پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌، مسئولان‌ و پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا، پيش‌ از ظهر امروز در ديدار جمع‌ زيادي‌ از فرماندهان‌، مسئولان‌ و پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ با ايشان‌ طي‌ سخناني‌ از نقش‌ ارزنده‌ نيروي‌ هوايي‌ در انقلاب‌ شكوهمند اسلامي‌ تجليل‌ كردند و اين‌ نيرو را در تمامي‌ افتخارات‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ سهيم‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار كه‌ به‌ مناسبت‌ روز نيروي‌ هوايي‌ انجام‌ شد از بيعت‌ پرسنل‌ اين‌ نيرو با حضرت‌ امام‌ خميني‌(رض‌) در نوزدهم‌ بهمن‌ ماه‌ 1357 به‌ عنوان‌ يك‌ حركت‌ تاريخي‌ و ماندگار دوران‌ انقلاب‌ ياد كردند و فرمودند:
اين‌ حركت‌، آميزه‌اي‌ از ابتكار، شجاعت‌، اميد، ايمان‌ و تصميم‌ قاطع‌ بر مبارزه‌ در راه‌ اهداف‌ متعالي‌ بود كه‌ پايه‌گذار افتخارات‌ بعدي‌ شد و راه‌ را براي‌ حضور نيروي‌ هوايي‌ اسلامي‌ در نظام‌ انقلابي‌ باز كرد.
فرمانده‌ كل‌ قوا در بيان‌ حماسه‌آفرينيهاي‌ نيروي‌ هوايي‌ در عرصه‌ دفاع‌ مقدس‌ فرمودند: نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ در تمامي‌ افتخارات‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌، سهيم‌ است‌ زيرا خلبانان‌ شجاع‌ و افراد پرتلاش‌ و با ايمان‌ در واحدهاي‌ مختلف‌ پشتيباني‌ اين‌ نيرو، در سخت‌ترين‌ موقعيتهاي‌ جنگي‌، بن‌ بستها را شكافتند و در عرصه‌ نبرد با متجاوزين‌، گذرگاهها را در پيش‌ پاي‌ رزمندگان‌ اسلام‌ هموار كردند و همتهاي‌ بلند خود را در انجام‌ كارهاي‌ بزرگ‌ به‌ كار بستند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ سازندگي‌ در نيروهاي‌ مسلح‌ را يكي‌ از مهمترين‌ موارد سازندگي‌ براي‌ تأمين‌ امكان‌ اقتدار دفاع‌ ملي‌ دانستند و فرمودند:
شجاعت‌ ورود در ميدانهاي‌ سازندگي‌، گاهي‌ از شجاعت‌ در ميدان‌ جنگ‌ با دشمن‌، سخت‌ تر و بالاتر است‌ و در شرايطي‌ كه‌ قدرتهاي‌ دارنده‌ تجهيزات‌ نظامي‌، كوچكترين‌ ابزار يدكي‌ را از نيروهاي‌ مسلح‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ دريغ‌ مي‌كردند، نيروي‌ هوايي‌ با كارهاي‌ مجاهدت‌آميز خود در ساخت‌ و ساز و به‌ ثمر رساندن‌ پشتيبانيهاي‌ فني‌ توانست‌ در مقام‌ دفاع‌ و تهاجم‌ به‌ دشمن‌، نقش‌ مهم‌ خود را به‌ انجام‌ برساند.
فرمانده‌ كل‌ قوا در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌، ايمان‌، اميد به‌ آينده‌ و اراده‌هاي‌ محكم‌ را براي‌ پيشرفت‌ نيروهاي‌ مسلح‌ در ميدان‌ سازندگي‌، ضروري‌ خواندند و فرمودند: وجود عناصر حزب‌ الهي‌ و با صلاحيت‌ در راس‌ هر سازمان‌ و تشكيلاتي‌، موجوديت‌ و حيات‌ آن‌ را تضمين‌ مي‌كند و بر همين‌ اساس‌، تشكيلات‌ نيروي‌ هوايي‌، هنگامي‌ در جنگ‌، صلح‌، سازندگي‌ و سازماندهي‌ پيشرفت‌ مي‌كند كه‌ عناصر صالح‌ و با ايمان‌، مراكز مهم‌ و نقاط حساس‌ اين‌ نيرو را در اداره‌ و قبضه‌ مديريت‌ خود داشته‌ باشند و اكنون‌ سالهاست‌ كه‌ عناصر صالح‌ و مؤمن‌ در نيروي‌ هوايي‌ كارها را در اختيار خود دارند و ملت‌ ايران‌ از اين‌ نظر هيچ‌ دغدغه‌اي‌ ندارد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ استمرار كينه‌ توزي‌ و دشمني‌ آمريكا و صهيونيزم‌ با استقلال‌ و آزادگي‌ ملت‌ انقلابي‌ ايران‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: دشمنان‌ اصل‌ و محتواي‌ انقلاب‌ اسلامي‌، پس‌ از گذشت‌ هفده‌ سال‌ از پيروزي‌ انقلاب‌، همچنان‌ در مقابل‌ نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ ايستاده‌اند و با وجود آن‌ كه‌ امروز نااميدتر از گذشته‌اند اما به‌ دشمني‌ و كينه‌ توزي‌ خود ادامه‌ مي‌دهند. دستگاه‌ خبيث‌ و نژاد پرست‌ صهيونيزم‌ جهاني‌ كه‌ متأسفانه‌ بر مغز و محتواي‌ حكومت‌ آمريكا سيطره‌اي‌ كامل‌ دارد، از سر بغض‌ و كينه‌ در مقابل‌ ايران‌ اسلامي‌ از خود چنگ‌ و دندان‌ نشان‌ مي‌دهد و تهديد مي‌كند. و اين‌ در حالي‌ است‌ كه‌ ملت‌ زنده‌، انقلابي‌، مستقل‌ و آزاده‌ ايران‌ بر تصميم‌ و اراده‌ خود پابرجاست‌ و اسرائيل‌ را موجودي‌ دروغين‌، تصنعي‌ و فرمايشي‌ مي‌داند و وجود ملتي‌ بنام‌ ملت‌ اسرائيل‌ را نفي‌ مي‌كند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ غصب‌ خانه‌ و سرزمين‌ يك‌ ملت‌ را ممنوع‌ و مذموم‌ خواندند و فرمودند: دولت‌ و ملت‌ ايران‌ معتقدند كه‌ يك‌ حكومت‌ نژاد پرست‌، سرزمين‌ فلسطين‌ را غصب‌ كرده‌ است‌ و بر همين‌ اساس‌، قاطعانه‌ اعلام‌ مي‌كنند كه‌ آنچه‌ بنام‌ صلح‌ در خاورميانه‌ جريان‌ دارد، توافق‌ براي‌ ظلم‌ به‌ يك‌ ملت‌ است‌ و آن‌ را قبول‌ ندارند و با آن‌ مخالفند. ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ متكي‌ به‌ اراده‌ و تصميم‌ خود است‌ و در مسائل‌ گوناگون‌ رأي‌ و نظر خود را دنبال‌ مي‌كند و از هيچ‌ قدرتي‌ هم‌ نمي‌ترسد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضرورت‌ تزكيه‌ نفس‌ و تهذيب‌ اخلاق‌ را براي‌ موفقيت‌ در ميدانهاي‌ گوناگون‌ مورد تأكيد قرار دادند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: طمع‌ورزي‌، شهوت‌ گرايي‌، دل‌ بستن‌ به‌ ماديات‌، حسد، بخل‌، كينه‌ و چشم‌ و هم‌ چشمي‌، روان‌ انسان‌ را آلوده‌ مي‌كند و او را به‌ خيانت‌ و سقوط از رتبه‌ انسانيت‌ سوق‌ مي‌دهد. اساس‌ كار در اين‌ است‌ كه‌ از خود پرستي‌ به‌ سمت‌ خدا پرستي‌ و از خودخواهي‌ به‌ سمت‌ خداخواهي‌ حركت‌ كنيم‌ و براي‌ تحقق‌ اين‌ مهم‌، ماه‌ مبارك‌ رمضان‌، فرصت‌ ارزشمندي‌ است‌ كه‌ انسان‌ مي‌تواند از خود حساب‌ بكشد و عيوب‌ خود را شناسايي‌ و برطرف‌ كند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ فرمانده‌ كل‌ قوا، سرتيپ‌ بقايي‌ فرمانده‌ نيروي‌ هوايي‌ طي‌ گزارشي‌ خدمات‌ و دستاوردهاي‌ نيروي‌ هوايي‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را در عرصه‌هاي‌ مختلف‌ بويژه‌ در زمينه‌ خودكفايي‌ و دست‌ يابي‌ به‌ تجهيزات‌ پيشرفته‌ و ابزار فني‌ پيچيده‌ و جديد آفندي‌ و پدافندي‌ برشمرد و بر پايبندي‌ پرسنل‌ نيروي‌ هوايي‌ بر پيمان‌ و/ بيعت‌ خود با فرمانده‌ كل‌ قوا تا مرز شهادت‌ تأكيد كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /