پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار آقاي رى‏شهرى نماينده ولى‏فقيه و وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار حجت الاسلام والمسلمين محمدى رى شهرى نماينده ولى فقيه و سرپرست زائران ايرانى خانه خدا، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامى و جمعى از دست اندركاران برگزارى مراسم حج با ايشان، با تبيين آثار و فوايد حضور زائران ايرانى در كنگره عظيم جهان اسلام (حج) تصريح كردند: به رغم تلاش بدخواهان، تأثير حضور و فعاليتهاى مختلف مجموعه حجاج ايرانى و دست اندركاران مراسم حج خصوصا در امر برائت از مشركين بر ذهن زائران ديگر كشورها و به طور كلى در جهان اسلام بسيار عميق و زياد است. بگونه اى كه درك كامل و همه جانبه اين آثار امكان پذير نيست. مقام معظم رهبرى حضور و فعاليتهاى مجموعه زائران ايرانى را در موسم حج به چشمه اى شيرين و جوشان، تشبيه كردند و افزودند: تلاشها و ارزش آفرينيهاى شما بركات فراوانى دارد و هنگامى كه زائران غير ايرانى در حال طواف، فرياد برائت را سر مى دهند و يا در رمى جمرات مفهوم واقعى مورد نظر اسلام از اين كار را فرياد مى كنند، اينها مژده ها و بشارتهاى الهى و نتيجه ايستادگى و استقامت همه جانبه و جانانه نظام اسلامى است.
حضرت آيت الله خامنه اى با قدردانى و تشكر از زحمات بسيار ارزنده آقاى رى شهرى و ديگر دست اندركاران حج فرمودند: تشكر واقعى از فعاليتهاى فراوان و پرزحمت شما با خداوند متعال است.
مقام معظم رهبرى همچنين حضور علما و روحانيون را در موسم حج حلال مشكلات شرعى زائران ايرانى و غير ايرانى خواندند و از همه دستگاههاى ذيربط خصوصا وزارت ارشاد اسلامى و سازمان حج و زيارت تقدير كردند.
در اين ديدار قبل از سخنان مقام معظم رهبرى حجت الاسلام والمسلمين رى شهرى نماينده ولى فقيه و سرپرست زائران ايرانى با بيان گزارش فعاليتهاى بعثه مقام معظم رهبرى، گسترش فعاليتهاى تبليغى و توسعه امور آموزش زائران ايرانى را از جمله سياستهاى اصولى و كلى بعثه در حج امسال اعلام كرد. آقاى رى شهرى برگزارى هشت سمينار و همايش را در مورد مسائل مختلف جهان اسلام از جمله فلسطين، بوسنى و وحدت مسلمانان از جمله اين فعاليتها خواند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /