پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

پيام‌ به ملت فلسطين به مناسبت‌ شهادت‌ دكتر فتحي‌ شقاقي‌

پيام‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و ولي‌ امر مسلمين‌ بمناسبت‌ شهادت‌ دكتر فتحي‌ شقاقي‌ رهبر جهاد اسلامي‌ فلسطين‌
بسم‌ الله‌ الرحمن‌ الرحيم‌
انا لله‌ و انا اليه‌ راجعون‌
صحنه‌ي‌ خونين‌ مبارزات‌ اسلامي‌ فلسطين‌، بار ديگر با خون‌ به‌ ناحق‌ ريخته‌ي‌ يكي‌ از فرزندان‌ رشيد و مظلوم‌ آن‌ سرزمين‌، گلگون‌ گشت‌ و كسي‌ كه‌ با قلبي‌ سرشار از ايمان‌ و اخلاص‌ براي‌ دفاع‌ از خانه‌ و ميهن‌ خود، مجاهدت‌ مي‌كرد به‌ دست‌ غاصبان‌ خونخوار و آدمكش‌ به‌ شهادت‌ رسيد و صهيونيستهاي‌ عاري‌ از شرف‌ و اخلاق‌ يك‌ بار ديگر ثابت‌ كردند كه‌ براي‌ مقاصد نامشروع‌ خود قتل‌ و جنايت‌ را مباح‌ و مشروع‌ مي‌شمرند. مجاهد مؤمن‌ و شجاع‌ و متفكر و مخلص‌، شهيد دكتر فتحي‌ شقاقي‌ يكي‌ از چهره‌هاي‌ درخشاني‌ بود كه‌ فجر مبارزات‌ اسلامي‌ مردم‌ فلسطين‌ در دهه‌ي‌ اخير را پديد آورد و همه‌ي‌ توان‌ و امكان‌ و اكنون‌ جان‌ عزيز خود را بر سر اين‌ جهاد مقدس‌ گذاشت‌.
طلوع‌ خورشيد اسلامي‌ از افق‌ مبارزات‌ فلسطين‌ كه‌ به‌ ملت‌ مظلوم‌ فلسطين‌ جان‌ تازه‌اي‌ بخشيد، در هنگامي‌ آغاز شد كه‌ مدعيان‌ دروغين‌ قضيه‌ي‌ فلسطين‌، از بردن‌ نام‌ اسلام‌ در آن‌ عرصه‌ي‌ اسلامي‌ محض‌، به‌ شدت‌ پرهيز مي‌كردند و با جدا كردن‌ قضيه‌ي‌ فلسطين‌ از اسلام‌، دانسته‌ و ندانسته‌ آرمان‌ فلسطين‌ را به‌ محو و نابودي‌ مي‌كشاندند. و در اين‌ هنگام‌ بود كه‌ گروهي‌ از جوانان‌ پرشور و با اخلاص‌ و مؤمن‌ و انديشمند و در راس‌ آنان‌ شهيد عزيز ما دكتر فتحي‌ شقاقي‌ با الهام‌ گرفتن‌ از انقلاب‌ اسلامي‌ ايران‌ و با دلي‌ سرشار از عشق‌ و ارادت‌ به‌ امام‌ عظيم‌الشأن‌ راحل‌، پرچم‌ مبارزات‌ اسلامي‌ را برافراشتند و به‌ رغم‌ كوردلان‌ سست‌ عنصر و وابسته‌ و به‌ رغم‌ رژيم‌ غاصب‌ و به‌ رغم‌ آمريكا و سرسپردگانش‌ در منطقه‌ي‌ عربي‌، خون‌ در رگهاي‌ افسرده‌ي‌ جهاد فلسطيني‌ دميدند و دشمن‌ را كه‌ با ساده‌انديشي‌ و خوش‌ خيالي‌، مجاهدات‌ حق‌طلبانه‌ را پايان‌ يافته‌ مي‌پنداشت‌ زير ضربات‌ خود گرفتند.
اكنون‌ آن‌ مجاهد مؤمن‌ و مخلص‌ به‌ شهادت‌ كه‌ آرزوي‌ همه‌ي‌ مبارزان‌ خالص‌ و صادق‌ است‌ نائل‌ آمده‌ است‌، و لي‌ اينجانب‌ با قاطعيت‌ اعلام‌ مي‌كنم‌ كه‌ اين‌ مرگ‌ سرخ‌ و افتخارآميز، مايه‌ي‌ اشتداد نهضت‌ عظيم‌ اسلامي‌ در فلسطين‌ خواهد شد و مظلوميت‌ او مظلومان‌ فلسطيني‌ را در مجاهدت‌ في‌سبيل‌الله‌، راسخ‌تر خواهد ساخت‌.
ملت‌ مبارز فلسطين‌ محق‌ است‌ اگر خيانتكاران‌ به‌ آرمان‌ فلسطين‌ را چه‌ آنان‌ كه‌ با روسياهي‌ تمام‌، خود را فلسطيني‌ مي‌شمارند و چه‌ اعراب‌ غير فلسطيني‌، شريك‌ جرم‌ سران‌ رژيم‌ صهيونيستي‌ در اين‌ جنايت‌ و جنايات‌ مشابه‌ آن‌ در گذشته‌ بشمارد.
بي‌ شك‌ اين‌ آخرين‌ جرم‌ تروريستهاي‌ غاصب‌ نخواهد بود ولي‌ بي‌شك‌ آن‌ كه‌ در نهايت‌ به‌ پيروزي‌ قاطع‌ مي‌رسد جبهه‌ي‌ حق‌ ملت‌ مسلمان‌ و مبارز و مظلوم‌ فلسطين‌ خواهد بود.
اينجانب‌ شهادت‌ اين‌ مجاهد برجسته‌ي‌ فلسطيني‌ را به‌ همه‌ي‌ آحاد ملت‌ فلسطين‌ بويژه‌ به‌ سازمان‌ مبارك‌ جهاد اسلامي‌ فلسطين‌ و بالاخص‌ به‌ همسر و فرزندان‌ و والدين‌ و ديگر كسان‌ و ياران‌ وي‌ تبريك‌ و تسليت‌ مي‌گويم‌.
والسلام‌ علي‌ جميع‌ عباد الله‌ صالحين‌
سيد علي‌ خامنه‌اي‌
08/08/1374
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /