پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع‌ باشكوه‌ مردم‌ صميمي‌ و انقلابي‌ گنبد كاووس‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در اجتماع‌ باشكوه‌ مردم‌ صميمي‌ و انقلابي‌ گنبد كاووس‌ طي‌ سخناني‌ اهداف‌ دشمنان‌ اسلام‌ را در تبليغ‌ جدايي‌ دين‌ از سياست‌ تشريح‌ كردند و اهميت‌ حفظ وحدت‌ و يكپارچگي‌ مردم‌ را در به‌ شكست‌ كشاندن‌ توطئه‌هاي‌ ضد اسلامي‌ استكبار مورد تأكيد قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ حضور فارس‌ و تركمن‌ و شيعه‌ و سني‌ در اين‌ اجتماع‌ را نمونه‌اي‌ از اتحاد و اتفاق‌ اسلامي‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: با وجود تلاشهاي‌ تفرقه‌افكنانه‌ دستهاي‌ استكبار، جمعيتهاي‌ مذهبي‌ و قومي‌ ايران‌، با داشتن‌ زبانهاي‌ مختلف‌، به‌ بركت‌ قرآن‌ و در سايه‌ نظام‌ اسلامي‌ با وحدت‌، همدلي‌ و مهرباني‌ در كنار يكديگر زندگي‌ مي‌كنند كه‌ اين‌ خود براي‌ امت‌ اسلامي‌ در هر نقطه‌اي‌ از جهان‌ اسلام‌ يك‌ درس‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ تبليغ‌ جدايي‌ دين‌ از سياست‌ را يك‌ توطئه‌ هدفدار دشمنان‌ عزت‌ و اقتدار مسلمانان‌ دانستند و فرمودند: ادعاي‌ جدايي‌ دين‌ از سياست‌ باطن‌ خطرناكي‌ دارد و مفهوم‌ آن‌ اين‌ است‌ كه‌ در راس‌ حكومتهاي‌ كشورهاي‌ اسلامي‌ افرادي‌ قرار بگيرند كه‌ نه‌ تنها پايبند به‌ اسلام‌ و احكام‌ نوراني‌ آن‌ نباشند بلكه‌ با دين‌ خدا، قرآن‌ و انسانيت‌ دشمني‌ كنند، با ورود به‌ زندگي‌ مردم‌ اموال‌ آنان‌ را به‌ غارت‌ ببرند و سرنوشتشان‌ را نيز به‌ دست‌ بيگانگان‌ بسپارند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در بيان‌ نقش‌ اديان‌ الهي‌ در زندگي‌ انسانها فرمودند: دين‌ خدا سعادت‌ و آزادي‌ انسان‌ و صلح‌، امنيت‌ و رفاه‌ مردم‌ را تأمين‌ مي‌كند و اگر احكام‌ آن‌ به‌ درستي‌ شناخته‌ شود خوشبختي‌ انسانها را تأمين‌ مي‌كند و در ايران‌ اسلامي‌ تا هنگامي‌ كه‌ ملت‌ در صحنه‌ انقلاب‌ حضور فعال‌ دارد و وحدت‌ و همدلي‌ ميان‌ مردم‌ و مسؤولان‌ مستحكم‌ است‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ هيچ‌ وجه‌ نخواهند توانست‌ به‌ ملت‌ مقتدر ايران‌ ضربه‌ بزنند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضرورت‌ همكاري‌ و مشاركت‌ قشرهاي‌ مختلف‌ مردم‌ را در اجراي‌ برنامه‌هاي‌ عمراني‌ مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: زن‌ و مردم‌ بايد با دولت‌ در كار و تلاش‌ براي‌ پيشبرد برنامه‌هاي‌ آبادسازي‌، عمراني‌ و محروميت‌ زدايي‌ در هر منطقه‌اي‌ از كشور همكاري‌ مؤثر داشته‌ باشند و اهتمام‌ به‌ امر تعليم‌ و تربيت‌ در زمره‌ مهمترين‌ اين‌ تلاشهاست‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ ضرورت‌ احترام‌ و تكريم‌ نسبت‌ به‌ زنان‌ و مجبور نكردن‌ دختران‌ به‌ ازدواج‌ را يادآور شدند و فرمودند: اسلام‌، زنان‌ را از شركت‌ در فعاليتهاي‌ ديني‌، سياسي‌، اجتماعي‌، علمي‌ و فرهنگي‌ منع‌ نمي‌كند، بلكه‌ با رعايت‌ حجاب‌ و حدود اسلامي‌ آن‌ را تشويق‌ نيز مي‌كند. همچنين‌ خداوند به‌ اراده‌ زن‌ و مرد در همه‌ امور از جمله‌ ازدواج‌ احترام‌ گذاشته‌ است‌ و بر همين‌ اساس‌ واداشتن‌ دختران‌ به‌ ازدواج‌ با مردان‌، از نظر اسلام‌ حرام‌ است‌ و بدون‌ رضايت‌ دختر جايز نيست‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در پايان‌ سخنانشان‌ خير دنيا و آخرت‌ را در تمسك‌ به‌ اسلام‌، پيروي‌ از انقلاب‌ و وفاداري‌ به‌ نظام‌ اسلامي‌ دانستند و فرمودند: مردم‌ بايد اسلام‌ و قرآن‌، حاكميت‌ دين‌ و ايستادگي‌ در مقابل‌ دشمن‌ را قدر بدانند، زيرا براي‌ يك‌ ملت‌ هيچ‌ عزتي‌ بالاتر از اين‌ نيست‌.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ سبحاني‌، امام‌ جمعه‌ بندر كاووس‌ و نيز يكي‌ از علماي‌ اهل‌ تسنن‌ اين‌ شهر، هر يك‌ در سخنان‌ كوتاهي‌، ضمن‌ گراميداشت‌ مقدم‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، بر پيروي‌ و تبعيت‌ مردم‌ مؤمن‌ و انقلابي‌ اين‌ منطقه‌، اعم‌ از شيعه‌ و سني‌ و فارس‌ و تركمن‌، از ولي‌ امر مسلمين‌ تأكيد كردند.
در پايان‌ اين‌ مراسم‌، نماينده‌ علماي‌ اهل‌ سنت‌ اين‌ منطقه‌، يك‌ اسب‌ به‌ نشانه‌ مظهر دوستي‌ و يك‌ شتر به‌ عنوان‌ تجديد بيعت‌ با رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ محضر ايشان‌ هديه‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /