پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان سازمان تبليغات اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيش از ظهر امروز در ديدار مسؤولان سازمان تبليغات اسلامى با ايشان طى سخنانى از برنامه ريزى و آينده نگرى در سازمان تبليغات اسلامى ابر از رضايت كردند و حل معضلات فرهنگى كشور را نيازمند برنامه ريزى دقيق و همه جانبه و علاج جويانه دانستند.
مقام معظم رهبرى در اين ديدار كار روزمره و پاسخگويى به نيازهاى روزمره را دور از شأن سازمان تبليغات اسلامى توصيف كردند و فرمودند: سازمان تبليغات اسلامى با تشكيل دوره هاى كوتاه مدت مى تواند شيوه ها و روشهاى مؤثر تبليغى را به مبلغين اعزامى به روستاها و كارخانه ها و نهادهاى مختلف آموزش دهد و از اين رهگذر آنان را به عنوان مبلغين كارامد و زبده به هر منطقه اى كه لازم باشد اعزام كند.
حضرت آيت الله خامنه اى پيشنهاد تشكيل صندوق عمران مساجد در سازمان تبليغات اسلامى را سازنده و لازم خواندند و فرمودند: براساس يك سنت صحيح، با بركت و رايج در ميان شيعيان، مسجد و حسينيه با پول مردم ساخته، تعمير و آباد مى شود و به اين ترتيب مردم دلبستگى خود را به مسجد و حسينيه ابراز مى كنند و براى اين منظور لازم است كمكهاى مردم به اين صندوق هدايت شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از سازمان تبليغات اسلامى به عنوان يكى از حسنات انقلاب ياد كردند و فرمودند: سازمان تبليغات اسلامى و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى بايد از انجام كارهاى موازى بپرهيزند و هر يك به طور مشخص وظايف ذاتى خود را انجام دهند. البته نبايد حوزه هنرى را دست بزنيد، چون تشكيلاتى است كه روى آن خيلى كار شده و حقى هم به هنر مذهبى و دينى دارد و بايد به عنوان يك پايگاه، هميشه حزب اللهى بماند و در كار نفوذ ارزشها و معارف دينى در بدنه هنر، از همه جلوتر باشد.
مقام معظم رهبرى در ادامه افزودند: سازمان تبليغات اسلامى همچنين مسؤول انجام هر كار تبليغى بر زمين مانده و بدون متصدى است و خوشبختانه اين سازمان در همين جهت حركت مى كند و انتظار مى رود در فعاليتهاى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى و سازمان تبليغات اسلامى مسأله "تبليغ" تنها وجه مشترك ميان آن دو باشد و فعاليتهاى هر يك در قلمرو اختصاصى مربوط به آن انجام شود.
رهبر معظم انقلاب اسلامى از حجت الاسلام والمسلمين محمدى عراقى رئيس سازمان تبليغات اسلامى به عنوان فردى خوش فكر، برنامه ريز، فاضل و موهبتى براى اين سازمان ياد كردند و در پايان سخنانشان فرمودند: 50 سال وقت لازم است كه هر روز يك قدم براى گسترش و تعميق كار تبليغى به پيش برداشته شود تا به تدريج به جايى برسيم كه براساس آن بتوان حق قرآن عزيز، اسلام درخشان و ارزشهاى متعالى الهى را ادا كرد و بر همين اساس جايگاه سازمان تبليغات اسلامى بسيار مهم و حساس است.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامى، حجت الاسلام والمسلمين محمدى عراقى رئيس سازمان تبليغات اسلامى گزارشى را از فعاليتهاى اين سازمان به استحضار رساند و طى آن اقدامات اين سازمان را در ابعاد برنامه ريزى، سازماندهى، جذب مديران كارامد و جوان، اعزام گسترده روحانيون به مناطق دور دست كشور، انتشار كتاب، احياى مساجد به عنوان مهمترين پايگاه فرهنگى، مذهبى و سياسى اجتماعى و گسترش فرهنگ قرانى از طريق تربيت سى هزار مربى قرآن برشمرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /