پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌ نواحي‌، پايگاهها و گردانهاي‌ نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا صبح‌ امروز در ديدار فرماندهان‌ نواحي‌، پايگاهها و گردانهاي‌ مختلف‌ نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌ از سراسر كشور با ايشان‌ طي‌ سخنان‌ مهمي‌ از بسيج‌ به‌ عنوان‌ يك‌ حركت‌ منطقي‌ و ريشه‌دار فكري‌ و اسلامي‌ و منطبق‌ بر نيازهاي‌ امروز دنياي‌ اسلام‌ و جامعه‌ اسلامي‌ نام‌ بردند و نقش‌ بسيج‌ را در از بين‌ بردن‌ آفتهاي‌ عظيمي‌ كه‌ جهان‌ اسلام‌ را تهديد مورد تأكيد قرار دادند.
فرمانده‌ كل‌ قوا در اين‌ ديدار كه‌ با ابراز احساسات‌ پرشور بسيجيان‌ همراه‌ بود بر لزوم‌ زنده‌ نگهداشتن‌ نام‌، ياد و روحيه‌ بسيجي‌ در سطح‌ جامعه‌ به‌ عنوان‌ يك‌ جريان‌ پربركت‌ تأكيد كردند و فرمودند: قوام‌ بسيج‌ به‌ جوانان‌ خوب‌ و پاك‌ نهاد اين‌ كشور در پايگاههاي‌ مقاومت‌ در دانشگاهها، دبيرستانها، اصناف‌ و در شهرها و روستاهاست‌. بسيج‌ به‌ معناي‌ حركت‌ خودجوش‌ مردم‌ و بويژه‌ جواناني‌ است‌ كه‌ دلشان‌ به‌ نور حق‌ و معنويت‌ آشناست‌ و اين‌ خود حقيقتي‌ گسترده‌ در زواياي‌ جامعه‌ اسلامي‌ ايران‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخشي‌ از سخنانشان‌ جدايي‌ حكومتها از مردم‌ در اغلب‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ را يك‌ آفت‌ بزرگ‌ توصيف‌ كردند و در بيان‌ اثرات‌ منفي‌ آن‌ بر سرنوشت‌ ملتهاي‌ مسلمان‌ فرمودند: در بسياري‌ از كشورهاي‌ اسلامي‌ هيچ‌ ارتباط و پيوند عاطفي‌ و عملي‌ ميان‌ مردم‌ با رؤسا و حكومتها وجود ندارد و هنگامي‌ كه‌ حكومتهاي‌ بريده‌ از ملتها موقعيت‌ خود را متزلزل‌ مي‌يابند به‌ آغوش‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ پناه‌ مي‌برند و به‌ سبب‌ جدايي‌ از مردم‌، مطيع‌ و مجري‌ امر و نهي‌ آمريكا و ديگر قدرتهاي‌ جهاني‌ مي‌شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از فروافتادن‌ جوانان‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ در دام‌ فساد فراگير به‌ عنوان‌ يك‌ آفت‌ ديگر در جهان‌ اسلام‌ ياد كردند و فرمودند: آمريكا و اروپا منشاء فسادي‌ هستند كه‌ متأسفانه‌ به‌ صورت‌ برنامه‌ريزي‌ شده‌ به‌ طرف‌ جوانان‌ ملتهاي‌ اسلامي‌ سرازير شده‌ است‌ و هيچ‌ دوره‌اي‌ از تاريخ‌ را نمي‌توان‌ يافت‌ كه‌ اين‌ همه‌ فساد و تباهي‌ در ميان‌ جوانان‌ دنيا همه‌ گير شده‌ باشد. تأثير اين‌ آفت‌ آن‌ است‌ كه‌ قشر جوان‌ فاسد شده‌ به‌ اصلاح‌ نمي‌انديشد، انگيزه‌ پيدا نمي‌كند و دين‌ معنويت‌ و ايمان‌ و سياست‌ براي‌ او معنا و مفهومي‌ ندارد اما امام‌ عظيم‌الشأن‌ (رض‌) با حركت‌ عظيم‌ بسيج‌ مردمي‌، اين‌ آفت‌ را در كشور ايران‌ ريشه‌ كن‌ كردند.
فرمانده‌ كل‌ قوا با تأكيد بر پيوندهاي‌ مستحكم‌ و روابط صميمانه‌ و برادرانه‌ ميان‌ مسئولان‌ كشور و آحاد مردم‌ فرمودند: امروز تمامي‌ دولتها و شخصيتهاي‌ سياسي‌ جهان‌ در مقابل‌ مواضع‌ شجاعانه‌ و برجسته‌ نظام‌ مقدس‌ جمهوري‌ اسلامي‌، سر تعظيم‌ فرود آورند و شاهد آن‌ هستند كه‌ ايران‌ اسلامي‌ در برابر تحميلها و خواستهاي‌ آمريكا و نيز در مقابل‌ جنايات‌ و فاجعه‌آفرينيهاي‌ استكبار ايستاده‌ است‌ و به‌ آنها جواب‌ رد مي‌دهد و به‌ بركت‌ پيوند نظام‌ اسلامي‌ با مردم‌ و نيز حضور بسيج‌ مردمي‌ در سطح‌ كشور، امروز عظمت‌ نظام‌ و حاكميت‌ دين‌ در پيش‌ چشم‌ جهانيان‌، آشكار و روشن‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از بسيج‌ به‌ عنوان‌ متن‌ حركت‌ نظام‌، دولت‌ و ملت‌ ياد كردند و فرمودند: امروز بسياري‌ از مسؤولان‌ برجسته‌ كشور، حقيقتا داراي‌ فرهنگ‌، عقيده‌ و حركت‌ بسيجي‌ هستند و جوانان‌ بسيجي‌ نيز با صفا، خلوص‌ و دلهاي‌ مشتاق‌ حقيقت‌ و معنويت‌ و با بي‌اعتنايي‌ به‌ هر آنچه‌ كه‌ جوانان‌ ديگر را در جهان‌ به‌ خود سرگرم‌ كرده‌ است‌ در سطح‌ جامعه‌ حضور دارند. در حقيقت‌ بسيج‌، حركت‌ فرهنگي‌ است‌ و بسيجي‌ كسي‌ است‌ كه‌ براي‌ ارزشهاي‌ اسلامي‌ اهميت‌ قائل‌ است‌، در برابر پروردگار خضوع‌ و خشوع‌ مي‌كند، مي‌خواهد صالح‌ و پاك‌ باشد و از رذايل‌ اخلاقي‌ دور بماند و روز به‌ روز انس‌ خود را با خدا بيشتر كند، او بلند همت‌ است‌ و خواسته‌هاي‌ بزرگ‌ او، اعتلاي‌ كشور و نجات‌ آحاد بشر، رفع‌ تبعيض‌ و بي‌عدالتي‌ و تن‌ ندادن‌ به‌ سلطه‌ دشمن‌ است‌.
فرماندهي‌ كل‌ قوا در پايان‌ سخنانشان‌ در بيان‌ مفهوم‌ فرهنگ‌ بسيجي‌ فرمودند: فرهنگ‌ بسيجي‌، فرهنگ‌ معنويت‌، شجاعت‌، غيرت‌، استقلال‌ و آزادگي‌ است‌ و براي‌ بسيجي‌، حفظ آرمانها و ارزشها هدف‌ مهم‌ زندگي‌ محسوب‌ مي‌شود.
بسيجي‌ براي‌ كشور و آباداني‌ آن‌ تلاش‌ مي‌كند و در راه‌ حفظ استقلال‌ ملي‌ از جان‌ خود مايه‌ مي‌گذارد. بسيجي‌ در مقابل‌ دشمناني‌ كه‌ از روزنه‌هاي‌ سياسي‌، فرهنگي‌ و اقتصادي‌ به‌ داخل‌ كشور نفوذ كرده‌ باشند، مي‌ايستد و بسيجي‌ بودن‌ را مايه‌ افتخار، سرافرازي‌ و سربلندي‌ نزد پروردگار مي‌داند.
اين‌ گزارش‌ حاكي‌ است‌، پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، سردار سرتيپ‌ عليرضا افشار فرمانده‌ نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌ مردمي‌، گزارشي‌ از برنامه‌هاي‌ انجام‌ شده‌ در هفته‌ بسيج‌ را به‌ استحضار فرمانده‌ كل‌ قوا رساند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /