پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار و بيعت دست اندركاران احداث مرقد مطهر حضرت امام خميني

حجةالاسلام محمدعلي انصاري مسؤول حرم مطهر و مؤسسه ي تنظيم و نشر آثار حضرت امام خميني قدس سره الشريف به همراه وزير راه و ترابري و مسؤول بنياد جانبازان انقلاب و گروه كثيري از جانبازان و نيروهائي كه در كار احداث مرقد مطهر حضرت امام خميني قدس سره العزيز و محوطه صحن حرم مطهر فعاليت داشتند پيش از ظهر امروز با حضرت آيةالله خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي ايران ديدار و بيعت كردند.
در اين ديدار همچنين جمعي از نيروهاي مركز پشتيباني و لجستيكي ستاد مركزي، مجتمع شهيد جولائي، مجتمع شهيد رجائي، مهندسي نيروي زميني، مهندسي نيروي هوائي، بنياد تعاون و ترابري سنگين سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و وزارتخانه هاي جهاد سازندگي، راه و ترابري، فرهنگ و ارشاد اسلامي، مسكن و شهرسازي و بازرگاني، سازمان هاي آب و برق تهران، مهندسي ستاد فرماندهي كل قوا، صنايع دفاع، سازمان بهشت زهرا و شهرداري اصفهان هم حضور داشتند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي در اين ديدار پرشور كه ابراز احساسات شديد حاضرين نسبت به رهبر مسلمين جهان توأم بود حجةالاسلام محمدعلي انصاري مسؤول حرم مطهر و مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام طي سخناني فقدان رهبر كبير انقلاب اسلامي را به محضر حضرت آيةا... خامنه اي تسليت گفت و ضمن اعلام بيعت حاضرين با ايشان به عنوان رهبر و ولي امر مسلمين تأكيد كرد: امروز پرچم اقتدار ولايت و حاكميت نظام در دست شخصيتي است كه تمام ابعاد وجود سياسي، اجتماعي و علمي او در راه اهداف مقدس اسلام راستين و امام بزرگوار به كار گرفته شده است.
وي به تمجيد از مقام معظم و شامخ رهبري پرداخت و افزود: ما همان اعتقادي را كه به پيروي و اطاعت محض از امام داشتيم امروز نسبت به حضرت آيةا... خامنه اي داريم و همانند صدها ميليون انسان مشتاق، به معظم له دست بيعت مي دهيم و تبعيت از ايشان را بر خود واجب مي دانيم.
حجةالاسلام انصاري همچنين به تلاش و زحمات برادران جهادي ارگان ها، سازمان ها و وزارتخانه هاي مختلف در آماده سازي و ساخت مرقد و صحن مطهر امام خميني رضوان ا... تعالي عليه اشاره كرد و ضمن تقدير از آنان اعلام داشت كه با تلاش اين برادران، كار تكميل پروژه مرقد شريف حضرت امام با اجراي طرح هاي كوتاه مدت و دراز مدت ادامه خواهد يافت.
سپس حضرت آيةا... خامنه اي رهبر جمهوري اسلامي ايران طي بيانات مبسوطي ولادت با سعادت امام هادي(ع) را تبريك گفتند و ضمن تسليت متقابل به حاضرين به مناسبت ارتحال جانسوز امام امت از تلاش مخلصانه نيروهاي جهادي جهت احداث ساختمان مرقد مطهر رهبر كبير انقلاب اسلامي تقدير و تشكر كردند.
ايشان در تجليل و تبيين ابعاد شخصيت امام خميني قدس سره شريف فرمودند: براي حيطه بندي عظمت اين شخصيت بزرگ به قلم هاي توانا و زبان هاي گويا نياز است. او مانند خورشيدي بود كه با درخشش خود اشياء را آشكار مي كند و مانند روحي بود كه با دميدن به كالبدي اجزاي آن را زنده مي سازد. او ما را زنده كرد و به حركت درآورد و ما توانستيم به كمك وجود او به ارزش جغرافيائي و تاريخي كشورمان و به حقيقت فرهنگ گذشته، قرآن و ملت خود پي ببريم و اگر نظام جمهوري اسلامي و اين انقلاب بزرگ و جهاني و نيز اين رستاخير عظيم ايجاد شده در دنيا را به عنوان يك شجره طيبه بدانيم ريشه آن همين شخصيت عظيم است كه اين درخت مبارك را روياند.
رهبر انقلاب اسلامي با تأكيد بر ضرورت پيوند هميشگي نظام اسلامي با امام فرمودند: شخصيت امام به وجود خارجي او بستگي ندارد بلكه عظمت اين شخصيت از فكر، راه و رهنمودهاي او مايه مي گيرد لذا اهتمام به احداث مرقد، گنبد و صحن مطهر امام عزيز به معناي تلاشي براي حفظ هويت فكري و راه او و نيز زنده نگه داشتن ياد اوست.
حضرت آيةا... خامنه اي با بيان عزت و كرامت يادگارهاي اسلامي تأكيد كردند كه مرقد حضرت امام، مركزي براي گسترش الهامات الهي و نورانيت و روح عرفاني براي مردم اهل بصيرت و معرفت خواهد بود. ايشان در بخش ديگري از بياناتشان در تمجيد از وجود ارزشمند جانبازان به فضيلت بزرگي كه آنان از ايثار اعضاي جسم خود در راه خدا به دست مي آورند اشاره كردند وخطاب به آنان فرمودند: هر چه در راه خدا خرج كرديد در حقيقت برايتان باقي مي ماند و اعضاي از دست رفته بدنتان شما را به محفل شهدا پيوند مي دهد.
ولي امر مسلمين همچنين به بيان عظمت پاداش الهي به جانبازاني كه تقوا و عمل صالح را پيشه خودكنند پرداختند و در پايان سخنانشان براي سلامتي و شفاي مجروحين و جانبازان انقلاب و جنگ تحميلي دعا كردند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /