پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار جمع‌ خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهداي‌ شهرستان‌ قم‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، عصر امروز در جمع‌ خانواده‌هاي‌ معظم‌ شهداي‌ شهرستان‌ قم‌، طي‌ سخناني‌ از حاكميت‌ قدرتمندانه‌ اسلام‌ و عزت‌ مسلمانان‌ در سطح‌ جهان‌ به‌ عنوان‌ اجر و پاداش‌ بزرگ‌ خداوند به‌ شهدا در دنياي‌ مادي‌ ياد كردند و صبر و مقاومت‌ بستگان‌ معظم‌ شهدا را در فقدان‌ عزيزانشان‌، مورد ستايش‌ قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در بيان‌ مقام‌ و منزلت‌ شهدا فرمودند: در مسأله‌ شهادت‌، آنچه‌ كه‌ اهميت‌ بسيار دارد اين‌ است‌ كه‌ يك‌ انسان‌ به‌ بركت‌ گذشت‌ و فداكاري‌، خود را به‌ صف‌ انسانهاي‌ برگزيده‌ ملحق‌ مي‌كند. خداوند اجر شهدا را در آخرت‌ به‌ صورت‌ كامل‌ عطا مي‌كند و عزت‌ امروز اسلام‌ و مسلمين‌، ثمره‌ خون‌ شهداي‌ عزيز و پاداش‌ دنيايي‌ آنان‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با تشريح‌ دستاوردهاي‌ خون‌ شهيدان‌ فرمودند: ستاره‌ درخشان‌ آسمان‌ شهادت‌، جان‌ عزيزشان‌ را ايثار كردند مقصود خود را برآورده‌ ساختند و در پرتو همين‌ ايثارگريها امروز در كشورهاي‌ اسلامي‌ و در محيطهاي‌ روشنفكري‌ و دانشگاهها، جوانان‌ و افراد تحصيل‌ كرده‌ و زبده‌ به‌ مسلمان‌ بودن‌ خود افتخار مي‌كنند و بسياري‌ از سياسيون‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ بر اعتقاد خود به‌ اسلام‌ اصرار مي‌ورزند و نام‌ خدا را بر زبان‌ مي‌آورند، در متن‌ اروپا، يك‌ ملت‌ براي‌ حفظ هويت‌ اسلامي‌ خود، چهار سال‌ قرباني‌ دهد و در حساس‌ترين‌ نقطه‌ جهان‌ يعني‌ ايران‌، حكومت‌ قرآن‌ و معارف‌ الهي‌ با قدرت‌، عزت‌ و اعتبار بين‌المللي‌ به‌ وجود آمده‌ و به‌ حيات‌ با بركت‌ خود ادامه‌ مي‌دهد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ مادران‌ و پدران‌ شهدا را مفتخر به‌ تربيت‌ فرزنداني‌ عالي‌مقام‌ دانستند و در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ در تجليل‌ از مقام‌ جانبازان‌ و آزادگان‌ فرمودند: جانباز، يك‌ شهيد زنده‌ است‌ و اگر روح‌ و حقيقت‌ جانبازي‌ را براي‌ خود نگه‌ دارد، قدر و منزلت‌ شهيد را خواهد داشت‌. آزادگان‌ نيز دوران‌ سخت‌ اسارت‌ را با افتخار و سربلندي‌ سپري‌ كردند اما لحظه‌اي‌ از اين‌ ايام‌ پررنج‌، از ديد كرام‌ الكاتبين‌ پوشيده‌ نمانده‌ است‌، لذا آنان‌ بايد به‌ حفظ اين‌ اوج‌ منور در نامه‌ اعمال‌ خود اهتمام‌ ورزند و قدر آن‌ را بدانند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در پايان‌ سخنانشان‌ به‌ ايستادگي‌ و پايمردي‌ نظام‌ اسلامي‌ در برابر قدرتهاي‌ استكباري‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: به‌ بركت‌ عزت‌ حاصل‌ از خون‌ پاك‌ شهدا و مجاهدت‌ رزمندگان‌، آزادگان‌ و جانبازان‌ هيچ‌ نيرويي‌ نمي‌تواند بناي‌ مستحكم‌ نظام‌ اسلامي‌ را تهديد كند. ملت‌ ايران‌ از آغاز انقلاب‌ تا كنون‌ در مقابل‌ تمامي‌ توطئه‌هاي‌ دشمنان‌ اسلام‌، مقاوم‌، مستحكم‌ و پيروز ايستاده‌ است‌ و دشمن‌ نيز بارها به‌ شكست‌ خود و قدرت‌ و قوت‌ اسلام‌ و نظام‌ اسلامي‌ اعتراف‌ كرده‌ است‌.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، يكي‌ از پدران‌ شهدا كه‌ سه‌ فرزند خود را تقديم‌ اسلام‌ كرده‌ است‌ به‌ نمايندگي‌ از حضار، حضور معظم‌له‌ را در شهر شهيد پرور قم‌ گرامي‌ داشت‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /