پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمعي از شركت‏كنندگان در ششمين همايش جهانى زرتشتيان

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز در ديدار جمع زيادى از شركت كنندگان در ششمين همايش جهانى زرتشتيان با ايشان، طى سخنانى تولد آيين زرتشت در ايران را به عنوان يكى از اديان آسمانى مايه فخر و مباهات ملت ايران دانستند و از استقلال، سربلندى، عزت، نامدارى و پرتحرك بودن ايران در عرصه هاى جهانى به عنوان دستاوردهاى مهم نهضت عظيم اسلامى براى پيروان اديان گوناگون در ايران ياد كردند.
مقام معظم رهبرى به زندگى توأم با صفا و صميميت پيروان اديان الهى در ايران اشاره كردند و فرمودند: در ميان پيروان اديان گوناگون، زرتشتيان از جهات مختلف پيوند و نزديكى بيشترى با مسلمانان دارند. اسلام رسميت دين زرتشت را پذيرفته است و ملت ايران زرتشتيان را در هر نقطه اى از جهان كه زندگى مى كنند در زمره هم ميهنان خود محسوب مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى حاكميت بيگانگان و عوامل آنان بر سرنوشت ملتها را براى هر ملتى ذلت بار خواندند و فرمودند: به بركت انقلاب اسلامى امروز حكومتى در ايران بر سر كار است كه خود را از مردم مى داند و بركات اين كشور را براى مردم خود مى خواهد . ايران اسلامى، كشورى بزرگ و ثروتمند، داراى منابع حياتى بى شمار و برخوردار از جمعيتى انبوه و متراكم و منابعى فراوان است و ملت ايران با اتكاء به آنها مى تواند دنياى خود را آباد و عزت خود را تأمين كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى در پايان سخنانشان با ارج نهادن بر همايش جهانى زرتشتيان در ايران، فرمودند: ملت ايران فراتر از مرزهاى عقيدتى به وظايف خود عمل مى كند و آحاد مردم اعم از مسلمان، مسيحى، زرتشتى و يهودى دست در دست يكديگر به كار و تلاش مشغولند. بنا بر اين زرتشتيان ايران و ديگر كشورهاى جهان بايد اين وضع شيرين و مطلوب را قدر بدانند و همت خود را براى آباد كردن ايران آزاد و بهره گرفتن از بركات الهى در اين سرزمين مقدس بكار بندند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، مهندس پرويز روانى نماينده زرتشتيان در مجلس شوراى اسلامى گزارش كوتاهى را از برگزارى همايش جهانى زرتشتيان به استحضار رساند و طى آن گفت: زرتشتيان جهان، ايران را سرزمينى مقدس و محل ظهور اشو زرتشت مى دانند و اين در حالى است كه زرتشتيان ايران در سايه نظام اسلامى و تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامى در آرامش و آسايش كامل بسر مى برند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /