پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار مسؤولان‌ و مديران‌ سيماي‌ جمهوري‌ اسلامي‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار مسؤولان‌ و مديران‌ بخشهاي‌ مختلف‌ سيماي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ از تلويزيون‌ به‌ عنوان‌ دانشگاهي‌ در جهت‌ تعليم‌، تدريس‌ و هدايت‌ جامعه‌ نام‌ بردند و وظيفه‌ اصلي‌ صدا و سيما را سررشته‌داري‌ مجموعه‌ طيف‌ فكري‌ جامعه‌ بر اساس‌ خط روشن‌ دين‌ و سياست‌ دانستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار از پيشرفتهاي‌ صدا و سيما در زمينه‌هاي‌ مختلف‌ تقدير كردند و فرمودند: امروز در سايه‌ تلاشهاي‌ به‌ عمل‌ آمده‌ برنامه‌هاي‌ سيما، زنده‌ و با نشاط شده‌ و به‌ لحاظ فراگيري‌ و جذب‌ مخاطبان‌ نسبت‌ به‌ گذشته‌ تفاوتي‌ اساسي‌ كرده‌ است‌. با توجهي‌ كه‌ سيماي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ مسأله‌ انقلاب‌ و حضرت‌ امام‌ و دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ ايران‌ و مسائل‌ اساسي‌ كشور دارد، دغدغه‌ خاطر اينجانب‌ كمتر شده‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از صدا و سيما در ايران‌ به‌ عنوان‌ زبان‌ نظام‌ اسلامي‌ ياد كردند و فرمودند: در ايران‌ اسلامي‌ تكليف‌ زيادي‌ متوجه‌ صدا و سيما است‌. در شرايط امروز جهان‌ كه‌ گرايش‌ طبيعي‌ انسان‌ به‌ سمت‌ دينداري‌ است‌، تهاجم‌ واضح‌، سخت‌ و هدايت‌ شونده‌اي‌ به‌ اصل‌ تدين‌ از سوي‌ دشمنان‌ اسلام‌ وجود دارد كه‌ هدف‌ از آن‌ ترويج‌ بي‌بندوباري‌، بي‌ديني‌ و لاابالي‌گري‌ در ميان‌ مردم‌ است‌. حمله‌ به‌ اصل‌ تدين‌ بويژه‌ نسبت‌ به‌ اسلام‌ و به‌ طور متمركز عليه‌ انقلاب‌ از جمله‌ برنامه‌هاي‌ در حال‌ انجام‌ دشمنان‌ است‌ و در اين‌ مبارزه‌ جهاني‌ صدا و سيما به‌ عنوان‌ مجموعه‌اي‌ مهم‌ در صف‌ مقدم‌ مبارزه‌ قرار دارد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با تقدير از زنده‌ نگهداشتن‌ ارزشهاي‌ اسلام‌ و انقلاب‌ در صدا و سيما فرمودند: سيما، هادي‌ و پيشوا و مدرس‌ است‌. عنوان‌ دانشگاه‌ براي‌ صدا و سيما بيان‌ حكيمانه‌ حضرت‌ امام‌(ره‌) بود و بر اساس‌ آن‌ دست‌اندركاران‌ اين‌ دانشگاه‌ بايد خط روشني‌ را در زمينه‌ دين‌ و سياست‌ مشخص‌ كنند و مجموعه‌ طيف‌ فكري‌ كشور را به‌ سمت‌ اين‌ خط سوق‌ دهند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ انتظار اصلي‌ از صدا و سيما را ارتقاء فرهنگي‌ و هدايت‌ عمومي‌ ذهنيت‌ جامعه‌ در زمينه‌ دين‌ و سياست‌ دانستند و فرمودند: مسؤولان‌ اين‌ دستگاه‌ مهم‌ بايد انديشه‌ والاي‌ ديني‌ را با استفاده‌ از شيوه‌هايي‌ كه‌ فقط سيما از آن‌ متمكن‌ است‌، تبيين‌ كنند و در زمينه‌ سياستهاي‌ اصولي‌ كشور و مسأله‌ نظام‌ اسلامي‌ و تطبيق‌ دين‌ با متغيرات‌ جامعه‌ كه‌ لازمه‌ يك‌ حكومت‌ است‌، به‌ رسالت‌ مهم‌ و تعيين‌كننده‌ خود جامه‌ عمل‌ بپوشانند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: موسيقي‌ بايد در خدمت‌ اهداف‌ والاي‌ بشري‌ و تقرب‌ به‌ حيات‌ طيبه‌ انساني‌ باشد. موسيقي‌ يك‌ هنر است‌ كه‌ بايد از اين‌ آفريده‌ الهي‌ در جهت‌ مصلحت‌ و منفعت‌ انسان‌ استفاده‌ شود و در استفاده‌ از موسيقي‌ به‌ صحت‌ و درستي‌ راه‌ و خطي‌ كه‌ طي‌ مي‌كنيم‌ اطمينان‌ داشته‌ باشيم‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ضرورت‌ منطبق‌ كردن‌ برنامه‌هاي‌ تلويزيون‌ را بر فرهنگ‌ و زبان‌ خودي‌ خاطر نشان‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ لزوم‌ مقابله‌ شديد با ترويج‌ تجمل‌ گرايي‌ و اسراف‌ از طريق‌ برنامه‌هاي‌ تلويزيون‌ را يادآور شدند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، دكتر علي‌ لاريجاني‌ رئيس‌ سازمان‌ صدا و سيما رئوس‌ سياستهاي‌ كلي‌ اين‌ سازمان‌ را در جهت‌ گسترش‌ عمومي‌ برنامه‌هاي‌ سيما، متناسب‌ با نياز مخاطبان‌ برشمرد و طي‌ آن‌ از پخش‌ برنامه‌هاي‌ زنده‌ در سيما، جهتگيري‌ بارز در مسير ارزشهاي‌ اسلامي‌ و انقلابي‌، سرمايه‌گذاري‌ در جهت‌ ساخت‌ سريالهاي‌ متعدد، دو برابر شدن‌ برنامه‌هاي‌ توليدي‌ در مراكز استاني‌ صدا و سيما، همفكري‌ با كارشناسان‌ حوزه‌ و دانشگاه‌ و نيز افزايش‌ ميزان‌ نظارت‌ بر برنامه‌هاي‌ سيما گزارش‌ داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /