پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار اعضاي‌ شوراي‌ عالي‌ سياستگذاري‌ ائمه‌ جمعه‌ و مسؤولان‌ اجرايي‌ اين‌ شورا

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ پيش‌ از ظهر امروز در ديدار اعضاي‌ شوراي‌ عالي‌ سياستگذاري‌ ائمه‌ جمعه‌ و مسؤولان‌ اجرايي‌ اين‌ شورا با ايشان‌ طي‌ سخناني‌، خصوصيات‌ برجسته‌ و تأثيرگذار ائمه‌ جمعه‌ را برشمردند و نقش‌ بسيار مهم‌ آنان‌ را در هدايت‌ و اداره‌ صحيح‌ امور هر منطقه‌ و نيز برخورد بنياني‌ با توطئه‌هاي‌ دشمن‌ مورد تأكيد قرار دادند.
مقام‌ معظم‌ رهبري‌ امام‌ جمعه‌ ايده‌آل‌ را فردي‌ عالم‌، خطيب‌، عادل‌، موجه‌، انقلابي‌ و برخوردار از بينش‌ عميق‌ سياسي‌ توصيف‌ كردند و فرمودند: ائمه‌ جمعه‌ در سازندگي‌، اداره‌ صحيح‌ جامعه‌ و ريشه‌ كن‌ كردن‌ توطئه‌هاي‌ دشمن‌، نقش‌ بسيار مهم‌ و تعيين‌كننده‌اي‌ دارند. روح‌ يك‌ شهر، امام‌ جمعه‌ آن‌ است‌ و هر شهر از وجود امام‌ جمعه‌ عادل‌، انقلابي‌، خطيب‌ و با فراست‌ نور مي‌گيرد. امام‌ جمعه‌ با بيان‌ خود، در فضاي‌ ذهني‌ جامعه‌، فكري‌ نو را مطرح‌ مي‌كند و حركتي‌ مهم‌ را به‌ وجود مي‌آورد و به‌ اين‌ ترتيب‌، مشكلات‌ يك‌ شهر در زمينه‌هاي‌ مختلف‌، اصلاح‌ مي‌شود.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ بر ضرورت‌ برنامه‌ريزي‌ در جهت‌ انطباق‌ وضع‌ موجود امامت‌ جمعه‌ با وضع‌ ايده‌آل‌، تأكيد كردند و فرمودند: موانع‌ موجود در عالم‌ واقع‌، حركت‌ انسان‌ را به‌ سمت‌ هدفي‌ كه‌ در نظر گرفته‌ است‌، كند مي‌كند، اما عمده‌ آن‌ است‌ كه‌ بايد حركتي‌ آغاز شود تا بتوان‌ با برداشتن‌ موانع‌، راه‌ پيشرفت‌ و رسيدن‌ به‌ نقطه‌ مطلوب‌ را نيز هموار كرد.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ ضمن‌ تشكر از مسؤولان‌ و دست‌اندركاران‌ شوراي‌ عالي‌ سياستگذاري‌ ائمه‌ جمعه‌، جديت‌ و دقت‌ در پيشبرد برنامه‌هاي‌ اين‌ شورا را ضروري‌ خواندند و در پايان‌ سخنانشان‌ فرمودند: شوراي‌ عالي‌ سياستگذاري‌ ائمه‌ جمعه‌، نقش‌ بسيار مهمي‌ در ايجاد هماهنگي‌ و اجراي‌ برنامه‌ريزيهاي‌ سنجيده‌ و حساب‌ شده‌ براي‌ ائمه‌ جمعه‌ بر عهده‌ دارد و اين‌ كار، يك‌ حسنه‌ واقعي‌ است‌ و در نتيجه‌ اين‌ تلاشها، اكنون‌ ائمه‌ محترم‌ جمعه‌، در سمينارهاي‌ سراسري‌، با شوق‌ و جديتي‌ بيشتر به‌ صورتي‌ كارامدتر، حضور دارند.
پيش‌ از سخنان‌ مقام‌ معظم‌ رهبري‌، حجت‌الاسلام‌ والمسلمين‌ رسولي‌ محلاتي‌ رئيس‌ شوراي‌ عالي‌ سياستگذاري‌ ائمه‌ جمعه‌، گزارش‌ كوتاهي‌ از فعاليتهاي‌ اين‌ شورا ارائه‌ كرد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /