پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌، مسؤولان‌ و اعضاي‌ سپاه‌ پاسداران‌

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا، شب‌ گذشته‌ در ديدار جمع‌ زيادي‌ از فرماندهان‌، مسؤولان‌ و اعضاي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و نيروي‌ مقاومت‌ بسيج‌ استان‌ مازندران‌ با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ از سپاه‌ پاسداران‌ و بسيج‌ به‌ سبب‌ اثبات‌ كارايي‌ خود در جنگ‌، سازماندهي‌، علم‌ و معرفت‌ و معنويت‌ و عبادت‌، به‌ عنوان‌ طبقه‌ برگزيده‌ در نظام‌ اسلامي‌ و ستون‌ مستحكم‌ و الهام‌ بخش‌ ديگران‌ ياد كردند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ در اين‌ ديدار كه‌ با ابراز احساسات‌ پرشور و بي‌وقفه‌ ديدار كنندگان‌ توأم‌ بود، استان‌ مازندران‌ را معرف‌ جهاد و شهادت‌ دانستند و فرمودند: لشكر 25 كربلا در جبهه‌هاي‌ جنگ‌ و شكستن‌ خط اول‌ دشمن‌، تصرف‌ عرصه‌هاي‌ مهم‌ و خطرناك‌ و قبول‌ مسؤوليتهاي‌ بسيار سنگين‌، سوابق‌ درخشاني‌ را از خود به‌ يادگار گذاشته‌ است‌ و اينجانب‌ به‌ سهم‌ خود، از شهداي‌ گرانقدر استان‌ مازندران‌، از جمله‌ شهداي‌ لشكر 25 كربلا و تيپهاي‌ مستقل‌ اين‌ منطقه‌ و نيز از سرداراني‌ كه‌ در به‌ وجود آمدن‌ اين‌ واحدها نقش‌ داشته‌اند ، تجليل‌ و تعظيم‌ مي‌كنم‌ و اجر وافري‌ براي‌ آنان‌ از خداوند متعال‌ مسألت‌ دارم‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ از مجاهدان‌ في‌سبيل‌الله‌ و در مقدمه‌ آن‌ از سپاه‌ و بسيج‌، به‌ عنوان‌ طبقه‌ ممتاز و سرآمد حركت‌ جامعه‌ اسلامي‌ نام‌ بردند و فرمودند: در نظام‌ اسلامي‌، بزرگترين‌ ارزش‌ متعلق‌ به‌ مجاهداني‌ است‌ كه‌ شب‌ و روزشان‌ را براي‌ دفاع‌ از حريم‌ دين‌ خدا صرف‌ مي‌كنند. سپاه‌ و بسيج‌ براي‌ ارزشهاي‌ برتر، گسترش‌ ارزشهاي‌ الهي‌ و انساني‌، سركوب‌ دشمنان‌ توحيد و عدالت‌ و ريشه‌ كن‌ كردن‌ استكبار مي‌جنگند و بر همين‌ اساس‌ در خط مقدم‌ مجاهدان‌ راه‌ خدا قرار دارند و طبقه‌ برگزيده‌ نظام‌ و جامعه‌ اسلامي‌ محسوب‌ مي‌شوند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيشرفت‌ علم‌ عاري‌ از معنويت‌ را موجب‌ پديد آمدن‌ نوعي‌ از استكبار بي‌سابقه‌ در جهان‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: نيروهاي‌ استكباري‌ و در راس‌ آنها آمريكا، در هر منطقه‌ حساسي‌ از جهان‌ و به‌ هر بهانه‌اي‌ حضور يافته‌اند. تا روحيه‌ استكباري‌ خود را در جهان‌، گسترش‌ دهند و بتوانند به‌ هر نقطه‌اي‌ از جهان‌ كه‌ بخواهند، دست‌اندازي‌ كنند و اين‌ همه‌، از نتايج‌ گسترش‌ علم‌ بدون‌ ايمان‌ است‌.
فرمانده‌ كل‌ قوا ضمن‌ تأكيد بر اهميت‌ جهاد في‌سبيل‌الله‌ فرمودند: امروز دشمنان‌ اسلام‌ تمامي‌ ابزار خود را به‌ كار گرفته‌اند تا پرچم‌ دفاع‌ و حراست‌ از ارزشهاي‌ برتر را، از دست‌ ملت‌ ايران‌ بگيرند و آن‌ را سرنگون‌ كنند و اگر ملت‌ ايران‌ نتواند اين‌ پرچم‌ را برافراشته‌ نگاه‌ دارد، ديگر خداوند متعال‌ بر روي‌ زمين‌ عبادت‌ نخواهد شد و امروز علم‌ و معنويت‌ در خدمت‌ جهاد در راه‌ خداست‌ تا پرچم‌ حق‌، همچنان‌ برافراشته‌ بماند.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بقاي‌ سپاه‌ و بسيج‌ را، لازمه‌ برپا ماندن‌ انقلاب‌ و نظام‌ ارزشي‌ اسلام‌ دانستند و فرمودند: در دنياي‌ ماديت‌، استكبار، طاقت‌ مشاهده‌ در اهتزاز بودن‌ پرچم‌ توحيد و «لا اله‌ الا الله‌» را ندارد ولي‌ با وجود آن‌، شجره‌ طيبه‌ سپاه‌ و بسيج‌ و سازماندهي‌ مبارك‌ اين‌ دو نيرو، براي‌ حفظ و استحكام‌ پرچم‌ حق‌، آماده‌ جهاد في‌سبيل‌الله‌ هستند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ تبليغات‌ موذيانه‌ خناسان‌ عليه‌ نيروهاي‌ حزب‌اللهي‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: ياوه‌ گويان‌ در گذشته‌، نيروهاي‌ مؤمن‌ و حزب‌ الهي‌ را متهم‌ مي‌كردند كه‌ چگونه‌ جنگيدن‌ را نمي‌دانند، با تاكتيكهاي‌ نظامي‌ آشنا نيستند و روحيه‌ نظامي‌گري‌ ندارند ، اما هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ نشان‌ داد كه‌ اين‌ نيروها در عرصه‌ فراگيري‌، بهتر و زودتر از ديگران‌ مي‌آموزند و ابتكار به‌ خرج‌ مي‌دهند، بگونه‌اي‌ كه‌ طرحهاي‌ عملياتي‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در والفجر 8 و كربلاي‌ 5 و نيز تاكتيكهاي‌ نظامي‌ عبور از رودخانه‌ اروند رود، اكنون‌ در دانشگاهها تدريس‌ مي‌شود.
فرمانده‌ كل‌ قوا در زمينه‌ نقش‌ نيروهاي‌ مؤمن‌ در سازماندهي‌ نظامي‌ فرمودند: يكي‌ از بي‌سابقه‌ترين‌ و موفق‌ترين‌ سازماندهيهاي‌ نظامي‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌، به‌ انجام‌ رسيده‌ است‌ و هر تيپ‌ سازماني‌، قابليت‌ تبديل‌ به‌ يك‌ لشكر و هر لشكر سازماني‌، قابليت‌ تبديل‌ به‌ يك‌ سپاه‌ عملياتي‌ را دارد و اين‌ يك‌ تاكتيك‌ مخصوصي‌ است‌ كه‌ در سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ آن‌ عمل‌ مي‌شود و اين‌ مهم‌، حاكي‌ از اقتدار سازماندهي‌ سپاه‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ به‌ موفقيتهاي‌ چشمگير سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ جنگهاي‌ الكترونيك‌ اشاره‌ كردند و فرمودند: امروز يكي‌ از پيچيده‌ترين‌ ابزارهاي‌ نظامي‌، كه‌ بدون‌ شك‌ آمريكاييها حتي‌ احتمال‌ دسترسي‌ جمهوري‌ اسلامي‌ ايران‌ را به‌ آن‌ نمي‌دادند، در كارخانجات‌ متعلق‌ به‌ سپاه‌ پاسداران‌ و به‌ دست‌ توانمند نيروهاي‌ انقلابي‌ ساخته‌ و به‌ شكل‌ انبوه‌، توليد مي‌شود و دشمن‌ با وجود تمامي‌ دستگاههاي‌ اطلاعاتي‌ و شاخكهاي‌ جاسوسي‌ خود، از آن‌ بي‌اطلاع‌ است‌.
فرمانده‌ كل‌ قوا از رزمندگان‌ بسيج‌ و سپاه‌، به‌ عنوان‌ نيروهاي‌ برگزيده‌ و زبده‌ در سازماندهي‌، تاكتيك‌ جنگي‌، ساخت‌ و ساز ابزار نظامي‌ و نيز در فهم‌ و درك‌ مسائل‌ كشور ياد كردند و ضمن‌ تأكيد بر اهميت‌ جهاد با نفس‌ فرمودند: همان‌ عناصري‌ كه‌ در ميدان‌ جنگ‌ براي‌ زمين‌ گير كردن‌ نيروهاي‌ حزب‌ اللهي‌ و جلوگيري‌ از پيشرفت‌ آنان‌ تلاش‌ مي‌كردند، امروز نيز دست‌اندركار برنامه‌ريزي‌ براي‌ تأثيرگذاري‌ بر وجود فاخر و ارزشمند نيروهاي‌ سپاه‌ و بسيج‌ هستند و براي‌ بي‌اثر كردن‌ برنامه‌ها و توطئه‌هاي‌ آنان‌، لازم‌ است‌ كه‌ نيروهاي‌ مؤمن‌ و انقلابي‌ سپاه‌ و بسيج‌ فاصله‌ خود را با جلوه‌هاي‌ فريبنده‌ دنياي‌ ماديت‌، هر چه‌ بيشتر حفظ كنند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌، بافت‌ مستحكم‌ نظام‌ اسلامي‌ را يادآور شدند و فرمودند: فعاليتهاي‌ توطئه‌آميز دشمن‌ بر تهاجم‌ فرهنگي‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ تمركز يافته‌ است‌، زيرا دشمن‌ مي‌داند كه‌ انسانهاي‌ با ايمان‌، بافت‌ مستحكم‌ نظام‌ اسلامي‌ را تشكيل‌ مي‌دهند، اما مجموعه‌ جوان‌ و مؤمن‌ سپاه‌ و بسيج‌، بايد تمامي‌ سعي‌ و تلاش‌ خود را به‌ كار بندد تا تيغ‌ دشمن‌ در اين‌ نقطه‌ برندگي‌ نداشته‌ باشد.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ توجه‌ برادران‌ و خواهران‌ پاسدار و بسيجي‌ را به‌ ضرورت‌ ارتقاء جاذبه‌هاي‌ معنوي‌ در رفتار، اخلاق‌ و سخن‌ گفتن‌ با ديگران‌ جلب‌ كردند و فرمودند: ايران‌، كشور اسلام‌، قرآن‌، و اهل‌ بيت‌ (عليهم‌ السلام‌) است‌ و بازسازي‌ آن‌، يك‌ فريضه‌ محسوب‌ مي‌شود و بايد آن‌ را به‌ صورت‌ نمونه‌ بسازيم‌. سپاه‌ پاسداران‌ با توان‌ بالايي‌ كه‌ از آن‌ برخوردار است‌، بايد در اين‌ مجاهدت‌ بزرگ‌، سهيم‌ باشد. اما در عين‌ حال‌ سازمان‌ نظامي‌، روحيه‌ و آمادگي‌ رزمي‌ نبايد تحت‌الشعاع‌ آن‌ قرار گيرد.
فرمانده‌ كل‌ قوا آينده‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ را مبارك‌ و روشن‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: سپاه‌ پاسداران‌ متولد شده‌ با انقلاب‌ و از بركات‌ امام‌ بزرگوار است‌، بنا بر اين‌ بركاتش‌ بايد روز به‌ روز، هر چه‌ بيشتر در كشور توسعه‌ يابد، مايه‌ گسترش‌ معنويت‌ باشد، روحيه‌ انقلابي‌ را ترويج‌ كند و درك‌ سياسي‌ داشته‌ باشد و با يافتن‌ خط صحيح‌، چگونگي‌ شناخت‌ حق‌ از باطل‌ را به‌ ديگران‌ تعليم‌ بدهد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ برادران‌ پاسدار و بسيجي‌ در استان‌ مازندران‌ را به‌ انس‌ با قرآن‌، آشنايي‌ با مسائل‌ كشور، محدود نشدن‌ در منطقه‌ و انديشيدن‌ در يك‌ افق‌ بازو روشن‌، سفارش‌ كردند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: امروز سست‌ بودن‌ پايه‌هاي‌ قدرت‌ استكبار و توطئه‌هاي‌ دشمن‌ و بويژه‌ آمريكا، بيش‌ از هميشه‌ براي‌ ملت‌ ايران‌ به‌ صورت‌ عيني‌ روشن‌ شده‌ است‌ و قدرتها دريافته‌اند كه‌ نمي‌توانند بر اين‌ كشور، نظام‌، دولت‌ و ملت‌ يكپارچه‌ فائق‌ آيند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /