پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اجتماع‌ عظيم‌ مردم‌ شهرستان‌ بابل‌ و مناطق‌ اطراف‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، پيش‌ از ظهر امروز در اجتماع‌ عظيم‌ مردم‌ شهرستان‌ بابل‌ و مناطق‌ اطراف‌ آن‌، طي‌ سخناني‌ ماهيت‌ و اهداف‌ جبهه‌ حق‌ و جبهه‌ باطل‌ را تشريح‌ كردند و با استناد به‌ حوادث‌ روشن‌ تاريخ‌، ماندگار بودن‌ حق‌ و زايل‌ شدن‌ باطل‌ را مورد تأكيد قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ اجتماع‌، از ديدار با مردم‌ پرشور شهرستان‌ بابل‌، به‌ عنوان‌ ديداري‌ خاطره‌ انگيز، پرارزش‌ و مغتنم‌ ياد كردند و فرمودند: اين‌ اجتماع‌ پرشور و سرشار از نشاط، ايمان‌، صفا و صميميت‌، از نمونه‌هاي‌ بارز در ايران‌ اسلامي‌ و نادر و كمياب‌ در جهان‌ امروز است‌ و هيچ‌ كشوري‌ را نمي‌توان‌ سراغ‌ گرفت‌ كه‌ از چنين‌ اجتماع‌ مردمي‌، شورانگيز و پرمفهوم‌ برخوردار باشد. اين‌ پديده‌، مخصوص‌ ملت‌ ايران‌ است‌ و ريشه‌ در ارتباط مردم‌ با مسؤولاني‌ دارد كه‌ خود را خادمان‌ اسلام‌، قرآن‌، كشور و ملت‌ مي‌دانند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ درگيري‌ مستمر جبهه‌ حق‌ و جبهه‌ باطل‌ در طول‌ تاريخ‌ هزار و چهارصدساله‌ پس‌ از اسلام‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ و نظام‌ اسلامي‌، پرچمدار جبهه‌ حق‌ است‌ و در يك‌ صف‌بندي‌ دائمي‌ در مقابل‌ جبهه‌ باطل‌ قرار دارد. جبهه‌ حق‌ در تلاش‌ است‌ كه‌ دنيا را با اخلاق‌ صحيح‌ انساني‌ بسازد و اجازه‌ نمي‌دهد كه‌ عده‌اي‌ زورگو، پرتوقع‌ و فرصت‌طلب‌، بر زندگي‌ جمع‌ ديگري‌ از انسانها حكمراني‌ كنند. در جبهه‌ حق‌، هيچ‌ فرقي‌ بين‌ نژادهاي‌ انساني‌ نيست‌، همه‌ بنده‌ خدا و تابع‌ فرمان‌ او هستند و در خدمت‌ به‌ انسانيت‌، حركت‌ مي‌كنند و اگر جبهه‌ حق‌، راه‌ را در مقابل‌ خود باز ببيند، نه‌ فقط زندگي‌ انسان‌ را، بلكه‌ محيط حيات‌ روي‌ زمين‌ را زيبا و آباد خواهد كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بيان‌ ماهيت‌ جبهه‌ باطل‌ فرمودند: جبهه‌ باطل‌، جبهه‌ صهيونيستهاي‌ متعرض‌ به‌ حقوق‌ يك‌ ملت‌ است‌، جبهه‌ آمريكايي‌، نژاد پرست‌ و غارتگر منابع‌ حياتي‌ كشورهاست‌، جبهه‌ باطل‌ خدا را قبول‌ ندارد و خود را به‌ جاي‌ خدا مي‌گذارد و مي‌خواهد انسانها از آن‌ تبعيت‌ كنند. رفتار جبهه‌ باطل‌ آميخته‌ با جهالت‌ و سفاهت‌ است‌ و از عقل‌ و حكمت‌ تهي‌ است‌ و امروز قدرتهاي‌ استكباري‌ در جبهه‌ باطل‌ ابوجهل‌ها و ابولهبهاي‌ زمان‌ هستند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با تكيه‌ بر آيات‌ قرآن‌ كريم‌، حمايت‌ خداوند از جبهه‌ حق‌ را يادآور شدند و فرمودند: بناي‌ اراده‌ الهي‌ و عالم‌ خلقت‌ برحق‌ استوار است‌ و همه‌ چيز متعلق‌ به‌ حق‌ است‌ و اگر طرفداران‌ حق‌ آستين‌ همت‌ بالا بزنند، جبهه‌ باطل‌ را با همه‌ قدرت‌ ظاهري‌ و سلاحي‌ كه‌ در اختيار دارد سركوب‌ و منكوب‌ خواهند كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ (باطل‌) را زايل‌ شدني‌ و به‌ مثابه‌ كف‌ روي‌ آب‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: امروز از نمونه‌هاي‌ باطل‌ به‌ جز ويرانه‌هاي‌ كاخهايي‌ نظير پس‌مانده‌هاي‌ تخت‌ جمشيد و اهرام‌ مصر باقي‌ نيست‌ اما جبهه‌ حق‌، شامل‌ پيام‌ آوران‌ توحيد و معارف‌ الهي‌ و اسلامي‌ براي‌ هميشه‌ تاريخ‌ ماندني‌ و پايدار است‌.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ حاكميت‌ اسلام‌ در ايران‌ را ثمره‌ مجاهدتهاي‌ سخت‌ و پررنج‌ يك‌ ملت‌ بزرگ‌ دانستند و فرمودند: آنچه‌ با انقلاب‌ بزرگ‌ ملت‌ ايران‌ از بين‌ رفت‌، فقط اضمحلال‌ خاندان‌ پهلوي‌ نبود، بلكه‌ با پيروزي‌ انقلاب‌، به‌ سلطه‌ آمريكا و انگليس‌ نيز كه‌ منافع‌ خود را از ثروت‌ ايران‌ تأمين‌ مي‌كردند خاتمه‌ داده‌ شد و هنگامي‌ كه‌ بيگانگان‌ دست‌ خود را از ارتش‌، سياست‌، حكومت‌، نفت‌ و سرمايه‌هاي‌ ايران‌ كوتاه‌ ديدند خصومت‌ و دشمني‌ خود را با ملت‌ ايران‌ آغاز كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با مردود دانستن‌ اعتراض‌ دولت‌ آمريكا به‌ مخالفت‌ ايران‌ با روند سازش‌ در خاورميانه‌ فرمودند: آنچه‌ كه‌ روند صلح‌ در خاورميانه‌ نام‌گذاري‌ شده‌ است‌، از نظر ما نه‌ يك‌ صلح‌، بلكه‌ روند خيانت‌ و يك‌ سازش‌ ذلت‌آميز است‌ و بر مسلمانان‌ است‌ كه‌ به‌ هر شكل‌ ممكن‌ با دشمن‌ صهيونيست‌ و غصب‌ سرزمين‌ فلسطين‌ مخالفت‌ كنند. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از به‌ ثمر رسيدن‌ سازندگي‌ در كشور به‌ عنوان‌ شكست‌ دشمنان‌ انقلاب‌ ياد كردند و فرمودند: يكي‌ از بزرگترين‌ ثمرات‌ انقلاب‌، تزريق‌ روحيه‌ خودباوري‌ به‌ آحاد مردم‌ بود. امروز جوانان‌ كارامد، فاضل‌، عالم‌، تحصيل‌ كرده‌ و با استعداد كشور از اعتماد به‌ نفس‌ لازم‌ براي‌ انجام‌ كارهاي‌ بزرگ‌ برخوردار شده‌اند و در عرصه‌هاي‌ بين‌المللي‌ با بزرگترين‌ متخصصين‌ و خبره‌هاي‌ دنيا در كارهاي‌ حساس‌ و مهم‌ رقابت‌ مي‌كنند و از آنها نيز پيشي‌ مي‌گيرند.
رهبر انقلاب‌ اسلامي‌، حضور مردم‌ در صحنه‌، تقويت‌ ايمان‌، افزايش‌ اميد به‌ آينده‌ و نيز حفظ اتحاد، يكپارچگي‌ و همدلي‌ ملت‌ را لازمه‌ پيشرفت‌ هر چه‌ بيشتر جبهه‌ حق‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ ضرورت‌ تحكيم‌ پيوند صميمانه‌ ميان‌ مردم‌ و مسؤولان‌ و نيز مشاركت‌ عمومي‌ در حل‌ مشكلات‌ كشور را خاطرنشان‌ كردند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ روحاني‌، امام‌ جمعه‌ بابل‌ و نماينده‌ ولي‌فقيه‌ در استان‌ مازندران‌ به‌ نمايندگي‌ از سوي‌ مردم‌ اين‌ منطقه‌ مقدم‌ رهبر انقلاب‌ را به‌ شهر بابل‌ گرامي‌ داشت‌.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /