پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاى كميسيون ديوان محاسبات مجلس شوراى اسلامى و مسؤولان ديوان محاسبات

حضرت آيت الله خامنه اى رهبر معظم انقلاب اسلامى امروز در ديدار اعضاى كميسيون ديوان محاسبات مجلس شوراى اسلامى و مسؤولان ديوان محاسبات با ايشان، ديوان محاسبات را ابزارى كارامد و بسيار مهم خواندند و فعال شدن آن در مجلس شوراى اسلامى را از كارهاى خوب مجلس چهارم توصيف كردند.
مقام معظم رهبرى سپرده شدن ديوان محاسبات را به مجلس در قانون اساسى نشانه اهميت كار اجرايى - قضايى اين ديوان دانستند و تأثير نتايج فعاليتهاى ديوان محاسبات را در اوضاع كشور، بسيار فراتر از نتايج حسابرسيهاى صرفا مالى خواندند.
رهبر معظم انقلاب اسلامى با اشاره به ابعاد مختلف مسأله اسراف فرمودند:اسراف مالى آن بخشى از اسراف است كه در جامعه، فساد به وجود مى آورد و مترفين يعنى كسانى كه پول را بى حساب و كتاب و براى تعيش و زندگى مادى خرج مى كنند عامل اصلى آن محسوب مى شوند و به فرموده قرآن همين عوامل، حركت يك نظام به سوى انحطاط و نابودى را آغاز مى كنند، بنا بر اين بايد با اسراف مبارزه كامل كرد.
حضرت آيت الله خامنه اى بودجه عمومى كشور را بخش مهمى از ثروت جامعه و وسيله اى براى اداره كشور و حيات ملت خواندند و فرمودند: اگر خداى ناكرده براثر بى دقتى، بى ملاحظه گى، عدم اشراف و مراقبتهاى لازم در اين مسأله، اسراف به وجود آيد؛ فاجعه اى حاصل خواهد شد و به همين دليل نيز كار ديوان محاسبات بسيار مهم است.
مقام معظم رهبرى با اشاره به برخى زياده رويها كه در بيان اسراف دستگاههاى دولتى ديده مى شود، تصريح كردند: اگر ديوان محاسبات در وسط صحنه، حضور فعالى پيدا كند هم از زياده گوييها جلوگيرى مى شود و هم به سؤالات افكار عمومى پاسخ گفته خواهد شد و مردم خاطر جمع مى شوند و مى فهمند كه واقعيت چيست.
حضرت آيت الله خامنه اى تأكيد كردند: ديوان محاسبات بايد با كمال دقت و شجاعت و بدون هراس از عكس العملهاى احتمالى بر دستگاهها نظارت و مراقبت و در كار آنها موشكافى كند و با توكل به خدا و بدون خستگى به فعاليتهاى خود ادامه دهد.
مقام معظم رهبرى با اشاره به لزوم مراقبت و نظارت ديوان محاسبات بر شركتهاى دولتى افزودند: در قضيه مخارج انتخاباتى نيز سؤالاتى در ذهن مردم وجود دارد كه بايد پاسخ آن روشن شود، البته دستگاههايى مشغول اين كار هستند و دستگاه قضايى هم بحمدالله با قوت اين مسأئل را تعقيب مى كند اما در آنجايى كه مسأله به بودجه عمومى مربوط مى شود ، ديوان محاسبات نيز بايد مراقبت و دقت كند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /