پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از روحانيون‌، فضلا و مبلغان‌ اسلامي

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار جمع‌ زيادي‌ از روحانيون‌، فضلا و مبلغان‌ اسلامي‌ با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ تبليغ‌ را اولين‌ وظيفه‌ علماي‌ دين‌ و جامعه‌ علمي‌ ديني‌ دانستند و توجه‌ علماء و فضلا را به‌ ضرورت‌ انجام‌ تبليغ‌ به‌ عنوان‌ يك‌ كار اصلي‌ و حقيقي‌ و لازمه‌ قطعي‌ علم‌ و دين‌ جلب‌ كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار كه‌ در آستانه‌ ماه‌ مبارك‌ رمضان‌ انجام‌ شد توفيق‌ در انجام‌ تبليغ‌ دين‌ را از جمله‌ بركات‌ الهي‌ خواندند و فرمودند: تبليغ‌ دين‌ مسأله‌ بسيار مهمي‌ است‌ كه‌ بدون‌ ترديد امروز در جامعه‌ و زندگي‌ ملت‌ ايران‌ نقش‌ برجسته‌اي‌ را ايفا مي‌كند و مسئولان‌ و دست‌اندركاران‌ امر تبليغ‌ دين‌ بايد اين‌ سنت‌ پايدار جامعه‌ شيعي‌ را مورد توجه‌ ويژه‌اي‌ قرار دهند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اقدام‌ روحانيت‌ شيعه‌ به‌ امر تبليغ‌ را ناشي‌ از احساس‌ تكليف‌ الهي‌ آنان‌ دانستند و فرمودند: اساس‌ كار در ميان‌ علماي‌ شيعه‌ تبليغ‌ دين‌ و تبيين‌ پيام‌ احكام‌ دين‌ است‌. مبلغ‌ دين‌ با سطوح‌ مختلفي‌ از مخاطبين‌ مواجه‌ است‌ و بايد متناسب‌ با هر سطحي‌ به‌ وظيفه‌ خود در انجام‌ تبليغ‌ دين‌ اهتمام‌ ورزد تا از رهگذر آن‌ بتواند مخاطبين‌ خود را در جهت‌ علم‌ دين‌، آگاهيهاي‌ ديني‌، تقرب‌ به‌ پروردگار و كمالات‌ انساني‌ پيش‌ ببرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضرورت‌ تجلي‌ ايمان‌، اخلاق‌ و صدق‌ و صفاي‌ مبلغين‌ دين‌ در رفتار و گفتار آنان‌ را خاطرنشان‌ كردند و فرمودند: مردم‌ با ايمان‌ و صادق‌ ايران‌ به‌ هر كاري‌ كه‌ علما و روحانيون‌ در آن‌ پيش‌ گام‌ باشند پاسخ‌ مثبت‌ مي‌دهند و آن‌ را اجابت‌ مي‌كنند و اين‌ حقيقت‌ در صحنه‌هاي‌ مختلف‌ انقلاب‌، سياست‌ و نيز دفاع‌ مقدس‌ عينيت‌ يافت‌.
بزرگان‌ و نيكاني‌ از علما و روحانيون‌ در گذشته‌ توانسته‌اند ايمان‌ مردم‌ را به‌ خود متوجه‌ و جلب‌ كنند و اين‌ سرمايه‌ ارزشمندي‌ است‌ كه‌ بايد حفظ شود زيرا هنگامي‌ كه‌ علماي‌ دين‌ بي‌رغبتي‌ به‌ زخارف‌ دنيا، ايمان‌ و اخلاص‌ خود را در عمل‌ به‌ مردم‌ ثابت‌ مي‌كنند، مردم‌ راه‌ خدا و هدايت‌ را به‌ آساني‌ در مي‌يابند و در آن‌ حركت‌ مي‌كنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ صداقت‌ يك‌ امت‌ و ملت‌ را موجب‌ كسب‌ پيروزي‌ در ميدانهاي‌ گوناگون‌ دانستند و در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ با تأكيد بر ضرورت‌ فراگيري‌ فن‌ تبليغ‌ از سوي‌ جامعه‌ تبليغي‌ فرمودند: امر تبليغ‌ يك‌ فن‌ است‌ و احتياج‌ به‌ تعليم‌ و فراگيري‌ دارد و مبلغين‌ اسلامي‌ بايد روز به‌ روز با ضرورتها و لوازم‌ آن‌ آشنا شوند تا بتوانند كار خود را به‌ درستي‌ انجام‌ دهند. براي‌ اين‌ منظور حوزه‌هاي‌ علميه‌ بايد مركزي‌ را براي‌ آموزش‌ فن‌ تبليغ‌ ايجاد كنند و افراد صاحب‌ نظر و برجسته‌ و علماء و فضلا موضوعات‌ عمومي‌ را متناسب‌ با مخاطبين‌ تدوين‌ كنند و آن‌ را در اختيار مبلغين‌ قرار دهند. امروز معارف‌ مهم‌ و جديدي‌ وجود دارد كه‌ بايد آن‌ را بيابند و در طريق‌ هدايت‌ براي‌ مردم‌ تبليغ‌ و تبيين‌ كنند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همچنين‌ انتشار نشريه‌ براي‌ تبليغ‌ از سوي‌ افراد صاحب‌ نظر را از جمله‌ نيازهاي‌ مبلغين‌ برشمردند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: با انجام‌ تبليغ‌ صحيح‌، دين‌ مبين‌ اسلام‌ به‌ عنوان‌ يك‌ حقيقت‌ درخشنده‌، فضاي‌ جهان‌ اسلام‌ را روشن‌ خواهد كرد و هنگامي‌ كه‌ معضلات‌ ذهني‌ و فكري‌ مخاطبين‌ به‌ شكل‌ حكيمانه‌اي‌ پاسخ‌ داده‌ شود دشمن‌ قادر به‌ انجام‌ هيچ‌ كاري‌ نخواهد بود.
بنا بر همين‌ گزارش‌ در اين‌ ديدار مبلغين‌ اعزامي‌ شوراي‌ مديريت‌ حوزه‌ عليمه‌ قم‌، مبلغين‌ سازمان‌ تبليغات‌ اسلامي‌، ائمه‌ جماعات‌ استان‌ تهران‌ و شهرستان‌ قم‌، مبلغين‌ سازمان‌ اوقاف‌ و امور خيريه‌، اعضاي‌ جامعه‌ روحانيت‌ و مجمع‌ روحانيون‌ مبارز تهران‌، جامعه‌ وعاظ تهران‌، جمعي‌ از روحانيون‌ و مبلغين‌ حوزه‌ها و مدارس‌ علميه‌ شهرهاي‌ تهران‌، ري‌، و شميران‌، جمعي‌ از روحانيون‌ نيروهاي‌ مسلح‌ و دفتر نمايندگي‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در دانشگاهها و مسئولين‌ و رؤساي‌ عقيدتي‌ سياسي‌ نيروي‌ انتظامي‌ از سراسر كشور و همچنين‌ مبلغين‌ اعزامي‌ به‌ خارج‌ از كشور از سوي‌ سازمان‌ فرهنگ‌ و ارتباطات‌ اسلامي‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /