پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام (ره)

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار مسؤولان ستاد برگزارى مراسم هفتمين سالگرد ارتحال حضرت امام خمينى(ره) با ايشان، با اشاره به تناسب پرمفهوم تقارن ايام عاشوراى حسينى با سالروز رحلت امام راحل تأكيد كردند: نهضت امام خمينى بايد در تداوم نهضت عاشورا و در پرتو اين نهضت تبيين و درك شود تا راه انقلاب اسلامى در طول تاريخ و در حوادث و تحولات گوناگون، كمرنگ و يا گم نشود.
مقام معظم رهبرى قيام سيدالشهدا (ع) را حادثه اى فوق العاده و فراتر از زمان توصيف كردند و فرمودند: اين حادثه عظيم در بعد سياسى، از درخشانترين حوادث تاريخ است چرا كه يك عنصر نيرومند، يك نظام حكومتى را كه در اوج اقتدار و سختگيرى بود، شجاعانه به مبارزه خواند و در نهايت آن را به كلى متلاشى كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، اخلاص، محو فرمان خدا بودن و تجلى عواطف پاك انسانى را از ويژگيهاى عاشورا دانستند و فرمودند: امام راحل از ابتداء نهضت، عقيده داشتند كه مردم به قيام اسلامى خواهند پيوست، اما با وجود اين، فرض را بر اين گذاشته بودند كه حتى اگر يك نفر هم به نهضت نپيوندد، اين مسؤوليت را به تنهايى بر دوش خواهند كشيد. امام خمينى (رض) براى پيشبرد مقاطع مختلف قيام، از مراسم عاشورا بيشترين بهره را بردند و حركات و بيانات امام عظيم الشأن، به روشنى نشان مى دهد كه طبيعت حركت امام خمينى، همان طبيعت حركت حسينى است، و در پرتو اين حقيقت بايد به نهضت امام نگريسته شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به اين كه در تحولات تاريخى و حوادث اجتماعى، در اثر عوامل گوناگون، به تدريج راه اصلى كم رنگ و يا گم مى شود فرمودند: در انقلاب اسلامى، پرتوهاى عاشورا حيرتها و ترديدها را در هر موقعيتى برطرف مى سازد و بر همين مبنا بايد اهداف انقلاب، با همه وجود و با اخلاص و تلاش ممكن دنبال شود. البته به سمت هدف حركت كردن و انتخاب شيوه ها و چگونگى به هدف رسيدن، ظرائفى دارد ولى به هر حال راه نبايد گم شود و ارزشها نبايد تغيير پيدا كند.
مقام معظم رهبرى هدف واقعى تشكيل جمهورى اسلامى را تحقق اهداف اسلام دانستند و فرمودند: جمهورى و اتكا به مردم، رنگ ثابت نظام جمهورى اسلامى است، اما انتخاب جمهورى به اين دليل است كه ما را به اسلام مى رساند و همه دشمنى استكبار با اين نظام نيز بر سر همين مسأله يعنى پايبندى ملت و مسؤولين به اسلام است. ما معتقديم اسلام هدف دارد و در زمينه خطوط اصلى زندگى پاسخهاى روشنى ارائه مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى، با اشاره به نگرانى آمريكا از موجوديت اسلامى ما و دشمنى استكبار به خاطر حضور فقه، احكام اسلامى و وجود روحانيت در كشور فرمودند: اسلام اصولا اهل محاوره و گفتگو است، اما مذاكره باكى، در كجا و در مورد چه مسأله اى ؟ آنها خواهند اصلاً نظام جمهورى اسلامى ايران در جهان وجود نداشته باشد نظام اسلامى هم البته به كمك خداوند، همواره آنها را ناكام كرده است و خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به درايت، جامع نگرى و آينده نگرى امام خمينى (رض) فرمودند: امام همه جوانب انقلاب را در نظر داشتند و اكنون هم بحمدالله زمام كار در كشور دست كسانى است كه با تمام وجود به اصول اسلام معتقدند و در اين زمينه مشكلى وجود ندارد و پرت وبلاگويى برخى افراد به جايى نمى رسد.
مقام معظم رهبرى با بزرگداشت خاطره فرزند گرانقدر امام راحل حجت الاسلام والمسلمين حاج سيد احمد آقا تصريح كردند: وجود ايشان بسيار مفيد و مؤثر بود و جاى خالى ايشان براى ما محسوس است. رهبر معظم انقلاب اسلامى همچنين از مسؤول ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال امام خمينى (رض) و ديگر دست اندركاران اين امر، تشكر كردند.
در اين ديدار، پيش از سخنان مقام معظم رهبرى، آقاى انصارى مسؤول ستاد برگزارى مراسم ارتحال حضرت امام خمينى (ره) در گزارشى از فعاليتهاى اين ستاد گفت: فراهم كردن زمينه اجتماع پرشكوه مردم در 14 خرداد (سالروز ارتحال امام (رحمه الله عليه)) در حرم حضرت امام، برپايى مراسم ويژه به همين مناسبت در سراسر كشور و تعميق و بسط فرهنگ افكار و آرمانهاى حضرت امام خمينى، محورهاى اصلى فعاليتهاى ستاد برگزارى مراسم سالگرد ارتحال امام را تشكيل مى دهد. وى افزود با توجه به استقبال گسترده تر مردم از سراسر كشور براى حضور در مراسم هفتمين سالگرد ارتحال امام راحل، تمهيدات لازم براى برگزارى پرشكوه اين مراسم كه ميهمانانى از سراسر جهان نيز در آن حضور خواهند يافت، انديشيده شده است.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /