پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار شيفتگان امام خمينى (رض) از داخل و خارج از كشور

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى صبح امروز، در ديدار شيفتگان امام خمينى (رض) كه از داخل و خارج از كشور در هفتمين سالگرد ارتحال ملكوتى بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران شركت كرده بودند، طى سخنانى از اتكاء به نفس، اعتماد به خود و بازگشت به اسلام به عنوان نسخه شفابخش امام (رض) براى امت اسلام ياد كردند و عمل به آن را لازمه عزت و سربلندى ملتهاى مسلمان دانستند. مقام معظم رهبرى در اين ديدار طى سخنانى اعمال سياست تحقير عليه مسلمانان را يكى از مؤثرترين شگردهاى استعمارگران براى تسلط بر ملتهاى مسلمان در اقصى نقاط جهان برشمردند و فرمودند: تعاليم و احكام نورانى اسلام، روحيات و خلقياتى به مسلمانان مى دهد كه به موجب آن مى توانند اراده خود را در حركت عالم مؤثر كنند. ظلم ستيزى، كنار نيامدن با بدى و فساد، امر به معروف و نهى از منكر و جهاد فى سبيل الله از جمله خصوصياتى هستند كه در پرتو مجموعه احكام اسلامى به مسلمانان داده مى شود و در نتيجه همين خصوصيات است كه اراده مسلمانان در اداره امور كشورها و جهان مؤثر واقع مى شود و اين در حالى است كه استعمارگران براى رسيدن به اهداف خود در آسيا، آفريقا و خاورميانه، همواره تلاش كرده اند، مسلمانان را از احكام حياتبخش اسلام دور كنند و روحيه مسلمانان را نيز در هم بشكنند.
حضرت آيت الله خامنه اى بازگرداندن ملت ايران به اسلام و احكام نورانى آن و نيز احياء و بازسازى روحيه اسلامى در ميان مردم را دو نقطه اصلى حركت امام خمينى (رض) دانستند و فرمودند: ملت مسلمان و انقلابى ايران الگوى جهان اسلام براى عمل به تعاليم و احكام اسلام در نظام زندگى و بازشناسى قدرت واقعى خود در به زانو در آوردن دشمن است. امروز اراده ملت ايران در مسائل مهم جهان داراى نقش است و نه آمريكا و نه هيچ قدرت ديگرى كوچكترين نفوذى بر ايران اسلامى و ملت مقتدر ايران ندارند و اين نشانه اقتدار ملى براى ملت ايران است كه با احياى روحيه اسلامى به دست امام بزرگوار حاصل شد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با تبيين نقش مؤثر جمهورى اسلامى ايران در مسائل جهانى فرمودند: تمامى قدرتهاى مؤثر جهان دست به دست هم دادند بلكه بتوانند حق ملت فلسطين را نابود كنند و از بين ببرند اما جمهورى اسلامى ايران با آن مخالفت كرد و امروز در هر نقطه اى از جهان به اين واقعيت اذعان مى شود كه روند سازش در ماجراى فلسطين بر اثر مخالفت جمهورى اسلامى ايران به پيش نمى رود و اين اراده ملت ايران است كه در مسائل جهانى نقش مهم خود را ايفاء مى كند. مقام معظم رهبرى حركت ملت ايران در مسير آبادانى كشور، مستغنى شدن از بيگانگان، استقلال دانشگاهها و طى مدارج علم و دانش را ثمره هدايتهاى امام عظيم الشأن (رض) دانستند و فرمودند: در هر نقطه اى از جهان، به هر ميزان كه به نسخه شفابخش امام (رض) يعنى اتكاء به نفس، اعتماد به خود و بازگشت به اسلام عمل شد، ملتها از آن منتفع شدند و به همان اندازه كار ابر قدرتها نيز مشكل شد. نسخه امام بزرگوار ما، مسلمانان را در هر نقطه اى از جهان عزيز و سربلند كرد بگونه اى كه امروز طبيعت قضيه فلسطين و قضاياى لبنان و نيز مسائل گوناگون ديگر با گذشته تفاوتى اساسى كرده است و عناصر حقيقى فلسطين در داخل سرزمينهاى اشغالى خود را به صورت خارى در چشم اشغالگران نشان مى دهند و به نام اسلام اقدام و حركت مى كنند.
حضرت آيت الله خامنه اى بركات عظيم ناشى از برجسته كردن ياد و نام امام خمينى (رض) را خاطرنشان كردند و فرمودند: قدرتهاى استكبارى با تبليغات زهراگين، تحريفات و لجن پراكنى در تمامى حوزه نفوذ خود در تلاش هستند تا ياد و نام امام (رض) زايل و يا كمرنگ كنند اما در مقابل آن مسلمانان بايد ياد امام را زنده، نام او را بلند و خط روشنى را كه او ترسيم كرده است، براى افكار و اذهان ملتها تبيين كنند و ملت مسلمان ايران نيز براى دنبال كردن راه عزت و سربلندى خود و تكيه بر بازوان توانا، ابتكار و خلاقيت خويش در مسير سازندگى ايران، بايد روز به روز ياد و نام امام را زنده تر كنند و آنچه را كه او گفت هر چه بيشتر مورد توجه قرار دهند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى راه و خط امام (رض) را متضمن تأمين دنيا و آخرت انسان دانستند و فرمودند: زندگى ملت ايران در صورتى مى تواند به آبادى، توسعه و رشد حقيقى برسد كه بتواند روى پاى خود بايستد و در زندگى به احكام الهى عمل كند. ملت ايران، عزت و رفاه و روسفيدى دنيا و سعادت و كمال معنوى و اخروى را در همان خطى مى تواند پيدا كند كه امام بزرگوار پيش پاى اين ملت گذاشت.
مقام معظم رهبرى در پايان سخنانشان مسؤولين كشور و آحاد مردم را به مرور كردن تعاليم حضرت امام خمينى (رض) و يادآورى آن در هر موقعيت سفارش كردند و آن را موجب گشوده شدن بركات الهى بر ايران اسلامى خواندند.
بر پايه همين گزارش پيش از سخنان حضرت آيت الله خامنه اى، آقاى محمدعلى انصارى رئيس ستاد بزرگداشت خاطره امام (رض) در هفتمين سالگرد ارتحال ايشان در سخنان كوتاهى به حضور نمايندگان صدها ميليون مسلمان جهان در مراسم سالگرد ارتحال امام خمينى (رض) اشاره كرد و طى آن گفت: شيفتگان و هواداران امام در سراسر جهان ايران اسلامى را بزرگترين دژ و پايگاه دفاع از ارزشهاى ناب اسلام و آزادى و رسالت انبياء الهى مى دانند و دلشان براى انقلاب اسلامى و رهبرى عزيزآن مى تپد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /