پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ميزباني اهالي‌ روستاي‌ محروم‌ «اروست‌» استان‌ مازندران‌ از مقام معظم رهبري

اهالي‌ روستاي‌ محروم‌ «اروست‌» از توابع‌ بخش‌ چهاردانگه‌ در استان‌ مازندران‌، پيش‌ از ظهر امروز پذيراي‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ بودند و آنچه‌ از عشق‌ و محبت‌ به‌ ولايت‌ داشتند در استقبال‌ از معظم‌له‌ نثار مقدم‌ حضرتش‌ كردند. روستاييان‌ چندين‌ راس‌ گاو و گوسفند را در پيش‌ پاي‌ رهبرشان‌ قرباني‌ كردند و با پخش‌ نقل‌ و شيريني‌، و سردادن‌ شعار «صل‌ علي‌ محمد بوي‌ خميني‌ آمد» از حلاوت‌ ديدار با مقتدايشان‌ كام‌ شيرين‌ برگرفتند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ ديدار از اين‌ روستاي‌ 150 خانواري‌ را با حضور در تنها مدرسه‌ ابتدايي‌ و راهنمايي‌ آن‌ آغاز كردند تا تأكيدي‌ بر اهميت‌ درس‌ و مدرسه‌ براي‌ روستاييان‌ باشد. رهبر انقلاب‌ به‌ كلاسهاي‌ درس‌ روستا رفتند، با كودكان‌ روستايي‌ با صميميتي‌ پدرانه‌ گفت‌وگو كردند و دست‌ محبت‌ خود را به‌ سرو رويشان‌ كشيدند. معظم‌له‌ همچنين‌ مستقيما از زبان‌ مدير و معلمان‌ بسيجي‌ اين‌ مدرسه‌ با كاستيها و كمبودهاي‌ آن‌ آشنا شدند و به‌ مسؤولان‌ عالي‌ رتبه‌اي‌ كه‌ همراهشان‌ بودند دستور كار بيشتر براي‌ مردم‌ اين‌ روستا را دادند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ سپس‌ در خانه‌ يكي‌ از شهداي‌ روستاي‌ «اروست‌» به‌ ديدار پدران‌ و مادران‌ پنج‌ شهيد اين‌ روستا رفتند تا با سپردن‌ گوش‌ جان‌ به‌ سخنان‌ صميمانه‌ و صفابخش‌، آنان‌ را نيز تعظيم‌ و تكريم‌ كنند.
روستاييان‌ شهيد داده‌ به‌ رهبرشان‌ صميمانه‌ گفتند كه‌ بچه‌هاي‌ ما جان‌ خود را در راه‌ دفاع‌ از ميهن‌ اسلامي‌ و براي‌ برافراشته‌ ماندن‌ پرچم‌ حكومت‌ حق‌ اسلامي‌ فدا كرده‌اند و رهبر انقلاب‌ نيز آلامشان‌ را با اين‌ سخن‌ تسكين‌ دادند كه‌ شما به‌ عنوان‌ خانواده‌ شهدا نور ديده‌ ما هستيد و به‌ گردن‌ اين‌ كشور حق‌ داريد زيرا جواناني‌ را تربيت‌ كرديد كه‌ جان‌ خود را براي‌ حراست‌ از ناموس‌، ملت‌ و مرزهاي‌ كشور در طبق‌ اخلاص‌ نهادند، خداوند آنان‌ را با امام‌ حسين‌(ع‌) محشور كند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ آنگاه‌ با حضور در اجتماع‌ مردم‌ روستاي‌ «اروست‌» به‌ احساسات‌ گرم‌ و صميمي‌ آنان‌ پاسخ‌ دادند و در سخنان‌ كوتاه‌ با ابراز خوشحالي‌ از اين‌ ديدار، به‌ آنان‌ گفتند كه‌ از صميم‌ قلب‌ شما عزيزان‌ را دوست‌ دارم‌.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ نسبت‌ به‌ محروميتهاي‌ مردم‌ اين‌ روستا ابراز تأثر كردند و آن‌ را همانند ساير نقاط محروم‌ كشور، از آثار حاكميت‌ رژيم‌ ستمشاهي‌ و ناشي‌ از چپاول‌ سرمايه‌هاي‌ كشور از سوي‌ بيگانگان‌ و اسراف‌ و نابودي‌ ثروتهاي‌ فراوان‌ اين‌ سرزمين‌ در سلطه‌ طاغوت‌ دانستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ زدودن‌ هرگونه‌ محروميتي‌ را از كشور يك‌ آرزوي‌ ديرينه‌ خود خواندند و فرمودند: مسؤولان‌ نظام‌ اسلامي‌ در پي‌ آن‌ هستند كه‌ با تلاش‌ و مجاهدت‌ خود ايران‌ را بگونه‌اي‌ آباد كنند كه‌ ديگر هيچ‌ نشاني‌ از فقر و محروميت‌ در آن‌ باقي‌ نماند و امروز همت‌ مسؤولان‌ خدمت‌ به‌ مردم‌ است‌ تا بلكه‌ بتوانند چهره‌ آنان‌ را شاد و دلهايشان‌ را از نور اميد منور كنند و در سايه‌ همين‌ تلاشها، دهها هزار روستاي‌ كشور كه‌ زماني‌ در حد اعلاي‌ محروميت‌ بودند، امروز آباد و شكوفا شده‌اند .
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ قطع‌ دست‌ چپاولگران‌ بيگانه‌ از مخازن‌ عظيم‌ ثروت‌ در ايران‌ را عامل‌ اساسي‌ دشمني‌ آمريكا، ملحدين‌، كفار و مستكبرين‌ با ملت‌ مسلمان‌ ايران‌ دانستند و در پايان‌ سخنانشان‌ از روحيه‌ با نشاط، صميمي‌ و معنوي‌ اهالي‌ روستاي‌ «اروست‌» تجليل‌ و تمجيد به‌ عمل‌ آوردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ اين‌ ديدار را با اقامه‌ نماز جماعت‌ در جمع‌ روستاييان‌ به‌ پايان‌ بردند و به‌ شهر ساري‌ بازگشتند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /