پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع كثيرى از فرماندهان و پرسنل ارتش

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى، امروز در ديدار جمع كثيرى از فرماندهان و پرسنل ارتش با ايشان، حملات و جنايات صهيونيستها را در لبنان فاجعه بزرگ بشرى خواندند و تصريح كردند رئيس جمهور و دستگاه حاكمه آمريكا در برابر اين فاجعه آشكار و بسيار بزرگ از صهيونيستهاى خبيث و جنايتكار حمايت مى كنند و مدعى رهبرى جهان نيز هستند و اين واقعا شرم آور است.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به سكوت بسيارى از كشورهاى عربى و اسلامى و ديگر كشورها افزودند: صهيونيستهاى خبيث قسى القلب ضد بشر، در حال انجام دادن زشت ترين نوع تجاوز و جنايت ممكن در لبنان هستند و مردم بى گناه، بويژه كودكان را در خانه و وطن خود به خاك و خون مى كشند. اما رئيس جمهور آمريكا و دستگاه حاكم اين كشور در برابر اين فاجعه كاملا آشكار و بسيار بزرگ از صهيونيستهاى بچه كش و دست پروده هاى پليد خود حمايت مى كنند و به حزب الله و ملت لبنان تهاجم سياسى نيز مى كنند.
مقام معظم رهبرى موضع حزب الله و مردم لبنان را موضعى دفاعى خواندند و گفتند: حزب الله براى دفاع از استقلال لبنان و حق مردم اين كشور به آب و آتش مى زند و براى آزادسازى جنوب لبنان از دست صهيونيستها فعاليت مى كند و اين استقلال طلبى و مبارزه با اشغالگرى در همه جاى دنيا و در فرهنگ ملتها امرى قابل تمجيد و پسنديده است. اما استكبار و در راس آن آمريكاى خبيث و پليد اين حركت آزاديبخش را نكوهش مى كند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: اين كارها نشان مى دهد كه عرف و فرهنگ سياسى وارونه شده است و بشر به دست چه كسانى گرفتار شده است.كسانى كه در اوج افكار و اعمال ضد بشرى و ناعادلانه خود و در حالى كه از ابتدايى ترين مبانى اخلاق بشرى بويى نبرده اند ادعاى رهبرى جهان را مطرح مى كنند و اين بزرگترين توهين به بشريت است.
حضرت آيت الله خامنه اى با تشريح مشكلات فرهنگى اجتماعى آمريكا به ناامن بودن محيط جامعه و حتى خانواده براى كودكان آمريكايى اشاره كردند و افزودند: در حالى كه در هيچ جاى دنيا به اندازه آمريكا حقوق زنان و كودكان تضييع نمى شود و ناامنى اجتماعى وجود ندارد مقامات اين كشور از كاخ سياه، مدعى رهبرى دنيا هستند و اين واقعا شرم آور است.
حضرت آيت الله خامنه اى، رهبر معظم انقلاب اسلامى استقلال را اساس حيات هر كشور و ملت خواندند و بر لزوم تلاش مستمر براى دستيابى به مراتب مختلف استقلال تأكيد كردند.
فرمانده كل قوا در اين ديدار كه در آستانه روز ارتش انجام شد با اشاره به پيشرفتهاى ارتش در زمينه هاى گوناگون، روزها و هفته هاى يادبود را فرصتى براى تأمل و بازنگرى در خويش خواندند و افزودند: افراد و مجموعه هاى انسانى و كارى به بازنگرى مستمر خود نيازمندند و اين بازنگرى بايد با نگاهى بيرونى، نافذ، انتقادگر و ضعف جويانه صورت گيرد تا امكان طى كردن مدارج كمال فراهم شود. رهبر معظم انقلاب اسلامى افزودند: وابستگى اصولا خلاف طبيعت انسان است و منشأ همه ضعفها و مشكلات يك كشور و ملت محسوب مى شود بگونه اى كه براى ملتها خفتى بالاتر از وابستگى وجود ندارد. مقام معظم رهبرى با اشاره به تأثير انقلاب اسلامى در نجات ملت و كشور ايران از وابستگى فرمودند: استقلال مراتبى دارد كه اولين آنها، استقلال سياسى است و امروز نظام جمهورى اسلامى ايران، حكومتى است مستقل كه دولت، رئيس جمهور و نمايندگان مجلس آن از هيچ قدرتى نمى هراسند و رئيس جمهور آن در مورد فلسطين و بوسنى مواضعى مى گيرد كه خشم دشمنان اسلام را بشدت بر مى انگيزد و ارتش جمهورى اسلامى بايد ارتشى شايسته استقلال، پيشاهنگى و آرمانهاى بشرى اين ملت مسلمان باشد.حضرت آيت الله خامنه اى افزودند: بالاتر از استقلال سياسى، استقلال اقتصادى است كه بايد مسؤولان كشور، نمايندگان مجلس و دست اندركاران مسائل اقتصادى تلاش كنند در همه زمينه ها از جمله مسائل پولى و سيستمهاى اقتصادى، وابستگى كشور به طور كامل قطع شود.فرمانده كل قوا،در تبيين تلاشهاى انجام شده و در دست اجرا، براى قطع وابستگى ارتش، نقش مسؤولان دلسوز و علاقه مند و عناصر مؤمن و حزب اللهى را مورد تأكيد قرار دادند و افزودند: حزب الله و عناصر حزب اللهى را بزرگ بشماريد، آنها بودند كه مملكت را نجات دادند در جنگ حماسه ها آفريدند، در مواقع فتنه ارتش را يارى دادند و در امر سازندگى و قطع وابستگى نيز همواره در تلاش و فعاليتند. مقام معظم رهبرى با اشاره به ظرفيتهاى موجود براى ابتكار و نوسازى در ارتش افزودند: تلاش در اين زمينه ها، انگيزه هاى قوى مى خواهد و ما خدا را شكر مى كنيم كه برخى از دروازه ها و راهها بسته است و اين باعث مى شود كه انگيزه هاى تلاش و خودكفايى بيشتر شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به مرحله دوم انتخابات پنجمين دوره مجلس شوراى اسلامى فرمودند: تأكيد مكرر بر لزوم انتخاب نمايندگان اصلح و توجه به تدين داوطلبان نمايندگى مجلس به اين دليل صورت مى گيرد كه اين ملت استقلال خود را آسان به دست نياورده است و وابستگى نيز از لااباليگرى دينى حاصل مى شود. بنا بر اين مبادا كسانى به مجلس بروند كه گيرنده آنها منتظر فرستنده قوى آمريكا و غرب باشد و هر چه آنها بگويند، اينها به زبان ديگر در داخل مملكت تكرار كنند.
مقام معظم رهبرى با اشاره به برخى تبليغات در مورد اصالت دادن به تخصص داوطلبان نمايندگى تصريح كردند: تخصص نيز امرى لازم است و ما امروز متخصص كم نداريم اما ملت هوشيار ايران بايد دقت كند كه در ميان همين متخصصان، متدينها را انتخاب كند. زيرا دين و تدين مانع وابستگى مى شود و اگر ديندارى نباشد وابستگى آسان مى شود.
حضرت آيت الله خامنه اى با اشاره به اعتماد مستمر مردم به علماى دين و متدينين افزودند: در برخى تبليغات انتخاباتى شعارهايى ديده مى شود كه نه فقط رنگ و بوى مذهبى ندارد بلكه ضد مسائل انقلابى و دينى است و اين خطر است. البته ما به هوشيارى ملت مطمئن هستيم اما اين احتمال وجود دارد كه يك كسى بتواند با تبليغات مختلف و غبار آلوده كردن فضا به مجلس راه يابد. البته ملت آگاه و رنج كشيده بيدار است و اگر مشاهده كرد كه عنصر وابسته اى به مجلس راه يافت، او را از مجلس نيز بيرون خواهد انداخت.
مقام معظم رهبرى با اشاره به تلاش بيگانگان براى تقسيم بندى دروغين ملت به جناحهاى مختلف مانند راست و چپ و سنتى و مدرن فرمودند: اين حرفهاى بى ربطى است كه يك عده آدمهاى ساده هم قبول مى كنند و فكر مى كنند اين مسائل افتخار است، در حالى كه جزو ملت بودن، جزو توده هاى انقلابى و دين باور بودن افتخار است. و اسمهاى چپ و راست و قديم و جديد واقعيت ندارد زيرا اصولا هيچ گروهى تفكر مدونى ندارد كه بشود تقسيم بندى كرد.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به وجود يك جريان ضد دينى و ضد انقلابى و ليبراليزم وابسته افزودند: كسانى بوده اند كه در قالب نويسنده و شاعر و هنرمند و مطبوعات چى به رژيم ستمشاهى وابسته بوده اند و در آن دوران از خفقان و مسائل ديگر دم نمى زدند اما اكنون كه نظام جمهورى اسلامى آزاديهاى معقول به همراه آورده است در مطبوعاتى كه پولهايش از آن طرف مرز مى آيد و خط كلى آن هم احتمالا از خارج گرفته مى شود، جمهورى اسلامى را با شعارها و ادعاهاى پوچ متهم مى كنند كه بايد به شدت از آنها پرهيز شود.
مقام معظم رهبرى ابراز اميدوارى كردند كه خداوند ملت را همچنان مورد لطف و عنايت خود قرار دهد تا در مرحله دوم نيز آنچه را وظيفه دارند انجام دهند و مجلسى مستقل، متدين، مؤمن و كارامد تشكيل شود. مجلسى كه ملت مطمئن باشد راه خدا و انقلاب اسلامى و استقلال را طى مى كند.
در اين ديدار، قبل از سخنان فرمانده كل قوا، سرلشكر شهبازى، رئيس ستاد مشترك ارتش جمهورى اسلامى ايران، با تأكيد بر آمادگى ارتش براى هرگونه فداكارى در دفاع از انقلاب اسلامى و پاسدارى از مرزهاى ميهن اسلامى، در زمينه تلاشهاى انجام شده براى نيل به خودكفايى و قطع وابستگى در ارتش، گزارشى به استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /