پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار ستاد بزرگداشت شهيد آيةالله مطهري

اعضاي ستاد بزرگداشت دهمين سالگرد شهادت استاد شهيد آيةالله مطهري شب گذشته(يكشنبه) با حجةالاسلام والمسلمين سيدعلي خامنه اي رئيس جمهور ديدار كردند.
دراين ديدار ابتدا گزارشي از برنامه هاي دهمين سالگرد استاد شهيد مطهري به استحضار رياست جمهوري رسيد.
آنگاه آقاي خامنه اي با تشكر از فعاليت هاي ستاد بزرگداشت استاد شهيد آيةاله مطهري به نفوذ معنوي شهيد مطهري در جامعه اسلامي ايران و حتي بين مسئولين نظام جمهوري اسلامي ايران اشاره كردند و اظهار داشتند: به نظر من اگر در هر روزي از ده روز فعاليت اين ستاد يك موضوع از موضوعات بوسيله افراد انديشمند و آگاه به پيام شهيد مطهري شكافته و اطراف آن سنجيده شود و آن موضوع كامل بشود يك كار عظيمي براي دنياي اسلام انجام شده است. رئيس جمهوري افزود يكي از نقاط مثبت آثار و خط فكري شهيد مطهري اينست كه موضوع هاي مورد نياز جامعه را مي شناخت و آنگاه به خوبي عمق مسئله را موشكافي مي كرد و مي توان به عنوان نمونه از كتابهاي علل گرايش به ماديگري و جاذبه و دافعه علي(ع) نام برد . وي افزود سخنراني هاي ايشان هم مملو از دهها عنوان و موضوعي است كه همه جزء موضوعات فكري مورد احتياج عميق جامعه ما است. و منشأ بركت و نكات بسيار ارزشمندي است.
حجةالاسلام والمسلمين خامنه اي به آثار ارزشمند آقاي مطهري اشاره كرد و افزود بسياري از مسائل مطرح شده در كتاب هاي ايشان احتياج به بحث و تفحص دارد بخصوص موضوعات گذرا كه بسيار جاي حرف و بررسي دارد و بايد حركت استاد شهيد مطهري را ادامه بدهيم و موضوعاتي را كه ايشان بصورت گذرا مطرح كرده اند مورد بررسي قرار گيرد و به آثار و نتايج مثبتي برسد. هنر استادمطهري يافتن موضوعات نو و جديد و نشان دهنده ي راه است و اين راه بايد دنبال شود تا بر نتايج بسيار ارزشمندي منجر شود.
آقاي خامنه اي به طلاب حوزه هاي علميه بخصوص طلاب جوان توصيه كرد كه آثار استاد شهيد مطهري را بيشتر مطالعه كنند كه قطعا از آنان شخصيت هاي متفكري خواهد ساخت و مي توانند در اينده ادامه دهنده خط فكري استاد مطهري باشند.
رئيس جمهوري در پايان با تأكيد بر اهتمام بيشتر رسانه هاي گروهي به ويژه صدا و سيما بر تبيين شخصيت و معرفي آثار ارزشمند استاد شهيد مطهري خواستار كار فرهنگي و هنري بر روي اين آثار شد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /