پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

آغاز سفر مقام معظم رهبري به استان مازندران

انتظار مردم‌ مازندران‌ در ساعت‌ 9 صبح‌ امروز به‌ سر آمد و حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ميان‌ ابراز احساسات‌ پرشور و بي‌شائبه‌ صدها هزار تن‌ از مردم‌ با ايمان‌، انقلابي‌ و وفادار استان‌ مازندران‌ وارد شهر ساري‌ شدند. شهر ساري‌ امروز يكپارچه‌ تعطيل‌ بود. كسبه‌ و بازاريان‌ دست‌ از كار كشيدند، كشاورزان‌ به‌ شاليزارها و گندمزارها نرفتند، كارگران‌ و كارمندان‌ خود را از كار و اداره‌ فارغ‌ كردند، زنان‌ از خانه‌ها به‌ خيابانها ريختند و دانشجويان‌ و دانش‌آموزان‌ صفها را در مسير استقبال‌ تشكيل‌ دادند. امروز همه‌ آمده‌ بودند تا مقدم‌ رهبر را گرامي‌ بدارند. با ورود اتومبيل‌ حامل‌ معظم‌له‌ به‌ مسير استقبال‌ آنچه‌ در شهر يكصدا شنيده‌ مي‌شد، غريو شادي‌ و احساسات‌ شورانگيزي‌ بود كه‌ زن‌ و مرد، پيرو جوان‌ و كوچك‌ و بزرگ‌ ابراز مي‌كردند.
هزاران‌ شاخه‌ گل‌ به‌ نشانه‌ عشق‌ و صميميت‌ مردم‌ به‌ سوي‌ اتومبيل‌ حامل‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ پرتاب‌ شد تا بوي‌ معطر آن‌ با شعار برخاسته‌ از جان‌ مردم‌ كه‌ يكصدا مي‌گفتند «دسته‌ گل‌ محمدي‌ به‌ شهر ما خوش‌ آمدي‌» در هم‌ آميزد و اين‌ همه‌ تنها گوشه‌اي‌ از عطوفت‌ و ارادت‌ خالصانه‌ مازندرانيها به‌ مقام‌ عظماي‌ ولايت‌ بود. نصب‌ تصاوير حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بر در و ديوار شهر همراه‌ با صدها پلاكارد با مضاميني‌ عميق‌ و زيبا در گراميداشت‌ مقدم‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌، آذين‌بندي‌ كوچه‌ها و خيابانها با صدها پرچم‌ كوچك‌ و بزرگ‌ و نيز چراغاني‌ معابر و ميادين‌ بخش‌ ديگري‌ از تلاش‌ مردم‌ مازندران‌ براي‌ برپاداشتن‌ مراسم‌ پرشكوه‌ استقبال‌ از معظم‌له‌ را تشكيل‌ مي‌داد.
اهالي‌ محله‌هاي‌ مختلف‌ ساري‌ دهها راس‌ گاو و گوسفند را در مسير عبور اتومبيل‌ حامل‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ قرباني‌ كردند و با دود كردن‌ اسپند و ذكر صلوات‌، سلامتي‌ و طول‌ عمر با بركت‌ معظم‌له‌ را از خداوند منان‌ خواستار شدند.
با وجود تدابيري‌ كه‌ از قبل‌ در مسير استقبال‌ اتخاذ شده‌ بود، جوانان‌ مازندراني‌ به‌ محض‌ مشاهده‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ آنچنان‌ به‌ وجد مي‌آمدند كه‌ كنترل‌ آنان‌ در دو طرف‌ مسير استقبال‌ با دشواري‌ ممكن‌ مي‌شد.
مريداني‌ كه‌ مراد خويش‌ را در آغوش‌ داشتند به‌ نشانه‌ عشق‌ و محبت‌ بي‌پايان‌ خود به‌ ولايت‌، و در سپاس‌ از وصال‌ يار اشك‌ شوق‌ ريختند و گل‌ لبخند را بر سيماي‌ مالامال‌ از صفا و كرامتشان‌ شكفتند.
امروز در تاريخ‌ مازندران‌ صفحه‌اي‌ ورق‌ مي‌خورد كه‌ در آن‌ حماسه‌اي‌ بزرگ‌ به‌ ثبت‌ رسيده‌ است‌. حماسه‌ عشق‌ و وفاداري‌، كرامت‌ و پاكي‌ و صفا و يكرنگي‌، حماسه‌ استقبال‌ از رهبر انقلاب‌. امروز همچنين‌ صحنه‌هاي‌ باشكوهي‌ از پيوند مستحكم‌ امت‌ و ولايت‌ در شهر ساري‌ آراسته‌ و پرداخته‌ شد كه‌ در تاريخ‌ انقلاب‌ كبير اسلامي‌ به‌ يادگار خواهد ماند.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /