پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار عظيم‌ مردم‌ شهر گرگان‌ و مناطق‌ اطراف‌ آن‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در اجتماع‌ عظيم‌ مردم‌ شهر گرگان‌ و مناطق‌ اطراف‌ آن‌، طي‌ سخناني‌ ايستادگي‌ و صبر و مقاومت‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ را موجب‌ عزت‌ اسلام‌ و افتخار مسلمين‌ در سراسر جهان‌ دانستند و بر عزم‌ راسخ‌ نظام‌ اسلامي‌ و ملت‌ ايران‌ براي‌ تأمين‌ پيشرفت‌ و سازندگي‌ كشور بدون‌ تكيه‌ بر بيگانگان‌ تأكيد كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار، به‌ نقش‌ مهم‌ مردم‌ گرگان‌ در مبارزات‌ دشوار ملت‌ ايران‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: گرگان‌ از جمله‌ شهرهايي‌ است‌ كه‌ مردم‌ آن‌ سهم‌ قابل‌ توجهي‌ در مبارزات‌ عظيم‌ و پرشور دوران‌ اختناق‌ ايفا كردند، مردم‌ اين‌ شهر همچنين‌ در دوران‌ رژيم‌ ستمشاهي‌ در سال‌ 1343، مرا از دسترسي‌ مأموران‌ رژيم‌ دور كردند و امروز از اين‌ برادر دوستدار خود، در خيابانهاي‌ شهرستان‌ استقبال‌ مي‌كنند و اين‌ خود يك‌ درس‌ آموختني‌ از حوادث‌ تاريخ‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ نهال‌ پاك‌ و مقدس‌، كه‌ در سرزميني‌ با استعداد و مطهر ايران‌ كاشته‌ شده‌ است‌ نام‌ بردند و فرمودند: تا زماني‌ كه‌ ايمان‌ مردم‌ پابرجا و همت‌، تلاش‌ و تصميم‌ آنان‌ نيرومند و مستمر است‌، ريشه‌ نهال‌ انقلاب‌ اسلامي‌ روز به‌ روز گسترده‌تر و ميوه‌ آن‌ بيشتر از هميشه‌ در معرض‌ ديد جهانيان‌ قرار خواهد گرفت‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ زندگي‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ را مبتني‌ بر فكر، انديشه‌ و عشق‌ و ايمان‌ دانستند و افزودند: اگر ملتي‌ در راه‌ حق‌ و حقيقت‌ ايستادگي‌ كند و از خطر و مبارزه‌ نترسد، بر دشمنان‌ خود در هر موقعيتي‌ كه‌ باشند، پيروز خواهند شد و ملت‌ ايران‌ اين‌ پيروزي‌ را به‌ چشم‌ خود ديد و از ثمره‌ شجره‌ طيبه‌ انقلاب‌ نيز بهره‌مند شد و اكنون‌ در كمال‌ اقتدار سياسي‌ و برخوردار از عزت‌ در چشم‌ ناظران‌ بين‌المللي‌ است‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تأكيد بر ترديد ناپذير بودن‌ پيامهاي‌ انقلاب‌ اسلامي‌ فرمودند: امام‌ بزرگوار به‌ ملت‌ ايران‌ آموختند كه‌ بدون‌ تكيه‌ بر بيگانگان‌، بايد اين‌ كشور را بسازند و با صبر و مقاومت‌ خود، مشكلات‌ را يكي‌ پس‌ از ديگري‌ مرتفع‌ كنند و در جهت‌ تبديل‌ ايران‌ اسلامي‌ به‌ الگويي‌ پرجاذبه‌ براي‌ جهان‌، بويژه‌ كشورهاي‌ اسلامي‌، گامهايي‌ بلند به‌ جلو بردارند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ ايستادگي‌ ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ را موجب‌ عزت‌ اسلام‌ و افتخار مسلمين‌ جهان‌ را به‌ مسلمان‌ بودن‌ خود دانستند و با اشاره‌ به‌ تكرار شعارهاي‌ اسلامي‌ در تظاهرات‌ ميليوني‌ سياهپوستان‌ آمريكا فرمودند: سياهپوستان‌ آمريكا، اعم‌ از مسلمان‌ و مسيحي‌، در اين‌ تظاهرات‌ مشتهايشان‌ را گره‌ كردند و فرياد الله‌ اكبر سردادند و به‌ ترجمه‌ سوره‌ مباركه‌ حمد گوش‌ فرادادند. اين‌ پيام‌ قرآن‌ بود كه‌ زير چشم‌ رژيم‌ استكباري‌ آمريكا در دنيا پخش‌ شد و اين‌ واقعيت‌ را نشان‌ داد كه‌ با وجود مخالفتهاي‌ آمريكا، پيام‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ مخاطبين‌ آن‌ در دورترين‌ نقطه‌ جهان‌ رسيده‌ است‌.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ پيشرفتهاي‌ ايران‌ در سازندگي‌، تحقيقات‌، دانش‌ فني‌، تكنولوژي‌ و توليدات‌ صنعتي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: ملت‌ ايران‌ به‌ رغم‌ خواست‌ استكبار و قطبهاي‌ قدرت‌ در جهان‌، در بسياري‌ از زمينه‌هاي‌ زندگي‌ پيش‌ رفته‌ است‌ و به‌ همه‌ نتايج‌ و اهداف‌ خود نيز دست‌ خواهد يافت‌ و ترديدي‌ نيست‌ كه‌ قادر خواهد بود تمدني‌ نوين‌ را براساس‌ اسلام‌ بنا نهاده‌ و مانند خورشيدي‌ تابناك‌ در دنياي‌ اسلام‌ بدرخشد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ضرورت‌ حفظ ايمان‌، فراگيري‌ تعاليم‌ اسلامي‌ و تحكيم‌ پيوند مردم‌ با اسلام‌ و قرآن‌ و نيز اهميت‌ دادن‌ به‌ نماز جمعه‌ را يادآور شدند و در پايان‌ سخنانشان‌، چشم‌ انداز آينده‌ ايران‌ اسلامي‌ را روشن‌ و آكنده‌ از اميد و موفقيت‌ توصيف‌ كردند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌، پيش‌ از سخنان‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ نورمفيدي‌ امام‌ جمعه‌ گرگان‌ و نماينده‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در گرگان‌ و دشت‌ در اظهارات‌ كوتاهي‌ به‌ نمايندگي‌ از سوي‌ مردم‌ اين‌ منطقه‌، مقدم‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ را گرامي‌ داشت‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /