پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام به مناسبت حوادث خونين چند روز اخير در لبنان

در پى حوادث خونين چند روز اخير در لبنان كه به دست جنايتكار صهيونيستهاى غاصب صورت گرفته، حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى پيامى خطاب به حجت الاسلام سيد حسن نصرالله در لبنان صادر فرمودند: متن پيام مقام معظم رهبرى به اين شرح است:
بسم الله الرحمن الرحيم
عالم مجاهد جناب حجت الاسلام آقاى سيد حسن نصرالله (دام بقائه و عزه)
سلام عليكم بما صبرتم؛ حوادث خونين چند روز اخير در لبنان كه به دست جنايتكار صهيونيستهاى غاصب و خونخوار و پشتيبانى صريح دولت مستكبر و طغيانگر ايالات متحده ى آمريكا انجام گرفته، اينجانب و عموم ملت ايران و خدمتگزاران آنان در دولت جمهورى اسلامى را در غمى سنگين و عميق فروبرده است. اين فاجعه ى بزرگ بشرى كه قربانيانش كودكان و زنان و مردان غير نظامى اند ثابت مى كند كه حكومت غاصب كشور فلسطين تا چه اندازه در تجاوز به جان و مال و استقلال ملتها، گستاخ و بى بهره از كمترين ملاحظه ى اخلاقى و تعهدات بين المللى است و چگونه از سكوت و سازشكارى برخى دولتهاى عربى براى ادامه ى تجاوز بر سرزمينهاى عربى و اسلامى بهره بردارى مى كند.
در اين امتحان بزرگ، ملت و دولت لبنان از خود شجاعت و غيرت نشان داده و در مقابل دشمن خبيث و افزون طلب تسليم نشده اند .اين موضع درخور ستايش است. نيروهاى فداكار حزب الله در اين حادثه ى بزرگ مانند هميشه در موضع سربازان جان بر كف و مدافع از كشور و ملت لبنان، حماسه آفريدند و خدا را از خود خشنود كردند.
عزيزان من! شرف دنيا و آخرت در اين است كه در مقابل متجاوزان به جان و مال و دين و استقلال، ايستادگى كنيد و ضربات خود را بر آنان وارد كنيد تا از تجاوز خود پشيمان شوند.كوچكترين نرمش در برابر صهيونيستها، آنان را گستاخ تر و درنده تر مى كند، اين محصول تجربه ى پنجاه ساله ى همسايگان فلسطين و مردم فلسطين است. به خداوند توكل كنيد، از او كمك بخواهيد، بر ناملايمات صبر كنيد تا پيروزى همراه با سربلندى و شرف را خداوند بر شما ارزانى دارد. امروز شما در خط مقدم دفاع از سرزمينهاى اسلامى در برابر تجاوزگران قرار گرفته ايد.بر همه ى مسلمانان جهان و همه ى دولتهاى اسلامى واجب است كه از لبنان دفاع و به مدافعان از ملت و دولت آن كمك كنند.
از خداوند متعال مى خواهم كه همه ى دولتها و ملتهاى مسلمان را با اين وظيفه ى بزرگ آشنا فرمايد. اينجانب شما و رزمندگان جان بر كف حزب الله و ملت لبنان را متضرعانه دعا مى كنم و صبر و پيروزى شمار را از خداوند متعال مسألت مى نمايم و براى شهداى اين واقعه، علو درجات و براى كسان آنان صبر و اجر مى طلبم.
والسلام عليكم و على جميع عباد الله الصالحين
جمعه سى ام ذى القعده 1416
على الحسينى الخامنه ئى
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /