پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

مراسم‌ مشترك‌ نظامي‌ در پادگان‌ لشكر 30 گرگان‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا، عصر امروز در مراسم‌ مشترك‌ نظامي‌ كه‌ در پادگان‌ لشكر 30 گرگان‌ برگزار شد، طي‌ سخناني‌ از ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ عنوان‌ يكي‌ از سازمانهاي‌ كارامد نظامي‌ در مقياس‌ جهاني‌ و از سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ سازمان‌ رزمي‌، اسلامي‌ و انقلابي‌ ياد كردند و نيروهاي‌ مسلح‌ را در چشم‌ مردم‌ عزيز و محبوب‌ دانستند.
فرمانده‌ كل‌ قوا در اين‌ مراسم‌ مجموعه‌ ارتش‌، سپاه‌ و بسيج‌ مردمي‌ را تركيبي‌ كارامد و موفق‌ خواندند و فرمودند: نيروهاي‌ مسلح‌ ايران‌ اسلامي‌، آميزه‌اي‌ از ايمان‌، اخلاق‌ و تجارب‌ ارزشمند هستند و مردم‌ به‌ مدافعان‌ از آب‌، خاك‌، ناموس‌ و ارزشهاي‌ مقدس‌ خود عشق‌ مي‌ورزند و براي‌ آحاد نيروهاي‌ مسلح‌، احترامي‌ خاص‌ قائل‌ هستند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ با اشاره‌ به‌ افزايش‌ سطح‌ كارايي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ فرمودند: پيشرفت‌ نظامي‌ و ارتقاء سطح‌ دانش‌ رزمي‌ نيروهاي‌ مسلح‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ به‌ هيچ‌ وجه‌ قابل‌ مقايسه‌ با گذشته‌ نيست‌. ارتش‌ و سپاه‌ دو سازمان‌ قدرتمند نظامي‌ و برخوردار از توانايي‌ دفاع‌ نيرومندانه‌ از منافع‌ ملت‌ ايران‌ هستند كه‌ در خدمت‌ مردم‌ و آرمانهاي‌ بلند اسلامي‌ قرار دارند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ از صلح‌، برادري‌ انسانها، گسترش‌ عدل‌ در سطح‌ جهان‌ به‌ عنوان‌ علائق‌ نظام‌ اسلامي‌ ايران‌ نام‌ بردند و فرمودند: ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ به‌ ارزشهاي‌ اسلامي‌ و الهي‌ احترام‌ مي‌كند و سوداي‌ تجاوز به‌ هيچ‌ كشوري‌ را نيز در سر نمي‌پروراند و از جنگ‌ و خون‌ريزي‌ ميان‌ انسانها نيز بيزار است‌، اما در عين‌ حال‌ در مقابل‌ تجاوز و افزون‌طلبي‌ قدرتهاي‌ مستكبر به‌ مانند كوهي‌ مقاوم‌ و پابرجا مي‌ايستند و مقاومت‌ مي‌كنند.
فرمانده‌ كل‌ قوا توجه‌ هر چه‌ بيشتر نيروهاي‌ مسلح‌ را به‌ امر آموزش‌ و انضباط، سازماندهي‌ مستحكم‌، تعمير و نگهداري‌ و سازندگي‌ و توليد جلب‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ اين‌ نكته‌ را يادآور شدند كه‌ تمام‌ نيروهاي‌ ارتش‌ و سپاه‌ بايد با تقويت‌ روح‌ تقوا و پرهيزكاري‌ در خود، در ميان‌ مردم‌ معلمان‌ دين‌ و اخلاق‌ نيز باشند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ فرمانده‌ كل‌ قوا پيش‌ از سخنانشان‌ از واحدهاي‌ نظامي‌ مستقر در ميدان‌ سان‌ ديدند و در برابر يادواره‌ شهداء، نسبت‌ به‌ مقام‌ رفيع‌ شهداي‌ انقلاب‌ و جنگ‌ تحميلي‌ با قرائت‌ فاتحه‌ اداي‌ احترام‌ كردند.
يگانهاي‌ مستقر در اين‌ محل‌ همچنين‌ از مقابل‌ كلام‌ الله‌ مجيد و فرمانده‌ كل‌ قوا رژه‌ رفتند. در اين‌ مراسم‌ سردار سرلشكر فيروزآبادي‌ رئيس‌ ستاد فرماندهي‌ كل‌ قوا، سردار سرلشكر محسن‌ رضايي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و سرلشكر شهبازي‌ رئيس‌ ستاد مشترك‌ ارتش‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ حضور داشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /