پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ زيادي‌ از بانوان‌ طلبه‌، تحصيلكرده‌، مربي‌ و مبلغ‌ اسلامي‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ عصر امروز در ديدار جمع‌ زيادي‌ از بانوان‌ طلبه‌، تحصيلكرده‌، مربي‌ و مبلغ‌ اسلامي‌ كه‌ در محل‌ مصلاي‌ قم‌ انجام‌ شد، طي‌ سخناني‌ از تضييع‌ حقوق‌ زن‌ و اهانت‌ به‌ شخصيت‌ زن‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از خيانتهاي‌ بزرگ‌ غرب‌ به‌ بشريت‌ نام‌ بردند و غرب‌ را به‌ سبب‌ عمل‌ كردن‌ بر خلاف‌ فطرت‌ و طبيعت‌ انسان‌ مورد سؤال‌ قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار وجود مجموعه‌اي‌ از بانوان‌ عالم‌ و فاضل‌، طلاب‌ علوم‌ ديني‌، دانشجويان‌ رشته‌هاي‌ مختلف‌ علمي‌ و بانوان‌ فرهنگي‌ را الگويي‌ براي‌ جهان‌ دانستند و فرمودند: مجموعه‌اي‌ از بانوان‌ اهل‌ علم‌ و معرفت‌ كه‌ پايبند به‌ ارزشهاي‌ والاي‌ اسلامي‌ هستند براي‌ زمان‌ ما حادثه‌اي‌ پرمعنا تلقي‌ مي‌شود. دشمنان‌ معنويت‌ همواره‌ تلاش‌ كرده‌اند كه‌ علم‌ و دين‌ را به‌ عنوان‌ دو پديده‌ ناسازگار به‌ جهان‌ معرفي‌ كنند و اينگونه‌ وانمود سازند كه‌ برخوردار شدن‌ زنان‌ از علم‌ و معرفت‌ با پايبندي‌ آنان‌ به‌ ارزشهاي‌ معنوي‌ منافات‌ دارد، اما اسلام‌ كه‌ دين‌ علم‌ و پايبندي‌ به‌ ارزشهاي‌ معنوي‌ است‌ بر اين‌ تلاش‌ خط بطلان‌ كشيد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ همراه‌ بودن‌ معنويت‌ و تقوا را با علم‌ و دانش‌، مكمل‌ شخصيت‌ زن‌ خواندند و فرمودند: امروز در سايه‌ نظام‌ اسلامي‌ زنان‌ كشور به‌ سمت‌ جمع‌ كردن‌ ميان‌ شخصيت‌ علمي‌، اجتماعي‌ و سياسي‌ باشخصيت‌ ديني‌ و اهتمام‌ به‌ ارزشهاي‌ اسلامي‌ حركت‌ مي‌كنند و زنان‌ اهل‌ علم‌ و معرفت‌ و تقوا نشان‌ داده‌اند كه‌ عروج‌ شخصيت‌ حقيقي‌ زن‌ در پايبندي‌ به‌ ارزشهاي‌ معنوي‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ تضييع‌ حقوق‌ زنان‌ در جوامع‌ مدعي‌ طرفداري‌ از حقوق‌ زن‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: نظام‌ اسلامي‌ در برخورد با مسأله‌ زن‌ از تمامي‌ كشورهاي‌ جهان‌ جلوتر است‌ و غرب‌ بايد به‌ انسانهاي‌ انديشمند و اهل‌ فكر پاسخ‌ دهد كه‌ چرا بر خلاف‌ فطرت‌ و طبيعت‌ انساني‌ عمل‌ كرده‌ است‌ و همچنان‌ بر فرهنگ‌ برهنگي‌ و بي‌بندوباري‌ زن‌ و مرد اصرار مي‌ورزد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ به‌ ظاهر شدن‌ آثار زيانبار فرهنگ‌ غرب‌ بر زندگي‌ غربيها اشاره‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: اسلام‌ حقوق‌ انسان‌ را رعايت‌ كرده‌ است‌ و بر حقوق‌ مرد و حقوق‌ زن‌ پافشاري‌ مي‌كند. نظام‌ اسلامي‌ همچنين‌ بر اين‌ باور است‌ كه‌ آشنايي‌ عميق‌ و عالمانه‌ زنان‌ با معارف‌ اسلامي‌ براي‌ جامعه‌ مسلمانان‌ ايران‌ پيشرفت‌ بزرگي‌ را به‌ ارمغان‌ خواهد آورد و بر همين‌ اساس‌ در تلاش‌ است‌ تا معارف‌ و مفاهيم‌ اسلامي‌ در سطح‌ جامعه‌، بويژه‌ در ميان‌ بانوان‌ گسترش‌ يابد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /