پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری

ديدار فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ و فرمانده‌ كل‌ قوا پيش‌ از ظهر امروز در ديدار فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با ايشان‌، طي‌ سخناني‌ به‌ دستاوردهاي‌ عظيم‌ دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ سربلند ايران‌ در برابر تهاجم‌ و تجاوز 8ساله‌ دشمنان‌ اسلام‌ اشاره‌ كردند و پيمان‌ مخلصانه‌ و صادقانه‌ رزم‌ آوران‌ اسلام‌ و ارتباط مستحكم‌ آنان‌ با خدا را پشتوانه‌ موفقيتهاي‌ بزرگ‌ به‌ دست‌ آمده‌ دانستند.
در اين‌ ديدار كه‌ در آستانه‌ برگزاري‌ مراسم‌ ويژه‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ انجام‌ شد، مقام‌ معظم‌ رهبري‌ از مسؤوليت‌ در مجموعه‌، سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ به‌ عنوان‌ يك‌ موهبت‌ الهي‌ ياد كردند و فرمودند: اين‌ توفيق‌ بزرگي‌ است‌ كه‌ انسان‌ در حساس‌ترين‌ شرايط كشور و نيز هنگامي‌ كه‌ دين‌ خدا و ملتي‌ متدين‌ نيازمند اوست‌، بتواند مردانه‌ و سرفراز وظيفه‌ خود را با استفاده‌ از امكانات‌ و استعدادهاي‌ موجود، به‌ بهترين‌ وجه‌ انجام‌ دهد. بر همين‌ اساس‌ است‌ كه‌ مسؤوليت‌ در مجموعه‌ و سپاه‌ پاسداران‌، يك‌ موهبت‌ الهي‌ محسوب‌ مي‌شود. رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ با استناد به‌ آيات‌ قرآن‌ كريم‌، عبرت‌ گرفتن‌ را يك‌ درس‌ زندگي‌ خواندند و فرمودند: عبرت‌ گرفتن‌ از رنجها، بلاها، سختيها و حوادث‌ زندگي‌، سبب‌ مي‌شود انسان‌ از بديها و زشتيها و هر آنچه‌ موجب‌ بدبختي‌ و نابساماني‌ خواهد شد رويگرداني‌ كند و در صحنه‌ امروز دنيا، وجود حكومتهاي‌ فاسد و نيز ملتهايي‌ كه‌ گرفتار بدخواهان‌ و زشت‌ سيرتان‌ بين‌المللي‌ شده‌اند عبرت‌آموز است‌ و ملت‌ ايران‌ با استفاده‌ از اين‌ عبرت‌ به‌ مدت‌ 8 سال‌ در ميدان‌ جنگ‌ تحميلي‌ ايستادگي‌ و مقاومت‌ كرد.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ حماسه‌ هشت‌ سال‌ دفاع‌ مقدس‌ ملت‌ ايران‌ را در سي‌ بزرگ‌ براي‌ ملتهاي‌ ديگر جهان‌ دانستند و فرمودند: آنچه‌ تا كنون‌ در مورد حماسه‌هاي‌ شكوهمند 8 سال‌ جنگ‌ تحميلي‌ به‌ سلك‌ نگارش‌ در آمده‌ و يا بيان‌ شده‌ بسيار كمتر از آن‌ چيزي‌ است‌ كه‌ به‌ وقوع‌ پيوسته‌ اما هنوز بيان‌ نشده‌ است‌. با اين‌ حال‌ به‌ جوانان‌ امروز و بويژه‌ نوجوانان‌ توصيه‌ و تأكيد مي‌كنم‌ كه‌ كتابهاي‌ مربوط به‌ ماجراهاي‌ 8 سال‌ دفاع‌ مقدس‌ و خاطرات‌ رزمندگان‌ اسلام‌ را قدر بدانند و با خواندن‌ اين‌ كتابها با حقايقي‌ كه‌ در آنها نهفته‌ است‌ آشنا شوند. فرمانده‌ كل‌ قوا همدستي‌ قدرتهاي‌ بزرگ‌ جهان‌ با رژيم‌ عراق‌ را در تحميل‌ جنگ‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ خاطر نشان‌ كردند و فرمودند: در برهه‌اي‌ از زمان‌ تقريبا تمام‌ قدرتهاي‌ جهان‌ عليه‌ ايران‌ اسلامي‌ دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دادند تا بلكه‌ بتوانند در پوشش‌ ارتش‌ عراق‌ بخشي‌ از خاك‌ ايران‌ عزيز را از ميهن‌ اسلامي‌ جدا كنند و اگر بتوانند نيروهايشان‌ را به‌ تهران‌ برسانند، منابع‌ نفتي‌ ايران‌ را در جنوب‌ كشور و خليج‌ فارس‌ تصرف‌ كنند و با تحميل‌ فشار شديد اقتصادي‌ حكومت‌ اسلام‌ و قرآن‌ را از پاي‌ درآورند. اما با گذشت‌ 8 سال‌، جز ناكامي‌ و شكست‌ به‌ چيز ديگري‌ دست‌ نيافتند.
رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در ادامه‌ سخنانشان‌ فرمودند: قدرتهاي‌ حامي‌ ارتش‌ عراق‌، با وجود تمامي‌ تلاشهايي‌ كه‌ عليه‌ نظام‌ اسلامي‌ به‌ عمل‌ آوردند، سر انجام‌ در تصرف‌ حتي‌ يك‌ وجب‌ از خاك‌ و منابع‌ ايران‌ و تضعيف‌ نظام‌ انقلابي‌ ناكام‌ ماندند و نتوانستند ايران‌ اسلامي‌ را به‌ اضطراب‌ در فكر و عقيده‌ دچار سازند و نتيجه‌ آن‌ شد كه‌ ايران‌ مستحكم‌تر، حكومت‌ اسلامي‌ پايدارتر، مردم‌ علاقه‌مندتر و افكار ملت‌ از رشدي‌ روزافزون‌تر برخوردار شد و همه‌ چيز صد در صد بر خلاف‌ آنچه‌ كه‌ دشمنان‌ اسلام‌ مي‌خواستند پيش‌ رفت‌ و اين‌ يك‌ عبرت‌ و يك‌ تجربه‌ است‌. فرمانده‌ كل‌ قوا تلاش‌ براي‌ بزرگ‌ نمايي‌ قدرت‌ دشمن‌ و كوچك‌ شمردن‌ نيروهاي‌ عظيم‌ اسلام‌ و انقلاب‌ را مردود و مذموم‌ دانستند و فرمودند: هيچ‌ دليلي‌ وجود ندارد كه‌ در برهه‌اي‌ ديگر از زمان‌ اگر آمريكا، اروپا، ناتو و مرتجعين‌ دست‌ به‌ دست‌ هم‌ دهند، باز هم‌ همانند جنگ‌ تحميلي‌ دچار شكست‌ و ناكامي‌ نشوند. بر همين‌ اساس‌ دست‌ زدن‌ دشمنان‌ اسلام‌ به‌ يك‌ حركت‌ نظامي‌ عليه‌ ايران‌ بسيار مستبعد است‌ و اضافه‌ بران‌ امروز ديگر بلوك‌ شرق‌ با آن‌ طول‌ و عرضي‌ كه‌ داشت‌ وجود ندارد و تغييرات‌ فراوان‌ سياسي‌ و جغرافيايي‌ در سطح‌ جهان‌ نيز به‌ سود اسلام‌ و مسلمانان‌ است‌.
حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ در بخش‌ ديگري‌ از سخنانشان‌ خطاب‌ به‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ فرمودند: قدرت‌ خدا و نواميس‌ طبيعت‌ و نيز تمام‌ امكانات‌ يك‌ گروه‌ برگزيده‌ در اختيار شماست‌ و مادامي‌ كه‌ ايمان‌، تقوا و عمل‌ صالح‌ را در خود حفظ كرده‌ باشيد، دشمنان‌ اسلام‌، با تمام‌ قدرت‌، سلاح‌ نظامي‌ و ابزار تبليغاتي‌ خود در مقابل‌ شما و جوانان‌ مؤمن‌ و عواطف‌ جوشان‌ ملت‌ ايران‌، باز هم‌ هيچ‌ كاري‌ از پيش‌ نخواهند برد.
فرمانده‌ كل‌ قوا سازش‌ با دشمنان‌ و مخالفين‌ با اصل‌ حكومت‌ اسلامي‌ و ولايت‌ الهي‌ را با استناد به‌ آيات‌ قرآن‌ كريم‌ مردود دانستند و ضمن‌ تأكيد بر عبرت‌آموز بودن‌ هفته‌ دفاع‌ مقدس‌ فرمودند: امروز جوانان‌ با استعداد سپاهي‌ و ارتشي‌ قدم‌ در ميدانهايي‌ گذاشته‌اند كه‌ باور آن‌ براي‌ دشمن‌ سخت‌ است‌. پيشرفتهاي‌ علمي‌ و تكنولوژيكي‌ و نيز ساخت‌ دقيق‌ترين‌ ابزارها كه‌ از بركات‌ دفاع‌ 8ساله‌ است‌ و دشمن‌ به‌ سختي‌ آن‌ را باور مي‌كند و مجموعه‌ ارزشمند نيروهاي‌ كارامد در عرصه‌هاي‌ مختلف‌، جزو موجودي‌ ملت‌ و از جمله‌ سرمايه‌هاي‌ ملي‌ محسوب‌ مي‌شوند. حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ اهميت‌ نقش‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ در ايستادگي‌ و مقابله‌ با دشمنان‌ اسلام‌ در جنگ‌ تحميلي‌ را مورد تأكيد قرار دادند و فرمودند: كساني‌ كه‌ روح‌ ايمان‌ و تمسك‌ به‌ اسلام‌ را از ملت‌ ايران‌ بگيرند در حقيقت‌ پايه‌هاي‌ استقلال‌ اين‌ ملت‌ را سست‌ مي‌كنند. مقابله‌ با تهاجم‌ عظيم‌ دشمنان‌ اسلام‌ و خنثي‌ كردن‌ توطئه‌هاي‌ داخلي‌ بدون‌ اسلام‌ و انقلاب‌ اسلامي‌ ممكن‌ نبود و بر همين‌ اساس‌ بايد جوانان‌ رزمنده‌، عواطف‌ و ايمان‌ پدران‌ و مادران‌، احساسات‌ پاك‌ نوجوانان‌ و روحيه‌، انقلابي‌ و اسلامي‌ مردم‌ در سطح‌ جامعه‌ و نيز پيوند دولت‌ و ملت‌ و وحدت‌ مردم‌ حفظ شود. زيرا همه‌ اينها جزو سرمايه‌هاي‌ عظيم‌ ملي‌ ما محسوب‌ مي‌شود .
فرمانده‌ كل‌ قوا در پايان‌ سخنانشان‌ توجه‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ را به‌ ضرورت‌ تحكيم‌ ارتباط با خدا و دل‌ بستن‌ به‌ ذات‌ مقدس‌ پروردگار جلب‌ كردند و آن‌ را براي‌ باز كردن‌ راه‌ پيشرفت‌ در تمامي‌ زمينه‌ها لازم‌ و ضروري‌ دانستند.
بر پايه‌ همين‌ گزارش‌ پيش‌ از سخنان‌ حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌، سردار سرلشكر محسن‌ رضايي‌ فرمانده‌ كل‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامي‌ در سخنان‌ كوتاهي‌ به‌ برگزاري‌ نشست‌ فرماندهان‌ و مسؤولان‌ سپاه‌ پاسداران‌ اشاره‌ كرد و آمادگي‌ كامل‌ آنان‌ را براي‌ اجراي‌ اوامر فرماندهي‌ كل‌ قوا و دفاع‌ از انقلاب‌ اسلامي‌ در هر زمان‌ و مكان‌ مورد تأكيد قرار داد.
کاربر گرامی؛ لطفا قبل از تکمیل فرم، موارد زیر را مطالعه کنید:
  • جهت مکاتبه با دفتر، از قسمت ارسال نامه استفاده نمایید.
  • به منظور استفتاء یا ارسال سوال شرعی، از قسمت ارسال سوال شرعی استفاده نمایید.
  • جهت ارایه انتقاد و پیشنهاد به سایت دفتر، از قسمت ارتباط با پایگاه استفاده نمایید.
  • از فرم زیر فقط برای ارایه نظرات در مورد محتوای همین صفحه استفاده نمایید.
  • مسوولیت ارسال اشتباه بر عهده ارسال کننده آن است.
700 /