پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم‌ ويژه‌ تلاوت‌ قرآن‌ كريم

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، امشب‌ در پايان‌ مراسم‌ ويژه‌ تلاوت‌ قرآن‌ كريم‌ كه‌ به‌ مناسبت‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ و با حضور قاريان‌ برجسته‌ كشور در حسينيه‌ امام‌ خميني‌ (رض‌) برگزار شد، بر ضرورت‌ ترويج‌ قرآن‌ و حركت‌ بر محور قرآن‌ تأكيد فرمودند.
در اين‌ مراسم‌ روحاني‌ كه‌ در فضاي‌ آكنده‌ از معنويت‌، اخلاص‌ و نورانيت‌ ترتيب‌ يافت‌، مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضمن‌ تشكر از قاريان‌ و برگزار كنندگان‌ اينگونه‌ جلسات‌ فرمودند: جوانان‌ و كساني‌ كه‌ استعداد فراگيري‌ قرآن‌ و تلاوت‌ آن‌ را دارند، بايد احساس‌ مسئوليت‌ كنند و ضمن‌ فراگيري‌ و تلاوت‌ قرآن‌، به‌ فراگيري‌ معارف‌ آن‌ نيز بپردازند، زيرا بايد همه‌ زندگي‌ و نظام‌ ما بر محور قرآن‌ حركت‌ كند. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ افزودند: خيلي‌ تفاوت‌ است‌ بين‌ زندگي‌ در زمان‌ طاغوت‌ كه‌ فرسنگها با قرآن‌ فاصله‌ ايجاد كرده‌ بودند با زندگي‌ امروز اين‌ ملت‌ كه‌ كاملا بر محور قرآن‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تجليل‌ از ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ كه‌ با ايمان‌، علاقه‌ و همت‌ در جهت‌ فراگيري‌ و ترويج‌ قرآن‌ گام‌ بر مي‌دارند فرمودند: براي‌ اين‌ كه‌ نظام‌ ما بر محور قرآن‌ باشد، بايد قرآن‌ در جامعه‌ حضور داشته‌ باشد تا مردم‌ با معارف‌ آن‌ آشنا شوند. اين‌ كار در دوران‌ اختناق‌ رژيم‌ گذشته‌ با زحمت‌ زيادي‌ انجام‌ مي‌گرفت‌ و شبيه‌ حركت‌ در زميني‌ سنگلاخ‌ بود، ولي‌ بحمدالله‌ امروز خداوند زمينه‌ فراگيري‌ و حركت‌ در اين‌ جهت‌ را جلوي‌ پاي‌ همه‌ ما قرار داده‌ است‌ اگر ملت‌ مسلمان‌ ايران‌، قرآن‌ و معاني‌ آن‌ را فراگيرند، ساختن‌ جامعه‌ بر محور قرآن‌، آسان‌ خواهد شد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ سخنانشان‌ با اشاره‌ به‌ جملات‌ مولاي‌ متقيان‌ علي‌ عليه‌السلام‌ فرمودند: دواي‌ درد شما و همه‌ ملتها در قرآن‌ است‌. درد ملتها چه‌ در زمان‌ اميرالمؤمنين‌ عليه‌السلام‌ و چه‌ امروز، نداشتن‌ زندگي‌ عادلانه‌ و صحيح‌ باب‌ بشر و نبودن‌ زمينه‌ مساعد براي‌ رشد انسان‌ است‌. نظمي‌ كه‌ بشر به‌ آن‌ نياز دارد در قرآن‌ و تعاليم‌ آنست‌، بايد دلها و جانها به‌ معني‌ واقعي‌ كلمه‌، به‌ اين‌ حقيقت‌ اذعان‌ كنند و با تدبر در قرآن‌، زمينه‌ رشد جامعه‌ و حركت‌ در اين‌ مسير و بر محور قرآن‌ را فراهم‌ نمايند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /