پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار استانداران‌ سراسر كشور و مسئولان‌ وزارت‌ كشور

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار استانداران‌ سراسر كشور و مسئولان‌ وزارت‌ كشور با ايشان‌، اهميت‌ وظايف‌ استانداران‌ را مورد تأكيد قرار دادند و ضرورت‌ شركت‌ فعال‌ مردم‌ در انتخابات‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را به‌ عنوان‌ يك‌ وظيفه‌ اساسي‌ در صحنه‌ حيات‌ اجتماعي‌ و سياسي‌ خاطرنشان‌ كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بيان‌ اهميت‌ وظايف‌ استانداران‌ در اداره‌ امور مناطق‌ تحت‌ مسئوليت‌ خود فرمودند: فضاي‌ مساعد سياسي‌ و امنيتي‌ در هر استان‌ بستر مناسبي‌ را براي‌ انجام‌ امور مختلف‌ فراهم‌ مي‌آورد و احساس‌ آرامش‌ و امنيت‌ سياسي‌ و اقتصادي‌ را در محيط زيست‌ مردم‌ تأمين‌ مي‌كند. بنا بر اين‌ استانداران‌ وظيفه‌ دارند علاوه‌ بر ايجاد چنين‌ فضايي‌ در زندگي‌ اجتماعي‌ مردم‌، بخشها و دستگاههاي‌ مختلف‌ را در هر استان‌ با يكديگر هماهنگ‌ كنند و آنها را در مسير فعاليت‌ هر چه‌ بيشتر قرار دهند و حساسيت‌ و تحرك‌ لازم‌ را نيز در آنان‌ به‌ وجود آورند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از اخلاص‌ در عمل‌ و انجام‌ كار با قصد قربت‌ به‌ خدا به‌ عنوان‌ اساس‌ كار استانداران‌ نام‌ بردند و فرمودند: مسئوليت‌ در نظام‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ بگونه‌اي‌ است‌ كه‌ هر انساني‌ مي‌تواند وظيفه‌ خود را با قصد قربت‌ به‌ خدا انجام‌ دهد. بنا بر اين‌ بايد از آنچه‌ كه‌ به‌ قصد قربت‌ لطمه‌ مي‌زند اجتناب‌ شود. مطرح‌ كردن‌ خود نزد مردم‌، اغراض‌ شخصي‌ و درگيريهاي‌ گوناگون‌ خطي‌، جناحي‌ و سياسي‌ براي‌ خدا نيست‌ و قصد قربت‌ به‌ خدا در آن‌ وجود ندارد و هنگامي‌ كه‌ كار براي‌ خدا نباشد بركت‌ و پيشرفت‌ پيدا نمي‌كند و انسان‌ نيز از كمك‌ خداي‌ متعال‌ محروم‌ مي‌شود.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ استانداران‌ را به‌ حفظ ارتباط مقتدرانه‌ و در عين‌ حال‌ برادرانه‌، متواضعانه‌ و محبت‌آميز با مردم‌ سفارش‌ كردند و فرمودند: هر استاندار و مسئول‌ عاليرتبه‌اي‌ در ايران‌ مظهر قدرت‌ نظام‌ اسلامي‌ و متصل‌ به‌ قدرت‌ عظيم‌ ملت‌ است‌ بنا بر اين‌ دوست‌ و دشمن‌ همواره‌ بايد اقتدار و قدرت‌ تصميم‌گيري‌ را در او احساس‌ كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بي‌ثمر بودن‌ تلاشهاي‌ متعدد آمريكا عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ را يادآور شدند و فرمودند: اقدامات‌ واضح‌ و پرسر و صدايي‌ كه‌ آمريكاييها از سر غرور عليه‌ ايران‌ انجام‌ دادند واقعيتهايي‌ از تلاش‌ ابر قدرت‌ غرب‌ براي‌ تضعيف‌ كردن‌ و عقب‌ زدن‌ ملت‌ ايران‌ است‌ اما ايران‌ اسلامي‌ توانسته‌ است‌ با اقتدار كامل‌ در برابر تمامي‌ فشارهاي‌ آمريكا بايستد و امروز بسياري‌ از شخصيتهاي‌ مهم‌ و معروف‌ جهان‌ در محكوميت‌ و مخالفت‌ با آمريكا اظهار نظر مي‌كنند. آنچه‌ كه‌ در حال‌ به‌ شكست‌ كشاندن‌ آمريكاست‌. مجموعه‌ قدرت‌ ملت‌ ايران‌ و نظام‌ اسلامي‌ است‌ كه‌ دست‌ قدرت‌ بالغه‌ پروردگار و قدرت‌ اسلام‌ در آن‌ وجود دارد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ انتخابات‌ را از جمله‌ مسائل‌ بسيار مهم‌ كشور دانستند و با تأكيد بر ضرورت‌ شركت‌ مردم‌ در انتخابات‌ به‌ عنوان‌ يك‌ وظيفه‌ شرعي‌، عقلي‌، سياسي‌ و اجتماعي‌ فرمودند: حفظ شرف‌ عزت‌ و افتخار هر ملت‌ يك‌ تكليف‌ عقلي‌ و شرعي‌ براي‌ آحاد مردم‌ هر كشور است‌. بنا بر اين‌ ملتي‌ كه‌ خواهان‌ حفظ و بقاي‌ حكومت‌ و نظام‌ مورد قبول‌ و پسند خود است‌، بايد در صحنه‌ حيات‌ اجتماعي‌ و سياسي‌، حضوري‌ فعال‌ داشته‌ باشد و به‌ وظايف‌ اساسي‌ خود از جمله‌ شركت‌ در انتخابات‌ عمل‌ كند. مردم‌ ايران‌، مردمي‌ آگاه‌، دقيق‌ و فهيم‌ هستند و در دوران‌ پس‌ از پيروزي‌ انقلاب‌، صحنه‌ انتخابات‌ را با قدرت‌ حفظ كرده‌اند و اين‌ صحنه‌ را همچنان‌ در قبضه‌ اقتدار و حضور خود نگه‌ خواهند داشت‌ تا دشمن‌ نتواند از هيچ‌ راهي‌ در امور اين‌ كشور دخالت‌ و نفوذ كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ انطباق‌ نمايندگان‌ مجلس‌ بانظر و معيارهاي‌ مردم‌ را ضروري‌ خواندند و با اشاره‌ به‌ وظايف‌ وزارت‌ كشور در تأمين‌ امكانات‌ لازم‌ براي‌ شركت‌ مردم‌ در انتخابات‌ فرمودند: در امر انتخابات‌ وزارت‌ كشور بايد در موضع‌ يك‌ دستگاه‌ مسئول‌ بي‌نظر و صد در صد خدمتگزار در صحنه‌ حاضر شود. مردم‌ براي‌ آن‌ كه‌ با ميل‌ و رغبت‌ در انتخابات‌ شركت‌ كنند بايد احساس‌ كنند كه‌ در انتخابات‌ هيچگونه‌ دخالت‌ و سوء استفاده‌اي‌ وجود ندارد و به‌ كسي‌ نيز اجازه‌ سوء استفاده‌ داده‌ نمي‌شود. وزارت‌ كشور امين‌ مردم‌ است‌ و انتخابات‌ نيز بايد بانهايت‌ امانت‌ انجام‌ شود.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ شخصيتهاي‌ سياسي‌ و سرشناس‌، روشنفكران‌ انقلابي‌ و مبارز و سران‌ گروهها، احزاب‌ و جمعيتهاي‌ مختلف‌ را خطاب‌ قرار دادند و فرمودند: روحانيوني‌ كه‌ در مناطق‌ مختلف‌ كشور حضور دارند، چهره‌هايي‌ كه‌ در امر مسائل‌ سياسي‌ سوابقي‌ دارند و مردم‌ آنان‌ را مي‌شناسند، سخنرانان‌، نويسندگان‌ و مديران‌ و دست‌اندركاران‌ مطبوعات‌ وظيفه‌ دارند كه‌ مردم‌ را به‌ شركت‌ در انتخابات‌ تشويق‌ كنند و از هر كاري‌ كه‌ موجب‌ دلسرد شدن‌ مردم‌ از شركت‌ در انتخابات‌ مي‌شود، بپرهيزند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از كساني‌ كه‌ در نوشته‌ها و سخنان‌ خود مردم‌ را به‌ عدم‌ شركت‌ در انتخابات‌ فرامي‌خوانند، به‌ عنوان‌ افراد بي‌مسئوليت‌ و وابسته‌ به‌ دشمنان‌ ملت‌ نام‌ بردند و در پايان‌ سخنانشان‌ اظهار اميدواري‌ كردند كه‌ برگزاري‌ انتخابات‌ آينده‌ موجب‌ افتخار نظام‌ اسلامي‌، دولت‌ و ملت‌ مقتدر ايران‌ شود.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ آقاي‌ بشارتي‌ وزير كشور گزارش‌ كوتاهي‌ از اهداف‌ برگزاري‌ گردهمايي‌ استانداران‌ سراسر كشور در آستانه‌ برگزاري‌ انتخابات‌ پنجمين‌ دوره‌ مجلس‌ شوراي‌ اسلامي‌ را به‌ استحضار رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /