان فرمودند: نيم مهمتر هر كار طراحى مناسب آن است كه شوراى عالى جوانان در اين زمينه خوب عمل كرده است و اكنون در مرحله اجرا كه نيم ديگر كار است، بايد كار بگونه اى پيش برده شود كه نتيجه عملى مورد انتظار از آن به دست آيد. حمايت رئيس جمهور از برنامه هاى تدوين شده پشتوانه بسيار با ارزشى است كه تا رسيدن به نتيجه عملى بايد از آن استفاده شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى استقبال نسل جوان از برنامه هاى شوراى عالى جوانان را ضرورى خواندند و در اين زمينه لزوم استفاده از متخصصين و افراد صاحبنظر در امور جوانان براى استخراج منشور ديگرى از مجموعه برنامه هاى موجود، جهت استفاده جوانان و يافتن موقعيت خود در روند اين برنامه ريزى را خاطر نشان كردند.
مقام معظم رهبرى همچنين اهميت پرداختن به مسأله نوجوانان را يادآور شدند و در پايان سخنانشان فرمودند: نوجوانى آغاز جوانى است و بايد مسأله نوجوانان نيز در دستور كار اين شورا وارد شود و متخصصين مربوطه بر روى آن كار كنند.
بر پايه همين گزارش، پيش از سخنان حضرت آيت الله خامنه اى، آقاى ميرباقرى، مشاور رئيس جمهور در امور جوانان در گزارش كوتاهى، فعاليتهاى دبيرخانه شوراى عالى جوانان را برشمرد و از سال 75 به عنوان سال اجراى برنامه هاى تدوين شده در جهت سامان دادن به مسائل نسل جوان در زمينه هاى مختلف ياد كرد.
اين گزارش همچنين حاكيست در اين ديدار وزراى فرهنگ و ارشاد اسلامى و آموزش و پرورش، رئيس سازمان صدا و سيما، فرمانده نيروى مقاومت بسيج سپاه پاسداران و رئيس سازمان تربيت بدنى كه از اعضاى شوراى عالى جوانان مى باشند نيز حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /